Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBoz, Menekşe
dc.contributor.authorTorun, İrem Nur
dc.date.accessioned2024-08-14T07:05:35Z
dc.date.issued2024-08-09
dc.date.submitted2024-06-12
dc.identifier.citationTorun, İ. N. (2024). Erken çocuklukta felsefi etik programı uygulamasının çocukların etik anlayışlarında yarattığı değişimlerin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35494
dc.description.abstractIn this study, since it was aimed to explore the ethical understanding and experiences of preschool children and to examine the changes in their ethical understanding and discourses after the intervention in depth, the phenomenological design, one of the qualitative research methods, was adopted. The study group of the research consisted of 6 children aged 60-72 months attending a preschool education institution in Çankaya district of Ankara province. In the first step of the study, the "Philosophical Ethics in Early Childhood (PEECh)" programme, which will be implemented to explore and develop children's understanding of ethics, was translated into Turkish. In the second step, short scenarios consisting of ethical dilemmas and enabling children to understand ethical questions and generate ideas were designed and open-ended questions were asked to children in this context. The nine-session Philosophical Ethics in Early Childhood (PEECh) programme was implemented for six weeks. After the implementation of the programme, the interviews with the children were repeated. In the study, deductive and inductive methods of content analysis were used together. As a result of the content analysis, the interviews were analysed under the categories of fairness, empathy and perspective taking, exclusion and inclusion of peers, problem solving and don't know/irrelevant responses. As a result of the study, it was concluded that the "Philosophical Ethics in Early Childhood" programme had a positive impact on children's understanding of ethics, including empathy and perspective- taking skills, problem-solving skills, and the ability to discuss ethical concepts.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectçocuklar için felsefetr_TR
dc.subjecttoplumsal alan teorisitr_TR
dc.subjectetik eğitimitr_TR
dc.subjectahlaki gelişimtr_TR
dc.subjecterken çocukluktr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleErken Çocuklukta Felsefi Etik Programı Uygulamasının Çocukların Etik Anlayışlarında Yarattığı Değişimlerin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada okul öncesi dönem çocuklarının etik anlayışlarının ve deneyimlerinin keşfedilmesi, müdahale sonrası etik anlayışlarında ve söylemlerindeki değişimlerin derinlemesine incelenmesi amaçlandığı için nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili Çankaya ilçesinde bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 ay arası 6 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmanın ilk basamağında; çocukların etik anlayışlarını keşfetmeye ve geliştirmeye yönelik uygulanacak olan “Erken Çocuklukta Felsefi Etik (The Philosophical Ethics in Early Childhood -PEECh)” programının Türkçeye çevirisi yapılmıştır. İkinci basamağında; çocuklarla etik ikilemlerden oluşan ve çocukların etik soruları anlaması ve fikir üretmesini sağlayacak kısa senaryolar tasarlanmış ve bu bağlamda çocuklara açık uçlu sorular yönlendirilmiştir. Çocuklara altı hafta boyunca dokuz oturumdan oluşan Erken Çocuklukta Felsefi Etik (The Philosophical Ethics in Early Childhood -PEECh)” programı uygulanmıştır. Programın uygulanmasından sonra çocuklarla yapılan görüşmeler tekrarlanmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemlerinden, tümdengelimci analiz ve tümevarımcı analiz yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda görüşmeler; adil olma, empati ve perspektif alma, akranları dışlama ve dahil etme, problem çözme ve bilmiyorum/ilgisiz yanıtlar kategorisinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda “Erken Çocuklukta Felsefi Etik” programının çocukların empati ve perspektif alma becerilerine, problem çözme becerilerine, etik kavramları tartışma becerileri de dahil olmak üzere etik anlayışlarına olumlu bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:05:35Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster