dc.contributor.advisor | Aras, Selda | |
dc.contributor.author | Bektaş, Nursel | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:27:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-26 | |
dc.identifier.citation | Bektaş, N. (2024). Okul Öncesı̇ Öğretmenlerı̇nı̇n Öğrenme Olarak Değerlendı̇rme Uygulamalarının Öğrenme Döngülerı̇ Modelı̇ ile Desteklenmesı̇ (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35568 | |
dc.description.abstract | This study was conducted to examine the processes of supporting preschool teachers' assessment as learning practices with the learning rounds model. For this purpose, answers to the questions of how preschool teachers' assessment as learning practices change and what is the role of learning rounds as a professional development model in supporting teachers' practices were sought. The study was conducted in two preschool institutions. Nine preschool teachers working in these two institutions constituted the study group. This qualitative research was conducted through case study design. The data were obtained through colleague observations and reflective meetings conducted within the scope of learning rounds and semi-structured interviews conducted individually with all participants before and after the learning rounds. The data were analyzed using the constant comparative analysis approach. As a result of the research, it was found that the learning rounds model supported the participants’ practices through collaborative learning, active participation, feedback and reflection processes. In the context of assessment as learning practices, the teachers’ feedback, questioning, self-assessment and peer assessment practices were enhanced and teachers observed and listened children systematically. It is found that learning rounds model contributed to early childhood teachers’ assessment practices and assessment as learning process has been conceptualized based on the findings of the study. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Öğrenme olarak değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | Değerlendirme | |
dc.subject | Biçimlendirici değerlendirme | |
dc.subject | Öğrenme döngüleri modeli | |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesı̇ Öğretmenlerı̇nı̇n Öğrenme Olarak Değerlendı̇rme Uygulamalarının Öğrenme Döngülerı̇ Modelı̇ İle Desteklenmesı̇ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme olarak değerlendirme uygulamalarının öğrenme döngüleri modeli ile desteklenmesi süreçlerinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme olarak değerlendirme uygulamalarındaki değişimlerinin nasıl olduğu ve bir mesleki gelişim modeli olarak öğrenme döngülerinin kullanılmasının öğretmen uygulamalarını desteklemedeki rolünün ne olduğu sorularına cevap aranmıştır. Araştırma iki kurumda yürütülmüştür. Bu iki kurumda görev yapan dokuz okul öncesi öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımıyla, durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri öğrenme döngüleri kapsamında yapılan meslektaş gözlemleri ve yansıtıcı toplantılar ile öğrenme döngüleri öncesinde ve sonrasında tüm katılımcılarla bireysel olarak yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir. Veriler sürekli karşılaştırmalı analiz yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrenme döngüleri modelinin işbirlikçi öğrenme, aktif katılım, dönüt ve yansıtma süreçleriyle katılımcıların uygulamalarını desteklediği bulgusuna ulaşılmıştır. Öğrenme olarak değerlendirme uygulamaları bağlamında ise öğretmenlerin dönüt, soru sorma, öz-değerlendirme ve akran değerlendirmesi uygulamalarının, çocuğu dinleme ve gözlemleme bileşenleriyle desteklendiği bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirme uygulamalarının desteklenmesinde öğrenme döngüleri modelinin önemli katkıları olduğu sonucuna ulaşılmış ve öğrenme olarak değerlendirme süreci kavramsallaştırılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:27:33Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |