dc.contributor.advisor | CANDURAN, Kaan | |
dc.contributor.author | KÜÇÜK, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2025-01-13T06:29:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-11-29 | |
dc.identifier.citation | Küçük, Hilal. (2024). Seramik Hayvan Figürlerinin Yerindelik Kavramı İle Anlamlandırılmasıyla Gerçeği Ve Hakikati Düşündürme Çabası. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36328 | |
dc.description.abstract | One of the areas that can help people make sense of life is art. The reason for this is that the material forms through which humans can think about reality and approach the truth by making mental inferences are observable. Firstly, the concepts of truth and reality are explained by making use of the general writings of some philosophers and writers who have a place in the philosophical thought system in this art work report. Subsequently, the concept of “pertinence” was used to make sense of the concepts. The reason for this is that the perception of something in its place is so important that it can cause a change in the quality and meaning of that thing. In addition, “make sense of” itself is also explained separately and a title is opened for pertinence and making sense in art. As a section where the philosophical framework is reduced within the scope of the subject; the title called Nature in the Context of Real and Truth can be specified. In this section, emphasis is given to the natural philosophers of Western Philosophy because it is related to the entire text. The inference of the discourses of some of the philosophers here has a connection that can be felt in the art works.
First of all, in the art practise section of the art work report, a figure representing living creatures and animals in nature was selected and art works were made with lines, abstractions and subjective interpretations of external reality in ceramic art. In the figure that will represent living beings in nature, primarily tangible units were used to convey the concept of place and the feeling of pertinence and diversifications were made in the following series. Some sections that show or remind the figures of their place have been added to the compositions of some figures. When a living being is studied as a model, an artistic effort has been made on the possibility of being found closer to its reality or truth in mind when it is considered with its own place / pertinence. In another series, figures have been placed in the possible places of real animals. The questioning of the methods of making sense of pertinence of place with the place of exhibition has also been addressed.
As a result, the idea/effort of approaching reality and truth has been tried to be created in the exhibition hall and natural environment through art. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | gerçek | tr_TR |
dc.subject | hakikat | tr_TR |
dc.subject | yerindelik | tr_TR |
dc.subject | anlamlandırma | tr_TR |
dc.subject | hayvan figürü | tr_TR |
dc.subject | sanat | tr_TR |
dc.subject | seramik | tr_TR |
dc.subject.lcsh | N- Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.title | SERAMİK HAYVAN FİGÜRLERİNİN YERİNDELİK KAVRAMI İLE ANLAMLANDIRILMASIYLA GERÇEĞİ VE HAKİKATİ DÜŞÜNDÜRME ÇABASI | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanat, insanın hayatı anlamlandırmasını sağlayabilen alanlardan bir tanesidir. Bunun nedeni; insanın gerçek üzerine düşünebildiği, zihinsel çıkarım yaparak hakikate yaklaşabildiği maddesel biçimlerin izlenebilir nitelikte olmasıdır. Bu sanat çalışması raporunda öncelikle gerçek ve hakikat kavramları felsefi düşünce sisteminde yer edinmiş bazı filozofların ve yazarların genel yazımlarından yararlanılarak açıklanmıştır. Kavramları anlamlandırabilmek adına “yerindelik” kavramı kullanılmıştır. Buradaki neden ise bir şeyin yeri ile algılanmasının o şeyin niteliği ve anlamlandırılmasında değişikliğe sebep olabilecek denli önemli olmasından kaynaklanmaktadır. Ayrıca, “anlamlandırma”nın kendisi de açıklanmış, sanatta yerindelik ve anlamlandırmaya birer başlık açılmıştır. Konu kapsamında felsefi çerçevenin küçültüldüğü bir bölüm olarak; Gerçek ve Hakikat Bağlamında Doğa adlı başlık belirtilmektedir. Bu bölümde, konu ile ilgili bulunmasından dolayı Batı Felsefesi’nin doğa filozoflarına ağırlık verilmiştir. Buradaki düşünürlerden Anaksimenes’in söylemlerinin çıkarımı uygulamalar bölümünde de hissedilebilir düzeyde bağlantıya sahiptir.
Sanat çalışması raporunun uygulamalar bölümünde öncelikle doğadaki canlıları, hayvanları temsil eden bir figür seçilerek seramik sanatında çizgiler, soyutlamalar ve dış gerçekliğin öznel yorumları ile uygulamalar yapılmıştır. Doğadaki canlıları temsil edecek olan figürde, yer kavramını ve yerindelik hissini aktarabilmek için öncelikle maddesel birimlerden faydalanılmış ve sonraki serilerde çeşitlendirmeler yapılmıştır. Bazı figürlerin kompozisyonlarına figürlerin yerindeliğini gösteren veya anımsatan kesitler eklenmiştir. Bir canlı, model olarak çalışılırken, kendi yeri / bizzat yerindeliği ile ele alındığında gerçekliğine ya da zihinlerdeki hakikatine daha yakın bulunabilme ihtimali üzerinde bir sanatsal çaba ortaya konmuştur. Bir diğer seride, figürler gerçek hayvanların olası yerlerine yerleştirilmişlerdir. Yerindeliği anlamlandırma yöntemlerinin sergilenme yeri ile sorgulanması da ele alınmıştır.
Sonuç olarak, gerçeğe ve hakikate yaklaşma düşüncesi sanat aracılığıyla sergi salonu ve doğal ortam içerisinde oluşturulmaya çalışılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-01-13T06:29:53Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |