Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban, Aysel
dc.contributor.authorTürkmen, Selçuk
dc.date.accessioned2025-01-16T08:39:50Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2024-12-23
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36340
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effects of Inclusive Education Program on teachers' self-efficacy and children's adaptation to school. For this purpose, Inclusive Education Program was developed for preschool children and their teachers. This study was designed with a parallel mixed methods design in which quantitative and qualitative research methods were used together. In order to examine the effects of Inclusive Education Program on teachers' self-efficacy and children's adaptation to school, a quasi-experimental design with pre-test, post-test and follow-up measurement was used; the researcher's diary, observation, and qualitative interviews with teachers and parents were used to examine the effects and changes of the program on teachers' self-efficacy and children's adaptation to school. The study group consisted of 225 children aged 5-6 (110 in the experimental and 125 in the control group) and 12 preschool teachers (6 in the experimental and 6 in the control group) living in Küçükçekmece and Esenyurt districts of Istanbul, which have the highest refugee population density. The Inclusive Education Program was applied to the teachers and children in the experimental group. The data collection tools were; Early Childhood Education Teacher Self-Efficacy Scale, Teacher Evaluation Scale for School Adjustment for 5-6 Year-Old Children, semi-structured interview forms for teachers and parents were used. Follow-up tests were applied to teachers and children in the experimental group 8 weeks after the completion of the post-tests. The data of the study were analyzed with dependent and independent groups t-test and content analysis. The findings obtained in the study revealed that the Inclusive Education Program had positive effects on teachers' self-efficacy and children's adjustment to school, and the effects of the program continued for a long time.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectkapsayıcı eğitimtr_TR
dc.subjectokula uyumtr_TR
dc.subjectöz yeterliktr_TR
dc.subjectokul öncesi eğitimtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleKapsayıcı Eğitim Programının Öğretmenlerin Öz Yeterliklerine ve Çocukların Okula Uyumlarına Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı Kapsayıcı Eğitim Programı’nın öğretmenlerin öz yeterliklerine ve çocukların okula uyumlarına etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda okul öncesi dönemi çocuklarına ve öğretmenlerine Kapsayıcı Eğitim Programı geliştirilmiştir. Bu çalışma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı paralel karma yöntem deseni ile tasarlanmıştır. Kapsayıcı Eğitim Programı’nın öğretmenlerin öz yeterlikleri ve çocukların okula uyumları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla ön test, son test ve izleme ölçümlü yarı deneysel desen; programın öğretmen öz yeterlikleri ve çocukların okula uyumlarında oluşturduğu etkileri ve değişiklikleri incelemek için ise araştırmacı günlüğü, gözlem ve öğretmenlerle ile ebeveynlerle yapılan nitel görüşmeler kullanılmıştır. İstanbul’un mülteci nüfus yoğunluğu en fazla olan Küçükçekmece ve Esenyurt ilçelerinde yaşayan 5-6 yaş 225 çocuk (110’u deney, 125’i kontrol grubu olmak üzere) ve 12 okul öncesi öğretmeni (6’sı deney, 6’sı kontrol grubu olmak üzere) araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Deney grubundaki öğretmen ve çocuklara Kapsayıcı Eğitim Programı uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak; Erken Çocukluk Eğitimi Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği, 5-6 Yaş Çocukları için Okula Uyumu Öğretmen Değerlendirmesi Ölçeği, öğretmenler ve ebeveynler için yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Deney grubundaki öğretmenlere ve çocuklara son testlerin tamamlanmasından 8 hafta sonra izleme testleri uygulanmıştır. Araştırmanın verileri bağımlı ve bağımsız gruplar t testi ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, Kapsayıcı Eğitim Programı’nın öğretmenlerin öz yeterlikleri ve çocukların okula uyumları üzerinde olumlu etkiler gösterdiği ve programın etkilerinin uzun süreli şekilde devam ettiğini ortaya koymuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-01-16T08:39:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster