Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Nurettin
dc.contributor.authorYağcı, Ferdi
dc.date.accessioned2024-07-03T11:28:23Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-06
dc.identifier.citationYağcı, F. (2024). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35172
dc.description.abstractThis master's thesis examines the Anadolu Hikâyeleri series and the Dede Korkut Hikâyeleri series, two sets of supplementary reading books for learners of Turkish as a foreign language. Published by the Yunus Emre Institute, which teaches Turkish around the world and aims to promote Turkish culture, these two story series were analyzed in five categories: topic, grammar, visuals, activities, and activity instructions. Using a qualitative research design, the study collected data from the books through document analysis. Based on the data obtained through document analysis, a supplementary reading book review scale was developed and evaluated through content analysis. The theoretical framework first discusses the importance of reading skills in foreign language learning and the importance of understanding what is read. Subsequently, the importance of graded supplementary reading books in foreign language learning is emphasized, particularly in the context of the extensive reading model. In the findings section, each book in the respective story series is examined separately within the aforementioned categories. The conclusion summarizes and discusses the findings of the study and offers some recommendations. The study is believed to contribute to the field of evaluating supplementary reading books.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.subjectOkuma Becerisitr_TR
dc.subjectYaygın Okumatr_TR
dc.subjectYardımcı Okuma Kitaplarıtr_TR
dc.subjectAnadolu Hikâyeleritr_TR
dc.subjectDede Korkut Hikâyeleritr_TR
dc.subject.lcshÜniversiteler ve Öğrenim kurumları (Genel)tr_TR
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu yüksek lisans tezinde, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrenicilerin yaygın okuma kapsamında kullanabilecekleri yardımcı okuma kitabı setlerinden Anadolu Hikâyeleri serisi ve Dede Korkut Hikâyeleri serisi incelenmiştir. Dünyanın dört bir tarafında Türkçe öğreten ve Türk kültürünü tanıtma amacı güden Yunus Emre Enstitüsü tarafından yayımlanan iki hikâye serisi; konu, dilbilgisi, görseller, etkinlikler ve etkinlik yönergeleri olmak üzere beş farklı kategoride analiz edilmişlerdir. Nitel araştırma deseniyle kurgulanmış olan çalışmada, doküman analizi yöntemi kullanılarak kitaplardan veriler toplanmıştır. Doküman analizi ile elde edilen verilerden yola çıkarak bir yardımcı okuma kitabı inceleme ölçeği oluşturulmuş ve içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Bu bağlamda öncelikle kuramsal çerçeve başlığı altında yabancı dil öğreniminde okuma becerisinin öneminden, okuduğunu anlamadan bahsedilmiştir. Sonrasında, yaygın okuma modelinden ve bu modelin yabancı dil öğreniminde uygulanmasında seviyelendirilmiş yardımcı okuma kitaplarının önemi üzerinde durulmuştur. Bulgular kısmında ise, ilgili hikâye serilerinin her bir kitabı yukarıda bahsedilen kategoriler çerçevesinde ayrı ayrı incelemeye alınmıştır. Sonuç bölümünde, araştırmada elde edilen veriler genel bir değerlendirilmeye alınarak özetlenmiş ve bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın, yardımcı okuma kitaplarının değerlendirilmesi alanına katkı sağlayıcı bir çalışma olacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-03T11:28:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster