Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAras, Selda
dc.contributor.authorAlkılınç, Eda
dc.date.accessioned2024-08-14T06:57:46Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-15
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35472
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the practices and views of preschool teachers regarding differentiated instruction. In the research, phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used. The differentiated instruction practices of three preschool teachers working in Kahramanmaraş were observed and one-on-one interviews were held with the participating teachers. In this regard, data was first collected by making observations. During the observations, the differentiations made by the participating teachers in terms of content, process and product, and the differentiation practices they made in the organization of learning environments and the assessment process were observed. Three observations were made in each classroom, and one-on-one interviews were held with each teacher at the end of the observation process. The analysis of the data was carried out using two methods together, inductive and deductive data analysis, which are qualitative analysis methods. Triangulation technique was used for the validity and reliability of the research, and pilot interviews were held before the interviews. The findings of the research were analyzed in line with the themes of differentiation of content in differentiated instruction, differentiation of process in differentiated instruction, differentiation of product in differentiated instruction, differentiation of learning environments and assessment in differentiated instruction. While this study describes how preschool teachers implement differentiation in different ways, it indicates that teachers need support to enrich their learning processes.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFarklılaştırılmış öğretimtr_TR
dc.subjectOkul öncesi dönemde farklılaştırılmış öğretimtr_TR
dc.subjectBireysel farklılıklartr_TR
dc.subjectGelişime uygun uygulamalartr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Farklılaştırılmış Öğretim ile İlgili Uygulamalarının ve Görüşlerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin farklılaştırılmış öğretim ile ilgili uygulamalarının ve görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Kahramanmaraş ilinde görev yapmakta olan üç okul öncesi öğretmeninin farklılaştırılmış öğretimle ilgili uygulamaları gözlemlenmiş ve katılımcı öğretmenlerle birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda önce öğretmenlerden gözlemler yapılarak veriler toplanmıştır. Gözlemler sırasında katılımcı öğretmenlerin içerik, süreç ve ürün boyutunda yaptıkları farklılaştırmalar ile öğrenme ortamlarının düzenlenmesi ve değerlendirme sürecinde yaptıkları farklılaştırma uygulamaları gözlemlenmiştir. Her sınıfta üçer gözlem yapılmış ve gözlem sürecinin sonunda her öğretmenle bire bir görüşmelerin yapılmıştır. Verilerin analizi, nitel analiz yöntemlerinden olan tümevarımsal ve tümdengelimsel veri analizi olmak üzere iki yöntem birlikte kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın geçerliği ve güvenirliği için veri çeşitliliği tekniği kullanılmış olup, görüşmelerin öncesinde pilot görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın bulguları farklılaştırılmış öğretimde içeriğin farklılaştırılması, farklılaştırılmış öğretimde sürecin farklılaştırılması, farklılaştırılmış öğretimde ürünün farklılaştırılması, öğrenme ortamlarının farklılaştırılması ve farklılaştırılmış öğretimde değerlendirme temaları doğrultusunda analiz edilmiştir. Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin farklılaştırmayı farklı şekillerde uyguladığını betimlemekle birlikte, öğretmenlerin öğrenme süreçlerini zenginleştirme noktasında desteğe ihtiyaç duyduklarını göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T06:57:46Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster