dc.contributor.advisor | Korkut, Şevkiye Ece | |
dc.contributor.author | Yeşilkaya, Simin | |
dc.date.accessioned | 2024-09-17T07:21:27Z | |
dc.date.issued | 2024-07 | |
dc.date.submitted | 2024-06-26 | |
dc.identifier.citation | Yeşilkaya, S. (2024). La place et l’importance des clichés et des stéréotypes dans l’enseignement / apprentissage du français langue étrangère. Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35688 | |
dc.description.abstract | The main aim of our study is to investigate and analyse the concepts of cliché and stereotype in French language teaching. We began by examining the relationship between language and culture, and then analysed the foundations and types of stereotypes and clichés. We carried out an in-depth analysis of the teaching material, consisting of five textbooks at levels A1 to A2 and videos at levels B1 to B2 from TV5MONDE. Our aim was to determine the variations in frequency and type of use, to understand how these elements are employed in the different teaching materials and to see how their use varies according to the level of teaching and the age of the learners. In our study, we have highlighted the positive and negative effects of the use of clichés and stereotypes in teaching materials on learners in French as a foreign language (FLE) teaching. | tr_TR |
dc.language.iso | fra | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Cliché | tr_TR |
dc.subject | Stéréotype | tr_TR |
dc.subject | Inteculturalisme | tr_TR |
dc.subject | Enseignement du français | tr_TR |
dc.subject | Culture | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Ders kitapları | tr_TR |
dc.title | La Place Et L’importance Des Clichés Et Des Stéréotypes Dans L’enseignement / Apprentissage Du Français Langue Étrangère | tr_TR |
dc.title.alternative | Klişe ve Stereotiplerin Fransız Dili Öğretimindeki Yeri ve Etkisi | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışmamızın temel amacı yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde klişe ve stereotip kavramlarını incelemek ve çözümlemektir. İlk olarak dil ile kültür arasındaki ilişkiyi inceledik, ardından stereotip ve klişelerin temellerini ve türlerini çözümledik. A1-A2 düzeyinde beş ders kitabından ve B1- B2 seviyesinde videolardan oluşan eğitim malzemelerini kapsamlı olarak inceledik. Amacımız, klişe ve stereotiplerin kullanım sıklığı ve türlerindeki farklılıkları belirlemek, bu unsurların farklı eğitim malzemelerinde nasıl kullanıldığını anlamak ve kullanımlarının öğretim düzeyi ve öğrenenlerin yaşına göre nasıl değiştiğini görmekti. Bu çalışmada, Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde klişe ve stereotiplerin ders malzemelerinde kullanımının, öğrenenler üzerindeki olumlu ve olumsuz olası etkileri tartışılarak ortaya çıkarmaya çalışıldı. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-09-17T07:21:27Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |