Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgül, Hatice
dc.contributor.authorKılıçaslan-Takva, Serra
dc.date.accessioned2024-08-14T07:10:54Z
dc.date.issued2024-06
dc.date.submitted2024-05-27
dc.identifier.citationKılıçaslan Takva, S. (2024). Pre-service EFL teachers’ interactional resources for resolving troubles: A micro analysis (Master’s thesis). Hacettepe University.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35510
dc.description.abstractMicro-teaching in teacher education has attracted attention for many years because of its convenience in terms of providing a controllable teaching environment and instant feedback for pre-service teachers. However, the gap between real teaching practice and micro teaching specifically for classroom interaction has not been widely questioned by the researchers. Therefore, this study aims to compare classroom interaction in two settings, regarding the use of interactional resources by pre-service teachers (PST) to resolve interactional troubles. The study adopts conversation analysis to investigate the sequential patterns of interactional resources and trouble indicators. Data consists of two sets of video recordings of 40 PSTs: (1) micro-teaching practices at a state university and (2) real teaching practices at a preschool in Türkiye. The data analysis reveals that the significant trouble indicators in real teaching practice are the lack of orientation in the teacher’s instruction, silence, and student’s repetition of teacher’s utterance. However, the student’s wrong answer is the most significant indicator in the context of micro-teaching practice. In terms of interactional resources, while certain interactional resources like embodied action and teacher repetition are present in both contexts, their frequency is notably lower in micro teaching. Moreover, code-switching and simplified instruction occurs in only the real teaching context. This study underscores the significance of classroom interaction and Classroom Interactional Competence (CIC) by elucidating differences in trouble indicators and interactional resources between micro-teaching and real teaching, aiming to increase PSTs' awareness of CIC to create more learning opportunities for learners in TEYL context.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTeaching English to young learnerstr_TR
dc.subjectMicro-teachingtr_TR
dc.subjectConversation analysistr_TR
dc.subjectClassroom interactional competencetr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titlePre-Service Efl Teachers’ Interactional Resources for Resolving Troubles: A Micro Analysistr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğretmen eğitiminde mikro öğretim, kontrol edilebilir bir öğretim ortamı ve anında geri bildirim sağlama sayesinde uzun yıllardır dikkat çekmektedir. Ancak özellikle sınıf içi etkileşim bağlamında, gerçek öğretim uygulaması ile mikro öğretim arasındaki boşluk, araştırmacılar tarafından derinlemesine sorgulanmamaktadır. Bu nedenle, bu çalışma, hizmet öncesi öğretmenlerin etkileşimsel sorunları çözmek için etkileşimsel kaynakları kullanımlarını iki ortamda karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma, etkileşimsel kaynakların ve sorun göstergelerinin ardışık örüntülerini araştırmak için konuşma çözümlemesi yöntemini benimsemektedir. Veri, 40 hizmet öncesi öğretmenin iki set video kaydından oluşmaktadır:(1)Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde mikro-öğretim uygulamaları ve (2) bir anaokulunda gerçek öğretim uygulaması bağlamında. Veri analizi, gerçek öğretim uygulamalarındaki önemli sorun göstergelerinin, öğretmenin yönergesine fiziksel yönelim olmaması, sessizlik ve öğrencilerin öğretmenin sözlerini tekrar etmesi olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak, mikro öğretim uygulamaları bağlamında en önemli gösterge öğrencinin yanlış cevabıdır. Etkileşimsel kaynaklar açısından, beden hareketleri ve öğretmenin tekrarı gibi belirli etkileşimsel kaynaklar her iki ortamda da mevcutken, mikro öğretimde frekansları belirgin şekilde daha düşüktür. Ayrıca, diller arası geçiş ve basitleştirilmiş talimatlar sadece gerçek öğretim bağlamında görülmektedir. Bu çalışma, TEYL bağlamında hizmet öncesi öğretmen adaylarının daha fazla öğrenme fırsatı yaratmak için sınıf etkileşimin ve Sınıf Etkileşim Yetkinliği'nin (CIC) önemini vurgulayarak, mikro öğretim ve gerçek öğretim arasındaki sorun göstergeleri ve etkileşimsel kaynaklar arasındaki farkları açıklamayı amaçlamaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:10:54Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster