dc.contributor.advisor | Aras, Selda | |
dc.contributor.author | Keser, Pembe Buse | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:20:46Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-03 | |
dc.identifier.citation | Keser, P. B. (2024). Okul öncesi dönemde pedagojik dokümantasyon ve etkileşim: Bir durum çalışması [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi] | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35545 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the interaction in preschool classrooms where pedagogical documentation is implemented and the teachers' practices that support in-class interaction. The study is a qualitative study in case study design. The participants of the study were three preschool teachers who are pedagogical documentation practitioners working in an independent preschool institution in Ankara. The data of the study was obtained through observation and interview and analyzed by content analysis. The analysis revealed the themes of asking questions, providing feedback, child autonomy, teacher sensitivity, and collaborative practices. This research found that teachers use practices that support interaction and that pedagogical documentation practices support classroom interaction | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | |
dc.subject | Okul öncesi öğretmeni | |
dc.subject | Etkileşim | |
dc.subject | Pedagojik dokümantasyon | |
dc.subject | Sınıf içi etkileşim | |
dc.subject | İnteraction | |
dc.subject | Early childhood education | |
dc.subject | Early childhood teacher | |
dc.subject | Pedagogical documentation | |
dc.subject | Classroom interaction | |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Dönemde Pedagojik Dokümantasyon ve Etkileşim: Bir Durum Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma ile pedagojik dokümantasyon uygulanan sınıflarda etkileşimin ve pedagojik dokümantasyon uygulayıcısı öğretmenlerin sınıf içi etkileşimleri destekleyici uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma durum çalışması deseninde, nitel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını, Ankara ilinde, bağımsız bir okul öncesi kurumunda görev yapmakta olan pedagojik dokümantasyon uygulayıcısı üç okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmanın verileri gözlem ve görüşme yolu ile elde edilmiş ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, soru sorma, dönüt sağlama, çocuk özerkliği, öğretmen duyarlılığı ve iş birlikçi öğrenme temalarına ulaşılmıştır. Bu araştırma ile pedagojik dokümantasyon uygulayıcısı öğretmenlerin sınıf içi etkileşimi destekleyici uygulamalarda bulundukları ve pedagojik dokümantasyon uygulamalarının etkileşimi desteklediği bulgularına ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:20:46Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |