Show simple item record

dc.contributor.advisorKapucu, Sevgisun
dc.contributor.authorKabal, Murat Gökhan
dc.date.accessioned2024-07-10T13:13:46Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-10
dc.identifier.citationKabal, M. G., Alzheimer Tanılı Bireylerin Bakım Verenlerinin Desteklenmesine Yönelik Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Oyunlaştırılmış Standart Hasta Eğitiminin Bilgi, Memnuniyet ve Algılanan Öğrenme Düzeyine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü İç Hastalıkları Hemşireliği Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35279
dc.description.abstractIn the study, a randomized experimental study design was used to determine the effect of gamified standardized patient education given to nursing students to support caregivers of individuals diagnosed with Alzheimer's disease on knowledge, satisfaction, and perceived learning level. The sample of the study consisted of 52 students who were in the 2nd grade at Hacettepe University Faculty of Nursing and taking Internal Medicine Nursing course. In the study, the students were divided into two groups, Intervention Group 1 and Intervention Group 2 after taking the theoretical course on Alzheimer's Disease and Nursing Care. The students in Intervention Group 1 received a gamified standardized patient, while the students in Intervention Group 2 received only gamification. Data were collected using the Knowledge Test on Alzheimer's Patient Care, Students' Satisfaction with Learning Outcomes Questionnaire (SLOQ) and the Perceived Learning Scale (PLS). In the evaluation of the data, mean, standard deviation, median, minimum, and maximum, Shapiro-Wilk test, independent samples t test, Mann Whitney U, paired samples t test, Wilcoxon test, and Spearman correlation test were used. According to the results obtained from the study, there was no statistically significant difference between the knowledge, satisfaction, and perceived learning levels between the intervention 1 and 2 groups (p>0.05). The results of the study reveal that gamification can be one of the innovative educational practices that can be used in nursing education and can become even more effective by integrating it into other innovative educational practices. In this respect, it is recommended that more studies be conducted to integrate the gamified standardized patient into nursing education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectAlzheimer Hastalığıtr_TR
dc.subjectStandart Hastatr_TR
dc.subjectOyunlaştırmatr_TR
dc.subjectOyunlaştırılmış Standart Hastatr_TR
dc.subjectBakım Verentr_TR
dc.subjectMemnuniyettr_TR
dc.subjectAlgılanan Öğrenmetr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleAlzheimer Tanılı Bireylerin Bakım Verenlerinin Desteklenmesine Yönelik Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Oyunlaştırılmış Standart Hasta Eğitiminin Bilgi, Memnuniyet ve Algılanan Öğrenme Düzeyine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada Alzheimer tanılı bireylerin bakım verenlerinin desteklenmesine yönelik hemşirelik öğrencilerine verilen oyunlaştırılmış standart hasta eğitiminin bilgi, memnuniyet ve algılanan öğrenme düzeyine etkisini belirlemek amacıyla randomize deneysel çalışma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi bölümü 2. Sınıfta olup İç Hastalıkları Hemşireliği dersi alan 52 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada öğrenciler Alzheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı teorik dersini aldıktan sonra Müdahale Grubu 1 ve Müdahale Grubu 2 olmak üzere iki gruba ayrılmış, Müdahale grubu 1’de bulunan öğrencilere oyunlaştırılmış standart hasta, müdahale grubu 2 grubunda bulunan öğrencilere ise yalnızca oyunlaştırma uygulanmıştır. Araştırmada veriler Alzheimer Hastasının Bakımına İlişkin Bilgi Testi, Öğrencilerin Öğrenme Çıktılarından Memnuniyeti Anketi (ÖÖÇMA) ve Algılanan Öğrenme Ölçeği (AÖÖ) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada verilerin değerlendirilmesinde ortalama, standart sapma, ortanca, minimum ve maksimum, Shapiro Wilk testi, bağımsız örnekler t testi, Mann Whitney U, eşli örnekler t testi, Wilcoxon testi ve Spearman korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre müdahale 1 ve 2 grubu arasında bilgi, memnuniyet ve algılanan öğrenme düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,05). Araştırmanın sonuçları oyunlaştırmanın hemşirelik eğitiminde kullanılabilecek yenilikçi eğitim uygulamalarından biri olabileceğini ve diğer yenilikçi eğitim uygulamalarına entegre edilerek daha da etkili hale gelebileceğini göstermektedir. Bu doğrultuda, oyunlaştırılmış standart hastanın hemşirelik eğitimine entegre edilmesi için daha çok çalışmanın yapılması önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Hastalıkları Hemşireliğitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2025-01-12T13:13:46Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record