Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaymas, Ahmet Serhat
dc.contributor.authorCankorur, Begüm
dc.date.accessioned2024-07-05T07:32:16Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-11
dc.identifier.citationCANKORUR, Begüm. Türk Dizilerinin Ulus Ötesi Hayranları Ve Turkish Dramas Appreciation Facebook Grubu, Yüksek Lisans Tezi, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35188
dc.description.abstractIt is known that the transnational spread and popularity of Turkish series is increasing. At the core of this, multinational individuals who constitute the subject of the fandom created in the social media environment were identified, and at this point, an audience study was conducted in the context of the transnational fan community of Turkish series, which enables different cultural identities and audiences. Individuals who identify themselves as fans obtained from three levels in this study with situations that indicating to fandom, Turkish series and Turkey. The author of this master’s thesis is in the process of making sense of the research by accepting that the popular taste approach in popular culture is formed through social media. In the context of the country's audience, utilizes the view that cultural and social capital transformation shapes taste. This issue, which has been dealt with to a limited extent in the literature, has been observed that the reasons for viewing in the literature are largely associated with the cultural proximity thesis. However, this thesis critically examines the cultural proximity thesis and argues that Turkish series should not be reduced to a viewing experience only because of establish intimicy with language, religion, culture and geography. Accordingly, it is associated with the virtual community approach as it aims to make sense of the viewing experiences and fandom practices of transnational fans in the social media environment. Explored based on the resources of the Turkish Dramas Appreciation community on the Facebook platform and in-depth interviews with 24 fans located in multiple countries. The findings show that, TDAG was found to be a source of motivation and indirect influence of Turkish series fandom, actor fandom, Turkey fandom and other types of fandom that can be transformed into each other. However, popular taste does not have a determining feature in determining demographic characteristics, and individuals' cultural, social and economic diversity is shaped. It has been observed in the community that with an affective affinity arising from the popular taste that develops after the viewing experiences, the interest in Turkish laungauge, Turkish culture, Turkey, food and beverage practices, and music has increased and has been integrated into daily life practices. It is also connected to fans’ online and face-to-face activities.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectUlusötesi hayranlıktr_TR
dc.subjectSanal topluluktr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.subjectPopüler beğenitr_TR
dc.subjectTürk televizyon dizileritr_TR
dc.subject.lcshH- Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleTürk Dizilerinin Ulus Ötesi Hayranları Ve Turkish Dramas Appreciation Facebook Grubutr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTürk dizilerinin ulus ötesindeki dağılımı ve popülerliğinin arttığı bilinmektedir. Bunun odağında, hayranlığın öznesini oluşturan çok uluslu bireyler tespit edilmiş, bu noktada farklı kültürel kimliklere ve izleyicilere olanak sağlayan sosyal medya ortamındaki Türk dizilerinin ulus ötesi hayran topluluğu özelinde bir izleyici çalışması yapılmıştır. Hayran olarak kendini tanımlayan bireyler bu çalışma içerisinde hayranlık, Türk dizileri ve Türkiye’ye işaret eden durumlar ile üç seviyede ortaya çıkmaktadır. Bu tezin yazarı, popüler kültür içerisindeki popüler beğeni yaklaşımını sosyal medya dolayımında oluştuğunu kabul ederek araştırmayı anlamlandırma içerisindedir. Çeşitli ülke izleyicileri ile kurduğu ilişki bağlamında, kültürel ve sosyal sermaye dönüşümünün beğeniyi şekillendirdiği görüşünden yararlanmaktadır. Alanyazında kısıtlı ele alınmış bu konu, alanyazın içerisinde izleme nedenlerini büyük ölçüde kültürel yakınlık teziyle ilişkilendirildiğini gözlemlemiştir. Buna karşın kültürel yakınlık tezini eleştirel bir şekilde ele alan tez çalışması, Türk dizilerini yalnızca birbirleriyle yakınlık kurulan dil, din, kültür ve coğrafya nedeniyle bir izleme deneyimine indirgenmemesi gerektiğini öne sürmektedir. Bu doğrultuda, ulus ötesi hayranların izleme deneyimlerini ve hayranlık pratiklerini, sosyal medya ortamında anlamlandırmayı hedeflediği için sanal topluluk yaklaşımıyla ilişkilendirmiştir. Bu amaçla, Facebook platformundaki Turkish Dramas Appreciation topluluğunun kaynakları ve birden çok çeşitli ülkelerde bulunan 24 hayran ile derinlemesine görüşmeler temelinde konu incelenmiştir. Saha bulguları içerisinde TDAG’ın, Türk dizi hayranlığı, aktör hayranlığı ve Türkiye hayranlığı ile birbirine dönüşebilen türden hayranlık çeşitlerinin motive kaynağını oluşturduğu ve dolaylı etkisine rastlanmıştır. Bununla beraber, popüler beğeninin demografik özelliklerin belirlenmesinde belirleyici bir özelliğinin olmadığı, bireylerin kültürel, sosyal ve ekonomik yönden çeşitliliği ortaya çıkmıştır. İzleme deneyimlerinin ardından gelişen popüler beğeniden kaynaklı bir duygusal yakınlık ile Türkçeye, Türk kültürüne, Türkiye’ye, yeme-içme pratiklerine, müziğe duyulan ilginin artması ile gündelik yaşam pratikleri arasına entegre edildiği topluluk özelinde gözlenmiştir. Hayranların çevrimiçi ve yüz yüze etkinlikleriyle de bağlantısı kurulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinematr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-05T07:32:16Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster