Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMirici, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorCanaran, Özlem
dc.date.accessioned2017-10-18T06:26:36Z
dc.date.available2017-10-18T06:26:36Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-09-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4018
dc.description.abstractThis qualitative case study seeks to explore professional development of three nonnative English language teachers through a new perspective into team teaching. In line with this, this study aims to provide an in-depth description of the teachers’ professional needs, reflection and perspectives on the new model of team teaching. Data were collected over a four-month period from three non-native English language teachers working at a foundation university through semi-structured interviews, observations and analysis of documents. A constant comparative method of data analysis was employed to describe the teachers’ needs, reflections and perspectives. The findings suggested that the team teachers’ professional needs were grouped in three areas: managing the lesson, teaching language skills, and knowledge and skills in assessment. It was found that team teaching with a new perspective met the team teachers’ professional needs in five areas: planning teaching and learning, managing the lesson, teaching language skills, engaging in professional development, enhancing teacher collaboration. With regard to the teachers’ reflection on their experiences during the phases of team teaching, the findings indicated that the teachers reflected on what they learned, what they thought and how they felt in each phase of team teaching. The findings further revealed that the teachers’ reflection on their experiences showed improvement from negative attitudes and feelings (e.g., feeling concerned and uncomfortable) towards more positive attitudes and feelings (e.g., adjusting to team teaching, increased selfconfidence) upon the completion of all the phases in team teaching.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectContinuous professional development
dc.subjectEnglish language teaching
dc.subjectTeacher collaboration
dc.subjectTeam teaching
dc.subjectCase study
dc.titleA New Perspective Into Team Teaching As a Continuous Professional Development Model for English Teacherstr_TR
dc.title.alternativeİngilizce Öğretmenleri için Bir Sürekli Mesleki Gelişim Modeli Olarak Takım Öğretimine Yeni Bir Bakış Açısıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu nitel durum çalışması ana dili İngilizce olmayan üç İngilizce öğretmenin takım öğretimine getirilen yeni bir bakış açısı aracılığı ile mesleki gelişimlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma öğretmenlerin mesleki ihtiyaçları, takım öğretimi ile ilgili yansıtıcı düşünce ve görüşlerini derinlemesine betimlemektedir. Çalışmanın verileri Türkiye’de bir vakıf üniversitesinde çalışan üç İngilizce öğretmeni ile dört ay boyunca yapılan yarı-yapılandırılmış görüşme, gözlem ve doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde sürekli karşılaştırma yöntemi kullanılarak öğretmenlerin ihtiyaçları, yansıtıcı düşünceleri ve görüşleri betimlenmiştir. Araştırmanın bulguları, takım öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçlarının üç alanda gruplandığını göstermiştir: ders yönetimi, dil becerilerinin öğretimi, değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceriler. Ayrıca, takım öğretimine getirilen yeni bir bakış açısının öğretmenlerin mesleki ihtiyaçlarını beş alanda karşıladığı tespit edilmiştir: öğretim ve öğrenimi planlama, ders yönetimi, dil becerilerinin öğretimi, mesleki gelişime ilgi duyma, öğretmen işbirliğini ve uyumunu geliştirme. Bununla birlikte, araştırmanın sonuçları öğretmenlerin takım öğretimin her bir aşaması ile ilgili ne öğrendikleri, ne düşündükleri ve nasıl hissettikleri üzerine yansıtma yaptıklarını göstermiştir. Çalışmaya katılan öğretmenlerin deneyimleri ile ilgili yansıtıcı düşüncelerinin olumsuz tutum ve hislerden (örn.; endişeli ve rahatsız hissetme), modelin tüm fazlarının tamamlanması ile birlikte daha olumlu tutum ve hislere ( örn.; takım öğretimine uyum sağlama, öz güvenin artması) doğru gelişme gösterdiği ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster