Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAras, Selda
dc.contributor.authorKeser, Pembe Buse
dc.date.accessioned2024-08-14T07:20:46Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-03
dc.identifier.citationKeser, P. B. (2024). Okul öncesi dönemde pedagojik dokümantasyon ve etkileşim: Bir durum çalışması [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35545
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the interaction in preschool classrooms where pedagogical documentation is implemented and the teachers' practices that support in-class interaction. The study is a qualitative study in case study design. The participants of the study were three preschool teachers who are pedagogical documentation practitioners working in an independent preschool institution in Ankara. The data of the study was obtained through observation and interview and analyzed by content analysis. The analysis revealed the themes of asking questions, providing feedback, child autonomy, teacher sensitivity, and collaborative practices. This research found that teachers use practices that support interaction and that pedagogical documentation practices support classroom interactiontr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectokul öncesi eğitim, okul öncesi öğretmeni, etkileşim, pedagojik dokümantasyon, sınıf içi etkileşim, interaction, early childhood education, early childhood teacher, pedagogical documentation, classroom interactiontr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleOKUL ÖNCESİ DÖNEMDE PEDAGOJİK DOKÜMANTASYON VE ETKİLEŞİM: BİR DURUM ÇALIŞMASItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma ile pedagojik dokümantasyon uygulanan sınıflarda etkileşimin ve pedagojik dokümantasyon uygulayıcısı öğretmenlerin sınıf içi etkileşimleri destekleyici uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma durum çalışması deseninde, nitel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını, Ankara ilinde, bağımsız bir okul öncesi kurumunda görev yapmakta olan pedagojik dokümantasyon uygulayıcısı üç okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmanın verileri gözlem ve görüşme yolu ile elde edilmiş ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, soru sorma, dönüt sağlama, çocuk özerkliği, öğretmen duyarlılığı ve iş birlikçi öğrenme temalarına ulaşılmıştır. Bu araştırma ile pedagojik dokümantasyon uygulayıcısı öğretmenlerin sınıf içi etkileşimi destekleyici uygulamalarda bulundukları ve pedagojik dokümantasyon uygulamalarının etkileşimi desteklediği bulgularına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:20:46Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster