dc.contributor.advisor | Kasap, Özlem | |
dc.contributor.author | Şimşek, Beren | |
dc.date.accessioned | 2025-01-08T06:59:11Z | |
dc.date.issued | 2025-01-07 | |
dc.date.submitted | 2024-12-26 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36326 | |
dc.description.abstract | This thesis analyses the ongoing transformational nature of male identity in comparison with its literary trajectories, and consequently the socio-cultural and psychological changes that the twenty-first century man undergoes through the protagonists and narratives of Julien Green, Michel Houellebecq and Edouard Louis' “Moïra”, “Extension du domaine de la lutte” and “Qui a tué mon père?” respectively. Paradigmatically and etymologically examined masculinities and the projection of the epistemological structure of the twenty-first century man, which is one of the turning points in the history of masculinity, in the works in question are investigated and their parallelism with the existing sociological axes is discussed. As a result, the structural components of the concept of ‘neo-male’ are revealed, and the chronological development and transformation of this structure is explained through the works mentioned. | tr_TR |
dc.language.iso | fra | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fransız Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Cinsiyet Çalışmaları | tr_TR |
dc.subject | Erkeklikler | tr_TR |
dc.subject | Erkek Kimliği | tr_TR |
dc.subject | Sosyo-kültürel Yazın | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Fransa edebiyatı | tr_TR |
dc.title | L’EXPRESSION LITTERAIRE DE L’IDENTITE MASCULINE A L’AUNE DE L’HOMME EN TRANSFORMATION ET L’ILLUSTRATION DU NEO-MALE | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez çalışmasında, erkek kimliğinin süregen değişimsel doğasının edebiyattaki izlekleriyle karşılaştırılması, neticesinde yirmi birinci yüzyıl erkeğinin geçirdiği sosyo-kültürel ve psikolojik değişimlerin Julien Green, Michel Houellebecq ve Edouard Louis’nin, sırasıyla “Moïra”, “Extension du domaine de la lutte” ve “Qui a tué mon père?” eserlerindeki kahramanlar ve anlatılar üstünden incelemesi yapılmaktadır. Paradigmatik ve etimolojik olarak irdelenmiş olan erkeklikler ve erkeklik tarihinin dönüm noktalarından biri olan yirmi birinci yüzyıl erkeğinin epistemolojik yapısının mevzubahis eserlerdeki izdüşümü araştırılmakta ve mevcut sosyolojik eksenlerle paralelizmi tartışılmaktadır. Neticesinde oraya atılan “neo-erkek” kavramının yapısal bileşenleri ortaya çıkarılmakta, bu yapının kronolojik gelişimi ve dönüşümü bahsedilen eserler üzerinden açıklanmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-01-08T06:59:11Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |