Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgül, Hatice
dc.contributor.authorTok, Nida
dc.date.accessioned2024-08-14T07:12:26Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-03-22
dc.identifier.citationAPA 7tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35516
dc.description.abstractThis research aims to compare the motivation levels of the students at a preparatory school in a private university, in Turkey, during different semesters in which they study in C-Repeat (CR) and C-Proficiency (CP) levels. The students are called repeat-level students because they could not pass TOEFL ITP on their first attempt and continue studying at the preparatory level. In this study, a mixed method was applied. This study embraced Dörnyei’s L2 Motivational Self System as its theoretical framework. Data were collected thorough a questionnaire and semi-structured interviews in two consecutive education semesters. The sample consisted of 90 participants from a private university in Ankara, Türkiye. Quantitative data analysis was completed via SPSS 25.0. Thematic Analysis method was used for qualitative data analysis. It was expected that there would be a significant difference between the statistical results of these two groups of repeat students. The results indicated that although there is no significant difference between the motivational levels of CR and CP levels, Ought to self, Instrumentality Prevention, Travelling, and Positive Change of Future Self-Image have been found significant variables that affect the students’ language learning motivation. As a result of the interview, the students shared a common response regarding two different curricula, both of which have advantages and disadvantages. When asked whether the curriculum affected their motivation, they asserted the presence of both positive and negative aspects. Keywords: language learning motivation, curriculum, toefl ıtp, preparatory school, repeat level studentstr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLanguage learning motivationtr_TR
dc.subjectCurriculum
dc.subjectToefl
dc.subjectITP
dc.subjectPreparatory school
dc.subjectRepeat level students
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleAn Investigation of Motivation Levels of Preparatory School Repeat Level Studentstr_TR
dc.title.alternativeHazırlık Tekrar Sınıfı Öğrencilerinin Motivasyon Seviyeleri Üzerine Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, Türkiye'deki özel bir üniversitenin hazırlık okulundaki öğrencilerin motivasyon seviyelerini, C-Repeat (CR) ve C-Proficiency (CP) seviyelerinde farklı dönemlerde karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere "tekrar öğrencileri" denilmektedir, çünkü TOEFL ITP sınavını ilk denemelerinde geçememişler ve hazırlık seviyesinde okumaya devam etmişlerdir. Bu çalışmada karma bir yöntem uygulanmıştır. Çalışma, Dörnyei'nin İkinci Dil Motivasyonel Benlik Sistemini teorik çerçevesi olarak benimsemiştir. Veriler, iki ardışık eğitim döneminde anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Örneklem, Türkiye'nin Ankara şehrindeki özel bir üniversiteden 90 katılımcıdan oluşmaktadır. Nicel veri analizi SPSS 25.0 aracılığıyla tamamlanmıştır. Nitel veri analizi için Tematik Analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda iki tekrar öğrenci grubunun istatistiksel sonuçları arasında anlamlı bir fark olması beklenmekteydi. Sonuçlar, CR ve CP seviyelerinin motivasyon seviyeleri arasında anlamlı bir fark olmasa da, "Ought to self", "Instrumentality Prevention", "Travelling" ve "Positive Change of Future Self-Image" gibi değişkenlerin öğrencilerin dil öğrenme motivasyonunu etkileyen önemli faktörler olduğunu gösterdi. Görüşme sonucunda öğrenciler, kendilerine motivasyonlarını etkileyip etkilemediği sorulan iki farklı müfredat hakkında ortak bir cevap verdiler. Her iki öğretim programının da avantajları ve dezavantajları olduğunu belirterek, motivasyonlarını nasıl etkilediği konusunda pozitif ve negatif yönlerinin olduğunu belirttiler. Anahtar sözcükler: dil öğrenme motivasyonu, öğretim programı, toefl ıtp, hazırlık okulu, hazırlık tekrar öğrencileritr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:12:26Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster