Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan Daşkın, Nilüfer
dc.contributor.authorÖzdemir, Tuğba
dc.date.accessioned2024-09-25T06:42:59Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-13
dc.identifier.citationÖzdemir, T. (2024). A Longitudinal Conversation Analytic Study on Learning a Lexical Item in an EFL Classroom at a Secondary School [ Unpublished master's thesis]. Hacettepe University.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35723
dc.description.abstractClassroom interaction is vital in language teaching discourse where social interaction is constructed by not only the teacher but also students. Previous research has shown a reflexive relation between language classroom interaction and creating learning opportunities. Earlier studies on English as a Foreign Language (EFL) classroom interaction have not dealt with secondary school EFL classrooms in detail although they constitute a great deal of compulsory education in Türkiye. This study aims to portray the interaction unfolding in a secondary school English Language Teaching context by bringing empirical evidence to displays of socially distributed cognition. A longitudinal multimodal conversation analytic study is conducted to identify and detail a specific student‘s process of learning the lexical item ‗soğukkanlı (cold-blooded)‘ by focusing on the interactional resources and practices deployed by the participants. The study traces how a lexical item is added into a learner‘s interactional repertoire progressively in terms of content-related (i.e., biology) and metaphorical meaning, how a learner shows orientation to her/his own learning process, how language teachers provide both the meaning and definition of a polysemous word and how a language teacher deals with content knowledge both in L1 and L2 in an emergent Content and Language Integrated Learning (CLIL) environment. The findings contribute to a better understanding of secondary school EFL classroom interaction in general, and of L2 learning process emerging in and through classroom interaction with an orientation to CLIL environment in particular offering implications holding the potential to improve the awareness of pre and in service teachers.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLongitudinaltr_TR
dc.subjectConversation analysistr_TR
dc.subjectLearningtr_TR
dc.subjectSecondary schooltr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleA Longitudinal Conversation Analytic Study on Learning a Lexical Item in an EFL Classroom at a Secondary Schooltr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSosyal etkileşimin sadece öğretmen tarafından değil aynı zamanda öğrenciler tarafından da oluşturulduğu dil sınıfı söyleminde sınıf-içi etkileşim hayati önem taşımaktadır. Önceki araştırmalar, dil sınıfı etkileşimi ile öğrenme fırsatları yaratma arasında yansımalı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Yabancı Dil Olarak İngilizce (YD) sınıf etkileşimi üzerine yapılan ön çalışmalar, Türkiye'de zorunlu eğitimin büyük bir kısmını oluşturmasına rağmen ortaokul YD sınıflarını ayrıntılı olarak ele almamıştır. Bu çalışma, sosyal olarak dağıtılmış bilişin sergilenmesine deneysel kanıtlar getirerek, ortaokul İngilizce öğretimi bağlamında etkileşimin ortaya çıkışını tasvir etmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar tarafından kullanılan etkileşimsel kaynaklara ve uygulamalara odaklanarak belirli bir öğrencinin 'cold-blooded' (soğukkanlı) sözcüğünü öğrenme sürecini tanımlamak ve detaylandırmak için boylamsal, çok modlu bir konuşma çözümlemesi çalışması yapılmıştır. Çalışma, bir sözcüğün öğrencinin etkileşim dağarcığına hem gerçek hem mecaz anlamıyla aşamalı olarak nasıl eklendiğinin, öğrencinin kendi öğrenme sürecine nasıl yönelim gösterdiğinin, dil öğretmenlerinin birden fazla anlam içeren bir sözcüğün her iki anlamını da öğrencilere nasıl verdiğinin izini sürmektedir. Çalışmada planlanmamış bir şekilde ortaya çıkan İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL) ortamında bir dil öğretmeninin hem anadilde hem de yabancı dilde içerik bilgisini nasıl aktardığı görülmüştür. Bulgular, genel olarak ortaokul YD sınıfında sınıf-içi etkileşiminin daha iyi anlaşılmasına ve özelde bu etkileşim yoluyla ve bu etkileşim sırasında İçerik ve Dil Entegre Öğrenme ortamında ortaya çıkan dil öğrenimi hakkında hizmet öncesi ve hizmet-içi öğretmenler arasında farkındalığın geliştirilmesine yönelik çıkarımlar sunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-09-25T06:42:59Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster