dc.contributor.advisor | Erten, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Yurtsever, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2017-08-11T09:39:25Z | |
dc.date.available | 2017-08-11T09:39:25Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-06-16 | |
dc.identifier.citation | APA Style 6th edition | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3911 | |
dc.description.abstract | The present thesis study investigated the effect of motivational activities on the students’ motivation levels and motivated behavior in English language class. Motivational activities from Hadfield and Dörnyei’s (2013) book were implemented by the teacher while observing the students using Motivational Orientation of Language Teaching Scale (Guilloteaux & Dörnyei, 2008). Pre and post-tests data from experimental and control groups were collected using Turkish versions of an adapted Language Learning Orientations Scale (McIntosh & Noels, 2004), and Motivated Behavior and Effort Instrument (Al-Shehri, 2009). The results suggest that there was an insignificant difference between experimental and control groups in their post-test motivational levels and post-test motivated behaviors, and that the experimental group students had higher extrinsic motivation values. In the achievement tests that were conducted at the post-test step to identify the effects of motivational activities on the students, significant differences between experimental and control groups were found. It can be concluded that while motivational language classroom activities do not have a significant impact on the target group participants, the effort spent during performing such activities may have an impact on their achievement. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | ACCEPTANCE AND APPROVAL ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ii
DECLARATION OF ETHICAL CONDUCT iiv
ACKNOWLEDGEMENTS v
ÖZ vi
ABSTRACT vii
TABLE OF CONTENTS viii
TABLES INDEX xi
FIGURES INDEX xii
ABBREVIATIONS INDEX xiii
1. INTRODUCTION 1
2. LITERATURE REVIEW 7
3. METHODOLOGY 33
4. RESULTS 47
5. DISCUSSION 60
6. CONCLUSION 76
REFERENCES 81
APPENDICES 88
APPENDIX 1: ETHICAL COMMISSION APPROVAL 89
APPENDIX 2: THESIS ORIGINALITY REPORTS 90
APPENDIX 3: PLANS OF THE MOTIVATIONAL ACTIVITIES 92
APPENDIX 4: INSTRUMENTS IN ENGLISH AND IN TURKISH 103
APPENDIX 5: INTERVIEW QUESTIONS WITH TURKISH TRANSLATIONS 110 | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | foreign language education | tr_TR |
dc.subject | motivational teaching | tr_TR |
dc.subject | motivated behavior | tr_TR |
dc.title | A Teacher Inquiry into the Effects of Teacher's Motivational Activities on Language Learners' Classroom Motivation | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez çalışması İngilizce dersinde kullanılan motivasyon aktivitelerinin, öğrencilerin motivasyon seviyelerine ve motivasyonel davranışlarına etkisini incelemiştir. Hadfield ve Dörnyei’nin (2013) kitabındaki motivasyonel aktiviteler öğretmen tarafından uygulanmış ve öğrenciler Motivational Orientation of Language Teaching Scale (Guilloteaux & Dörnyei, 2008) kullanılarak gözlemlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarından ön ve son test verileri McIntosh ve Noels (2004) tarafından uyarlanmış olan Language Learning Orientations ölçeği ve Al-Shehri’nin (2009) Motivated Behavior and Effort Enstrümanı kullanılarak toplanmıştır. Sonuç olarak deney ve control grupları arasında önemli bir fark bulunmamıştır, ve deney grubu öğrencilerinin daha yüksek dışsal motivasyona sahip olduğu bulunmuştur. Motivasyonel aktivitelerin etkisini tespit etmek amacıyla son test aşamasında yapılan yazılı sınavlarda ise, deney ve kontrol grupları arasında önemli bir fark bulunmuştur. Sonuç olarak yabancı dil sınıfındaki motivasyonel aktiviteler bu çalışmadaki katılımcı öğrenciler üstünde önemli bir fark yaratmazken, aktivitelere çalışma sırasındaki çabanın başarı durumuna etkisi söz konusu olabilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |