dc.contributor.advisor | Mirici, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Canaran, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2017-10-18T06:26:36Z | |
dc.date.available | 2017-10-18T06:26:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-09-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4018 | |
dc.description.abstract | This qualitative case study seeks to explore professional development of three nonnative
English language teachers through a new perspective into team teaching. In
line with this, this study aims to provide an in-depth description of the teachers’
professional needs, reflection and perspectives on the new model of team teaching.
Data were collected over a four-month period from three non-native English
language teachers working at a foundation university through semi-structured
interviews, observations and analysis of documents. A constant comparative
method of data analysis was employed to describe the teachers’ needs, reflections
and perspectives.
The findings suggested that the team teachers’ professional needs were grouped in
three areas: managing the lesson, teaching language skills, and knowledge and
skills in assessment. It was found that team teaching with a new perspective met
the team teachers’ professional needs in five areas: planning teaching and learning,
managing the lesson, teaching language skills, engaging in professional
development, enhancing teacher collaboration. With regard to the teachers’
reflection on their experiences during the phases of team teaching, the findings
indicated that the teachers reflected on what they learned, what they thought and
how they felt in each phase of team teaching. The findings further revealed that the
teachers’ reflection on their experiences showed improvement from negative
attitudes and feelings (e.g., feeling concerned and uncomfortable) towards more
positive attitudes and feelings (e.g., adjusting to team teaching, increased selfconfidence)
upon the completion of all the phases in team teaching. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Continuous professional development | |
dc.subject | English language teaching | |
dc.subject | Teacher collaboration | |
dc.subject | Team teaching | |
dc.subject | Case study | |
dc.title | A New Perspective Into Team Teaching As a Continuous Professional Development Model for English Teachers | tr_TR |
dc.title.alternative | İngilizce Öğretmenleri için Bir Sürekli Mesleki Gelişim Modeli Olarak Takım Öğretimine Yeni Bir Bakış Açısı | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu nitel durum çalışması ana dili İngilizce olmayan üç İngilizce öğretmenin takım
öğretimine getirilen yeni bir bakış açısı aracılığı ile mesleki gelişimlerini incelemeyi
amaçlamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma öğretmenlerin mesleki ihtiyaçları, takım
öğretimi ile ilgili yansıtıcı düşünce ve görüşlerini derinlemesine betimlemektedir.
Çalışmanın verileri Türkiye’de bir vakıf üniversitesinde çalışan üç İngilizce
öğretmeni ile dört ay boyunca yapılan yarı-yapılandırılmış görüşme, gözlem ve
doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde sürekli karşılaştırma
yöntemi kullanılarak öğretmenlerin ihtiyaçları, yansıtıcı düşünceleri ve görüşleri
betimlenmiştir.
Araştırmanın bulguları, takım öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçlarının üç alanda
gruplandığını göstermiştir: ders yönetimi, dil becerilerinin öğretimi, değerlendirme
ile ilgili bilgi ve beceriler. Ayrıca, takım öğretimine getirilen yeni bir bakış açısının
öğretmenlerin mesleki ihtiyaçlarını beş alanda karşıladığı tespit edilmiştir: öğretim
ve öğrenimi planlama, ders yönetimi, dil becerilerinin öğretimi, mesleki gelişime ilgi
duyma, öğretmen işbirliğini ve uyumunu geliştirme. Bununla birlikte, araştırmanın
sonuçları öğretmenlerin takım öğretimin her bir aşaması ile ilgili ne öğrendikleri, ne
düşündükleri ve nasıl hissettikleri üzerine yansıtma yaptıklarını göstermiştir.
Çalışmaya katılan öğretmenlerin deneyimleri ile ilgili yansıtıcı düşüncelerinin
olumsuz tutum ve hislerden (örn.; endişeli ve rahatsız hissetme), modelin tüm
fazlarının tamamlanması ile birlikte daha olumlu tutum ve hislere ( örn.; takım
öğretimine uyum sağlama, öz güvenin artması) doğru gelişme gösterdiği ortaya
çıkmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |