Show simple item record

dc.contributor.advisorErgül, Hatice
dc.contributor.authorDemir, Aylin
dc.date.accessioned2024-08-14T07:05:05Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-12
dc.identifier.citationDemir, A. (2024). Perceptions and attitudes of pre-service English teachers on blended education practices (Publication No. 10575098) [Master's thesis, Hacettepe University]tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35492
dc.description.abstractThis two-stage explanatory sequential study aimed to examine the perceptions and attitudes of Hacettepe University English Language Teaching undergraduate program students about blended learning practices and their implementation plans in their service years. In the first phase, students' views were addressed with a scale aiming to compare the effectiveness of blended learning variables. The information obtained from this phase was analyzed in more detail in the second phase. In the second phase, semi-structured interviews were conducted with students to further enrich the qualitative results. The study was conducted with students who had experienced the face-to-face, online, and blended curriculum in the undergraduate English Language Teaching program at Hacettepe University. Participants were selected through the convenience sampling method. The data were analyzed with SPSS software and the semi-structured interview questions were updated based on the obtained results. The result of this study provides important insights into the development of blended learning. While the findings emphasize a moderate approach to blended teaching methods, they indicate that face-to-face instruction is preferable in implementation.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectblended educationtr_TR
dc.subjectface-to-face educationtr_TR
dc.subjectonline educationtr_TR
dc.subjectpre-service english teacherstr_TR
dc.subjectenglish language educationtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titlePerceptions and Attitudes of Pre-service English Teachers on Blended Education Practicestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu iki aşamalı açıklayıcı sıralı desen çalışma Hacettepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin harmanlanmış öğrenme uygulamaları hakkındaki algı ve tutumlarını ve çalışma yıllarındaki uygulama planlarını incelemeyi amaçlamaktadır. İlk aşamada, öğrencilerin görüşleri harmanlanmış eğitim değişkenlerinin verimliliklerinin karşılaştırılmasını hedefleyen bir ölçekle ele alınmıştır. Bu aşamadan elde edilen bilgiler, ikinci aşamada daha ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. İkinci aşamada, nicel sonuçları daha da zenginleştirmek için öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Hacettepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği lisans programında yüz yüze, online ve harmanlanmış eğitim programını deneyimlemiş öğrenciler ile yürütülmüştür. Katılımcılar kolayda örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Veriler, SPSS programı ile analiz edilmiş ve elde edilen sonuçlara dayanarak yarı yapılandırılmış görüşme soruları güncellenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda harmanlanmış eğitimin gelişimi hakkında kayda değer iç görüler sunulmuştur. Bulgular, harmanlanmış eğitim yöntemlerine yönelik ılımlı bir yaklaşımı vurgularken, uygulama açısından yüz yüze eğitimin daha tercih edilebilir olduğunu işaret etmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:05:05Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeprojecttr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record