Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTerviel, Candan
dc.contributor.authorKarakurt, Hatice Aybike
dc.date.accessioned2017-08-16T06:35:05Z
dc.date.available2017-08-16T06:35:05Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3925
dc.description.abstractThis theses which is called “An Application About Space In The Practicals Of Contemporary Art” shaped under the concept of the void. The concept of the void includes a lot of meaning. It directs people to think in many different areas and deepens them. The concept of void, which is perceived as integrated with disciplines such as architecture, art, philosophy, psychology contains; knowledge, consciousness, intuition, body, time, space, velocity and mobility. Void has an important place with its different forms of perception and transformations in the field of art. It can be said that art is a “process” or a “space” setup that has began to grasp by the way of perception. The intellectual dimensions of the artists generally shaped with the light of symbolic images. Spaces that have been created by the transformation of voids, are the surroundings of the artist and the work of art. A work of art couldn’t express itself literally without exhibition spaces. Because of this, artists tend to think space oriented. The effectiveness of the richness that ceramic can create with sound, dimension, perception and light in various fields of art can be explained as the ceramic form of the subject that shapes this work. The aim of this study is to reflect the concept of the void in the concept of contemporary art by the experience of the space with the relation of art, the audience and the space that designed by the ceramic form by making applications with installation, video and different artistic disciplines.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY……………………………………………………………....……..i BİLDİRİM……………………………………………………………………….....……ii TEŞEKKÜR …......................……………………………………………….....…….iii ÖZET………………………………………………………………………….....……..iv ABSTRACT………………………………………………………………….....………v İÇİNDEKİLER…………………………………………………………………....……vi FOTOĞRAF DİZİNİ ………………….…................……………………....…..…..viii ÖNSÖZ …...…….....................……………………………………….....……………x GİRİŞ……………………………………………………………………………………1 1.BÖLÜM :BOŞLUK KAVRAMI ………………………….………………………...6 1.1. Tanımlamalar…………………………………………………………..…6 1.2. Boşluğun Tasarımı ……..……………………………………................9 1.3. Boşluk, Mekan ve Seramik İlişkisi ………...…………...….…..........11 2. BÖLÜM : GÜNÜMÜZ SANATI PRATİKLERİNDE BOŞLUK VE MEKAN...14 2.1. Boşluğun Algılanması ve Mekan Algısı........................................16 2.2. Örnekler………........................................…………………...............18 viii 3. BÖLÜM: MEKAN ÜZERİNE SERAMİK FORM İLE TASARLANAN BİR UYGULAMA……..............................................................................................46 SONUÇ ………..…………………………………………………...........................86 KAYNAKÇA………………………………………………………………………....90 ÖZGEÇMİŞtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGünümüz Sanatıtr_TR
dc.subjectBoşluk
dc.subjectTasarım
dc.subjectMekan
dc.subjectSeramik
dc.subjectSanat
dc.subjectEnstalasyon
dc.subjectVideo
dc.subjectSes
dc.subjectIşık
dc.subjectAlgı
dc.titleGünümüz Sanatı Pratiklerinde Mekan Üzerine Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüz Sanatı Pratiklerinde Mekan Üzerine Bir Uygulama adlı bu çalışma boşluk kavramı bünyesinde şekillenmiştir. Boşluk kavramı içeriğinde yoğun bir anlam bütünlüğüne sahiptir. İnsanları farklı birçok alanda düşünmeye yönlendirip, derinleştirir. İçerik olarak mimarlık, sanat, felsefe, psikoloji gibi disiplinlerle bütünleşik olarak algılanan boşluk kavramı; bilgi, bilinç, sezgi, beden, zaman, mekan, hız ve devinimi yoğun bir şekilde içinde bulundurmaktadır. Boşluk, farklı algılama biçimleri ve dönüşümleri ile sanat alanında önemli bir yere sahiptir. Sanatın algı yolu ile kavranmaya başlayan bir “süreç” ya da bir “mekân” kurgusu olduğu söylenebilir. Sanatçıların düşünsel boyutları genel olarak simgesel imgeler ışığında şekillenmektedir. Boşlukların dönüşümleri ile var ettikleri mekanlar sanatçının ve sanat eserinin kuşatıcısıdırlar. Sergileme alanları olmaksızın bir eser kendini tam anlamı ile ifade edemez. Bu yüzden de sanatçılar genel olarak mekan odaklı düşünme eğilimindedirler. Sanatın çeşitli alanları içinde seramiğin ses, boyut, algı ve ışık ile oluşturabileceği zenginliğin farklılık yaratmadaki etkinliği bu çalışmayı şekillendiren öznenin seramik form olması olarak açıklanabilir. Bu çalışmada amaçlanan günümüz sanatı bağlamında; enstalasyon, video ve farklı sanatsal disiplinlerle bir arada uygulamalar yapılarak, boşluk kavramının sanat, izleyici ve mekan ile olan ilişkisinin seramik form ile tasarlanan mekanın deneyimlenmesi ile yansıtılmasıdır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster