Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDedeoğlu, Hakan
dc.contributor.authorKarakaya, Elif
dc.date.accessioned2024-11-15T05:32:43Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-28
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36135
dc.description.abstractLiterature, one of the significant elements of personal development, holds great importance for children due to its richness tailored for them. The contribution of children's literature to the development of children in various areas has led scholars to engage in research in this field and necessitated the examination of this domain. Over the years, ongoing research has reached many children and yielded meaningful results on various subjects. This study aims to conduct a descriptive analysis of research conducted in the field of children's literature in the United States between 2018 and 2023. To achieve this goal, a literature review was conducted, and doctoral dissertations, master's theses, and research articles were examined using descriptive analysis, a qualitative research method. The classification scale used in the research was derived from Short's (1995) work titled "Research and Professional Resources in Children’s Literature: Piecing A Patchwork Quilt." The analysis revealed that research articles were more prevalent in the data set, and studies generally preferred qualitative research methods. The classification resulted in a concentration of research on the theme of "thematic content analysis." Topics addressed within the theme of "thematic content analysis" included race, school life, children's personality development, literary examinations based on countries' cultures, reflections of gender preferences in literature, gender roles, body perceptions, adolescent sexuality, war, etc. Theoretical frameworks of the studies were examined, and it was determined that studies highly incorporated theoretical frameworks. Recommendations regarding the research findings were provided at the end of the study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocuktr_TR
dc.subjectEdebiyat
dc.subjectÇocuk edebiyatı
dc.subjectAmerika Birleşik Devletleri’nde çocuk edebiyatı
dc.subjectBetimsel analiz
dc.titleÇocuk Edebiyatı Alanında Yapılmış Araştırmalar Üzerine Betimsel Bir Çalışma: Amerika Birleşik Devletleri Örneğitr_TR
dc.title.alternativeA Descriptive Study on Research in The Field of Children's Literature: The Case of USAtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKişisel gelişimin önemli unsurlarından biri olan edebiyat, küçüklere yönelik içinde bulundurduğu zenginlik ile büyük önem taşımaktadır. Çocukların çeşitli alanlarda gelişimine çocuk edebiyatının katkısı, akademisyenlerin bu alanda çalışmalar yapmalarını ve bu alanın incelenmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Yıllar içerisinde süre gelen araştırmalar birçok konuda birçok çocuğa ulaşmış ve anlamlı sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada Amerika Birleşik Devletleri’nde 2018 ve 2023 yılları arasında yapılmış olan çocuk edebiyatı araştırmalarını inceleyerek bu çalışmaların betimsel analizini ortaya koymayı amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda literatür taraması yapılarak doktora tezi, yüksek lisans tezi ve araştırma makaleleri nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz kullanılarak incelenmiştir. Araştırmada kullanılan sınıflandırma ölçeği Short (1995)’un “Research and Proffessional Resources in Children’s Literature: Piecing A Patchwork Quilt” adlı eserinden alınmıştır. Ele alınan veri grubunda araştırma makalelerinin sayıca daha fazla olduğu; araştırmaların genellikle nitel araştırma yöntemlerini tercih ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Sınıflandırma sonucunda araştırmaların “tematik içerik analizi” temasında yoğunlaştığı belirlenmiştir. “Tematik içerik analizi” temasında ele alınan konular genel anlamda ırk, okul yaşamı, çocukların kişilik gelişimleri, ülkelerin kültürlerine göre edebi incelemeler, cinsiyet tercihlerinin edebiyata yansımaları, cinsiyet rolleri, beden algıları, ergen cinselliği, savaş vb. olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaların kuramsal çerçeveleri incelenmiş ve çalışmaların kuramsal çerçeveye yüksek oranda yer verdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına yönelik öneriler çalışma sonunda belirtilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T05:32:43Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster