dc.contributor.advisor | Alagözlü, Nuray | |
dc.contributor.author | Bilgiç, Merve | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T06:59:23Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-04-19 | |
dc.identifier.citation | Bigiç M.,An ınvestıgatıon of the factors affectıng students’ low oral partıcıpatıon ın efl classrooms, Hacettepe University, 2024,114. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35477 | |
dc.description.abstract | Abstract
Oral participation and reasons that affect low oral participation in a classroom have been of interest in the language education field. Factors might be changing from context to context, and despite the well-known importance of oral participation in EFL classrooms, there is minimal information on the Turkish classroom setting especially at high school levels. This case study brings a new perspective on reasons for low oral participation by adopting qualitative research design; contributing to the field with researchers mostly adopting quantitative research design in addition to considering external reasons, with the help of speaking activities in a course book. Based on interviews and video-based observation of 8 students, and 38 students in numbers of task choice, this study aims to investigate what factors are causing the low oral participation of students in the Turkish EFL classroom setting and the effect of task types on oral participation with the help of content analysis. The insights gained from this study will assist other students in increasing their oral participation in EFL classrooms and gain a new perspective for educators about creating their context to have fully active and orally participating classes.
Keywords: low oral participation, EFL classrooms, importance of oral participation, students’ perceptions | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | low oral participation, EFL classrooms, importance of oral participation, students’ perceptions | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | AN INVESTIGATION OF THE FACTORS AFFECTING STUDENTS’ LOW ORAL PARTICIPATION IN EFL CLASSROOMS | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sözlü katılım ve sınıf içindeki düşük sözlü katılımı etkileyen nedenler, dil eğitimi alanında hala ilgi çekicidir. Faktörler bağlamdan bağlama değişebilir ve İngilizce öğrenilen yabancı dil sınıflarındaki sözlü katılımın öneminin iyi bilinmesine rağmen, özellikle lise düzeyinde Türk sınıf ortamıyla ilgili çok sınırlı bilgi bulunmaktadır. Bu vaka çalışması, nitel araştırma tasarımını benimseyerek düşük sözlü katılımın nedenleri üzerinde yeni bir perspektif sunarak, araştırmacıların çoğunlukla nicel araştırma tasarımını benimsemesinin yanı sıra dış faktörleri de göz önünde bulundurarak alana katkıda bulunmaktadır. Bir ders kitabındaki konuşma etkinliklerinin yardımıyla, 8 öğrencinin görüşmeleri ve video tabanlı gözlemlerine dayanarak ve 38 öğrencinin görev seçimi sayılarına dayanarak, bu çalışma, Türkçe İngilizce öğrenilen yabancı dil sınıfındaki öğrencilerin düşük sözlü katılımını etkileyen faktörleri ve görev türlerinin sözlü katılıma etkisini içerik analiziyle araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmadan elde edilen içgörüler, diğer öğrencilere İngilizce öğrenilen yabancı dil sınıflarındaki sözlü katılımlarını artırmalarına yardımcı olacak ve eğitimcilerin tamamen aktif ve sözlü katılımlı sınıflar oluşturmak için bağlamını oluşturmak konusunda yeni bir perspektif kazanmalarına yardımcı olacaktır.
Anahtar Kelimeler: düşük sözlü katılım, yabancı dil derslikleri, sözlü katılımın önemi, öğrenci algıları | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T06:59:23Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |