Konu "Okul öncesi eğitim" için Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11
-
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde Etkileşimli Kitap Okumaya Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüş ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This study was conducted to examine the views and practices of preschool teachers regarding the use of Dialogic Reading in supporting early literacy skills. This study, which was conducted with phenomenology design, ... -
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Fen Eğitiminde Kullanılmasının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(2017)This study aims to investigate the effect of using out-of-school learning environments for science education on preschool children's science process skills. The study group of the pretest-posttest control group unequalled ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerileri ve Geometrik Şekil Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)The preschool period is a period in which contains many critical periods and qualified support is needed to successfully overcome these critical periods. Like many other developmental areas, executive function skills and ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Öz Düzenleme ve Üstbilişsel Becerilerine Yönelik Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)In this study, it was aimed to develop and examine the preschool teacher researcher’s practices to support children's self-regulation and metacognitive skills through action research. In this context, the changes in the ... -
Okul Öncesi Dönemde Oyun Uygulamalarında Öğretmen-Çocuk Etkileşiminin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-07)Teacher-child interactions play an important role in development and learning. This study was an in-depth investigation of teacher-child interactions during free play and play-based practices, which have been reported in ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)In the research, the level of multicultural competency perceptions of pre-school teachers and multicultural education applications were examined. The mixed-method and The Explanatory Sequential Design were used as research ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik Pedagojik Alan Bilgileri ile Çocukların Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to examine the relationship between preschool teachers' mathematical pedagogical content knowledge and preschool children's working memory skills, teachers' working memory awareness and ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative ... -
Okul Öncesı̇ Öğretmenlerı̇nı̇n Gelı̇şı̇me Uygun Uygulamalara Yönelik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Considered the foundation of best wishes in early childhood education, Developmentally Appropriate Practices (DAP) refers to an approach based on methods and principles applied to each child with an approach that is fun, ... -
Okul Öncesı̇ Öğretmenlerı̇nı̇n Öğrenme Olarak Değerlendı̇rme Uygulamalarının Öğrenme Döngülerı̇ Modelı̇ İle Desteklenmesı̇
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This study was conducted to examine the processes of supporting preschool teachers' assessment as learning practices with the learning rounds model. For this purpose, answers to the questions of how preschool teachers' ... -
Okulöncesi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi ile Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, it was aiming to determine the relation between the technological pedagogical content knowledge (TPACK) of preschool teachers and the use of information and communication technology (ICT). In addition, ...