dc.contributor.advisor | Seferoğlu, Süleyman Sadi | |
dc.contributor.author | Özbay, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T05:33:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-07-26 | |
dc.identifier.citation | Özbay, Ö. (2024). Artırılmış gerçeklik destekli vaka temelli öğrenmede türetimci öğrenmenin başarı, kalıcılık, öz-düzenleme ve öz-yeterliğe etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36137 | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to investigate the effect of students' use of self-explanation or focused self-explanation strategies as generative learning on achievement, retention, self-regulation, and self-efficacy in augmented reality-supported case-based learning. In addition, students' opinions on the effectiveness of the learning strategy they used as generative learning were examined. The participants in the study were 76 undergraduate students in the Nursing Department of a state university during the fall semester of the 2023–2024 academic year. According to the convergent design of mixed methods research, the quantitative part of the study was conducted as a pretest-posttest control group design, while the qualitative part was conducted as a case study. Data were collected using the "Personal Information Form", "Achievement Test", "Self-Regulation Scale", "Self-Efficacy Scale" and "Semi-Structured Interview Form". As part of the study, cases in a course using the case-based learning method were supported by augmented reality, and students in the experimental groups were asked to write self-explanation or focused self-explanation as generative learning after each case study. According to the quantitative results of the study, there was a significant difference in achievement, retention, and self-regulation scores between students in the experimental groups, who used self-explanation or focused self-explanation strategies as generative learning, and those in the control group. There was a significant difference in students' self-efficacy scores only in the experimental group using a focused self-explanation strategy, compared to the other groups. The qualitative results of the study indicated that the learning strategies used as generative learning supported students' learning. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Artırılmış gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Vaka temelli öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Türetimci öğrenme | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Artırılmış Gerçeklik Destekli Vaka Temelli Öğrenmede Türetimci Öğrenmenin Başarı, Kalıcılık, Öz-düzenleme ve Öz-yeterliğe Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, artırılmış gerçeklik destekli vaka temelli öğrenmede öğrencilerin türetimci öğrenme etkinliği olarak öz-açıklama veya odaklı öz-açıklama stratejisi kullanmasının başarı, kalıcılık, öz-düzenleme ve öz-yeterlik üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Buna ek olarak, öğrencilerin türetimci öğrenme etkinliği olarak kullandıkları öğrenme stratejisinin etkililiğine yönelik görüşleri de incelenmiştir. Çalışmanın katılımcıları, 2023-2024 öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinin Hemşirelik Bölümü'nde öğrenim gören 76 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Karma araştırma yöntemlerinden yakınsak desen kullanılarak gerçekleştirilen çalışmanın nicel bölümü ön test – son test kontrol gruplu, nitel bölümü ise durum çalışması olacak biçimde yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu", "Başarı Testi", "Öz-düzenleme Ölçeği", "Öz-yeterlik Ölçeği" ve "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, vaka temelli öğrenme yönteminin kullanıldığı bir dersteki vakalar artırılmış gerçeklikle desteklenmiş ve deney gruplarındaki öğrencilerden, her vaka çalışmasından sonra türetimci öğrenme etkinliği olarak öz-açıklama veya odaklı öz-açıklama yazmaları istenmiştir. Çalışmanın nicel bulgularına göre, türetimci öğrenme etkinliği olarak öz-açıklama veya odaklı öz-açıklama stratejisini kullanan deney gruplarındaki öğrencilerin başarı, kalıcılık ve öz-düzenleme puanları, kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Öğrencilerin öz-yeterlik puanlarında anlamlı farklılık, diğer gruplara kıyasla yalnızca odaklı öz-açıklama stratejisini kullanan deney grubunda meydana gelmiştir. Çalışmanın nitel bulguları ise türetimci öğrenme etkinliği olarak kullanılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin öğrenmesini desteklediğini göstermiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-11-15T05:33:12Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |