Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMirici, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorAykut Kolay, Cansu
dc.date.accessioned2025-01-16T09:49:18Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-12-05
dc.identifier.citationAykut-Kolay, C. (2024). An Exploration of Pre-service EFL Teachers' Self-efficacy Development Using the EPOSTL as a Self-assessment Tool, [Unpublished doctoral dissertation]. Hacettepe Universitytr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36341
dc.description.abstractLanguage teacher self-efficacy beliefs are of paramount importance in the field of foreign language teacher education (LTE) to sustain a productive foreign language education. Self-reflection plays a key role in the development of teacher self-efficacy beliefs. One way of promoting self-reflection is the adoption of the EPOSTL in foreign language teacher education programs. Such an adoption may increase pre-service EFL teachers’ beliefs of self-efficacy. However, using the EPOSTL and the development of teacher self-efficacy beliefs were not handled together in the existing body of literature. In this vein, the purpose of this study is to explore the potential relationship between the use of the EPOSTL as a self-assessment tool and pre-service EFL teachers’ development of self-efficacy beliefs. The study adopts an interventionist experimental design with a control group using mix-method based on quantitative and qualitative data. The participants are 58 senior pre-service EFL teachers studying at a state university in Turkey. In the scope of the study, experimental and control groups were subjected to a pretest and posttest measuring their self-efficacy. In addition to writing reflective reports and attending semi-structured interviews, the experimental group assessed themselves three times by using the EPOSTL. The findings revealed that using the EPOSTL as a self-assessment tool may have potential in promoting pre-service EFL teachers’ self-efficacy beliefs. It is suggested that the quality of LTE programs can be ameliorated with the integration of the EPOSTL since student teachers can be immersed in more reflection-oriented programs through which they can improve their autonomy and professionalism.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectself-assessmenttr_TR
dc.subjectself-efficacytr_TR
dc.subjectlanguage teacher educationtr_TR
dc.subjectEPOSTLtr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleAN EXPLORATION OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS’ SELF-EFFICACY DEVELOPMENT USING THE EPOSTL AS A SELF-ASSESSMENT TOOLtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetDil öğretmeni özyeterlilik inançları üretken ve cazip bir yabancı dil öğretimi ortamı oluşturmak için yabancı dil öğretmen eğitimi alanında oldukça büyük öneme sahiptir. Öz yansıtma kavramı öğretmen özyeterliliğinin gelişmesinde kilit bir rol oynamaktadır. Öz yansıtma kavramının gelişmesinin bir yolu da Dil Öğretmenliği Okuyanlar için Avrupa Portfolyosu’nun (DÖOAP) dil öğretmenliği programlarında kullanımını benimsemektir. Bu doğrultuda, DÖOAP’ı bir öz-değerlendirme aracı olarak kullanmanın hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlilik inançlarını destekleme potansiyeli olabilir. Ancak, DÖOAP kullanımı ve öğretmen özyeterlilik inançlarının gelişmesi kavramları varolan literatürde birlikte ele alınmamıştır. Buna göre, bu çalışmanın amacı DÖOAP’ın bir öz-değerlendirme aracı olarak kullanımı ve hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin özyeterlilik gelişimleri arasındaki potansiyel ilişkiyi keşfetmektir. Bu çalışma, hem nicel hem de nitel veri içeren, kontrol grubu olan, müdahaleci deneysel karma yöntemli bir çalışmadır. Katılımcılar Türkiye’de bir devlet üniversitesinde eğitim gören 58 son-sınıf hizmet-öncesi öğretmen adayıdır. Hem deney hem de kontrol grubuna özyeterlilik algılaırnı ölçen bir öntest ve sontest uygulanmıştır. Deney grubu, yansıtıcı raporlar ve yarı-yapılandırılmış görüşmelere ek olarak, DÖOAP’ı kullanarak kendilerini üç kez değerlendirmişlerdir. Çalışmanın bulguları DÖOAP’ın dil öğretmeni eğitimi programlarında kullanılması ile hizmet öncesi İngilizce öğretmeni adaylarının özyeterlilik gelişimi noktasında bir potansiyeli olduğunu göstermiştir. Hizmet öncesi dil öğretmenleri özerklik ve profesyonelliklerini geliştirebilecekleri yansıtma odaklı programlara dahil olabilecekleri için DÖOAP’ın entegrasyonu ile dil öğretmeni programlarının kalitesi iyileştirilebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-01-16T09:49:18Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster