Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.authorÖztürk, Birdal
dc.date.accessioned2024-08-14T07:07:27Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-04
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35500
dc.description.abstractİn this study, it was aimed to make an in-depth examine mother’s opinions and experiences on sexual education of children with autism spectrum disorder. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group of the research consisted of 16 mothers with children autism spectrum disorder in Bingöl province. In the formation of the study group of the research, easily accessible sampling from purposive sampling methods was preferred. Researcher as a data collection tool in research, “Semi-structured Interview Form” and “Demographic Information Form” developed by the researcher and created in line with expert opinions were used. The questions in the participant interview form were prepared based on the literature review. Interviews were conducted with the mothers face-to-face by taking voice recordings, with the data collection tool created. The data collected from the interviews were analysed and interpreted by descriptive analysis method under 5 themes to reflect the views of the mothers. Some of the remarkable results of the analyses are as follows: Mother’s opinion and experiences; regarding sexual education have varied due to their different beliefs, culture, education, knowledge and experiences. Most of the mothers participating in the study associated sexual education with privacy. It was found that had not received any training on sexual education before and did not consider themselves sufficient in this regard. Despite this, almost all the mothers stated that they considered it is necessary and important to provide sexual education to their children with ASD. It was concluded that mothers thought that if their children were not given sexual education, they would be open to all kinds of dangers, especially sexually, they would face difficulties in their future lives, they would be alienated from themselves and society, they would not be safe, they would be misunderstood and they would not be able to protect their rights.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectotizm spektrum bozukluğu, cinsel eğitim, cinsel gelişim, okul öncesi dönemtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleOtizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Cinsel Eğitimine İlişkin Annelerinin Görüş ve Deneyimleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada otizm spektrum bozukluğu olan çocukların cinsel eğitimine ilişkin annelerinin görüş ve deneyimlerine başvurularak derinlemesine inceleme yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bingöl ilinde bulunan otizm spektrum bozukluğu tanısı çocuğu bulunan 16 anne oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örneklem yöntemlerinden elverişli örneklem tercih edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan ‘’Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve Demografik Bilgi Formu’’ kullanılmıştır. Katılımcı görüşme formunda yer alan sorular literatür taramasından hareketle hazırlanmıştır. Oluşturulan veri toplama aracıyla anneler ile yüz yüze olacak şekilde ses kaydı alınarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden toplanan veriler annelerin görüşlerini yansıtması için 5 tema altında betimsel analiz yöntemiyle çözümlenip yorumlanmıştır. Yapılan analizler neticesinde dikkat çekici sonuçlardan bazıları ise şunlardır: Annelerin cinsel eğitime ilişkin görüş ve deneyimleri; farklı inanç, kültür, eğitim, bilgi ve deneyimlerine bağlı olarak çeşitlilik göstermektedir. Annelerin birçoğu cinsel eğitimi tanımlarken mahremiyet ile ilişkilendirdikleri, daha önce cinsel eğitim ile ilgili bir eğitim almadıklarını ve bu konuda kendilerini yeterli görmedikleri saptanmıştır. Buna rağmen annelerin tamamına yakını OSB olan çocuklarına cinsel eğitimin verilmesini gerekli ve önemli gördüklerini ifade etmişlerdir. Anneler çocuklarının cinsel eğitim ile tanışmamaları halinde başta cinsel açıdan olmak üzere her türlü tehlikelere açık olacaklarını, ileriki yaşamlarında zorluklarla karşılaşacaklarını, kendilerine ve topluma yabancılaşacaklarını, güvende olamayacaklarını, yanlış anlaşılacaklarını ve kendi haklarını koruyamayacaklarını düşündükleri sonucu ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:07:27Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster