Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorRizelioğlu, Havvanur
dc.date.accessioned2024-08-14T07:31:40Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-31
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35581
dc.description.abstractDynamic assessment based on Vygotsky's sociocultural theory has recently begun to be used in the field of second language acquisition and learning. Thus, this study aims to investigate the effect of dynamic assessment on the speaking skills of secondary school EFL learners. Regarding the gap in the literature, secondary school students were included in the current study. Following a mixed method, this study includes both qualitative and quantitative data. The data consists of speaking tests, an open-ended questionnaire, and an unstructured interview. 10 secondary school EFL learners participated in the study and the participants were divided into two groups: experimental and control group. The study consists of three stages: Pretest- DA Speaking Tests- and Posttest. Participants’ speaking skills were assessed based on their narration of short English stories. At the end of the whole process, the scores obtained as a result of the tests were compared statistically. Quantitative data results proved that the experimental group displayed better development in speaking skills than the control group. The researcher also gave an open-ended questionnaire to the experienced teacher and asked him to evaluate the progress of the participants. The teacher's answers were also in line with the quantitative data and indicated that the experimental group performed better. In the last stage, unstructured interviews were conducted with the experimental group participants to evaluate the process. At the end of these interviews, it was concluded that the participants were satisfied with the process and that the process positively affected their development.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDynamic assessmenttr_TR
dc.subjectVygotsky
dc.subjectSpeaking skill
dc.subjectSecondary school learners
dc.subjectZone of proximal development
dc.subjectSociocultural theory
dc.titleThe Impact of Dynamic Assessment on Secondary School EFL Learners’ Speaking Skilltr_TR
dc.title.alternativeDinamik Değerlendirmenin İngilizce’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Becerileri Üzerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetVygotsky'nin sosyokültürel teorisini temel alan dinamik değerlendirme son dönemde ikinci dil edinimi ve öğrenimi alanında da kullanılmaya başlanmıştır. Bu nedenle, bu çalışma dinamik değerlendirmenin ortaokul İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerinin konuşma becerileri üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Literatürdeki boşluk nedeniyle mevcut çalışmaya ortaokul öğrencileri dahil edilmiştir. Karma yöntem izlenen bu çalışma hem nitel hem de nicel verileri içermektedir. Veriler konuşma testlerinden, açık uçlu bir anketten ve yapılandırılmamış bir görüşmeden oluşmaktadır. Araştırmaya 10 ortaokul öğrencisi katılmış ve katılımcılar deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Çalışma üç aşamadan oluşmaktadır: Ön-test- DA Konuşma Testleri- ve Son-test. Katılımcıların konuşma becerileri, İngilizce kısa öykü anlatımlarına göre değerlendirilmiştir. Tüm sürecin sonunda testler sonucunda elde edilen puanlar istatistiksel olarak karşılaştırılmıştır. Nicel veri sonuçları, deney grubunun konuşma becerilerinde kontrol grubuna göre daha iyi gelişim gösterdiğini kanıtlamıştır. Araştırmacı ayrıca deneyimli öğretmene açık uçlu bir anket vererek katılımcıların ilerlemesini değerlendirmesini istemiştir. Öğretmenin cevapları da nicel verilerle uyumlu olup deney grubunun daha iyi performans gösterdiğini göstermiştir. Son aşamada ise süreci değerlendirmek amacıyla deney grubu katılımcılarıyla yapılandırılmamış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerin sonunda katılımcıların süreçten memnun kaldıkları ve sürecin gelişimlerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:31:40Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster