Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgül, Hatice
dc.contributor.authorUyanır, Bayezıt
dc.date.accessioned2025-01-16T08:06:48Z
dc.date.issued2024-11
dc.date.submitted2024-11-22
dc.identifier.citationUyanır, B. (2024). Exploring representation of gender identities in an English textbook used in Türkiye (Master’s Thesis). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36332
dc.description.abstractThis research investigates the representation of gender identities in the 9th-grade textbook Uplift Grade 9, an English textbook used in Turkish high schools. Given the significant role that educational materials play in shaping students’ perceptions, this study examines how gender identities are portrayed, the cultural elements embedded in the content, and the underlying messages conveyed to students. Employing Critical Discourse Analysis (CDA) as the primary methodology, research investigates the complex interplay between language, power, and ideology within the textbook. CDA, recognized for its effectiveness in examining how discourse reinforces or challenges social norms, provides a critical lens to explore the ways in which textbooks function as cultural artifacts that shape students' understanding of gender roles and identities (Weiss & Wodak, 2003; Sunderland & Litosseliti, 2023). The study aims to investigate (1) patterns in gender representation, (2) the inclusivity and accuracy of these representations, and (3) whether the textbook perpetuates traditional gender stereotypes or promotes a progressive view of gender roles. The analysis reveals that male and female gender roles in the textbook include stereotypes in most of the activities. There are some differences between the attribution of roles and actions for these genders. However, the result is not as unequal as foreseen. The result is hopeful. Most of the roles and actions are almost equal for both genders. The study offers recommendations to policymakers, educators, and textbook authors to improve the inclusivity and cultural sensitivity of resources, fostering equity, diversity, and a more inclusive understanding of gender in Turkish education.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectgender representation=cinsiyet temsilitr_TR
dc.subjectcritical discourse analysis=kritik söylem analizitr_TR
dc.subjectinclusivity=kapsayıcılıktr_TR
dc.subjectequality=eşitliktr_TR
dc.subjectenglish textbook=ingilizce ders kitabıtr_TR
dc.titleEXPLORING REPRESENTATION OF GENDER IDENTITIES IN AN ENGLISH TEXTBOOK USED IN TÜRKİYEtr_TR
dc.title.alternativeTÜRKİYE'DE KULLANILAN BİR İNGİLİZCE DERS KİTABINDA CİNSİYET KİMLİKLERİNİN TEMSİLİNİN ARAŞTIRILMASItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, Türkiye’deki liselerde kullanılan 9. sınıf İngilizce ders kitabı Uplift Grade 9’daki toplumsal cinsiyet kimliklerinin temsilini incelemektedir. Eğitim materyallerinin öğrencilerin algılarını şekillendirmede oynadığı önemli rol göz önüne alındığında, bu çalışma toplumsal cinsiyet kimliklerinin nasıl tasvir edildiğini, içerikte yer alan kültürel unsurları ve öğrencilere aktarılan mesajları analiz etmektedir. Temel yöntem olarak Eleştirel Söylem Analizi (CDA) kullanılarak, ders kitabındaki dil, güç ve ideoloji arasındaki karmaşık etkileşim incelenmiştir. CDA, söylemin toplumsal normları nasıl pekiştirdiğini veya sorguladığını analiz etmede etkili bir araç olarak kabul edilmekte olup, ders kitaplarının, öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ve kimliklerine dair anlayışlarını şekillendiren kültürel birer eser olarak nasıl işlev gördüğünü eleştirel bir perspektifle inceleme fırsatı sunmaktadır (Weiss & Wodak, 2003; Sunderland & Litosseliti, 2023). Bu çalışma, (1) toplumsal cinsiyet temsillerindeki kalıpları, (2) bu temsillerin kapsayıcılığını ve doğruluğunu ve (3) ders kitabının geleneksel toplumsal cinsiyet stereotiplerini sürdürüp sürdürmediğini veya daha ilerici bir toplumsal cinsiyet anlayışını teşvik edip etmediğini araştırmayı amaçlamaktadır. Analiz, ders kitabındaki erkek ve kadın toplumsal cinsiyet rollerinin çoğunlukla stereotipleri içerdiğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, bu cinsiyetlere atfedilen roller ve eylemler arasında bazı farklar olsa da sonuç, tahmin edildiği kadar eşitsiz değildir. Sonuç umut vericidir; çoğu rol ve eylem her iki cinsiyet için neredeyse eşittir. Araştırma, eğitim materyallerinin kapsayıcılığını ve kültürel duyarlılığını artırmaya yönelik politika yapıcılara, eğitimcilere ve ders kitabı yazarlarına öneriler sunmaktadır. Bu öneriler, Türk eğitim sisteminde toplumsal cinsiyet eşitliğini teşvik etmek için önemli katkılar sağlamayı hedeflemektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-01-16T08:06:48Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster