Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSAVAŞ, Ufuk Tolga
dc.contributor.authorÇAKIR, Çağatay Kadir
dc.date.accessioned2024-07-01T07:35:39Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35115
dc.description.abstractWith the evolution of humanity, it has begun to recognize itself and its surroundings. In the early ages, the concepts of space and universe arouse great curiosity in human beings. With the development of technology Einstein describes the space By generalizing Newton's law of universal gravitation, he explained gravity with the general theory of relativity as space, time and four-dimensional width, height, depth and time, spacetime. The concept of hypercube describes the universe in four-dimensional curved Riemannian geometry. Although when first looking at space, the spectrum is perceived as two-dimensional due to colors and complex objects, it gains volume and dimension as it approaches objects light years away. Within the scope of this thesis, the differences between the perspective understanding of the universe in two dimensions, three dimensions and four dimensions, and the effects of relativity and hypercube theory, which are the subjects of mathematics and physics, in the art world have been investigated. Based on surface and depth effects and spectrum colors in the timeline, combined with digital art, it aims to present a different perspective and hypercube theory to the audience in digital ceramic bodies of people in a virtual museum.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijital Sanattr_TR
dc.subjectGöreliliktr_TR
dc.subjectSeramiktr_TR
dc.subjectUzaytr_TR
dc.subjectHiperküptr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleSANATSAL BİR İFADE BİÇİMİ OLARAK GÖRELİLİK VE HİPERKÜPtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİnsanlığın evrimleşmesiyle birlikte insanın kendini ve etrafını tanıması başlamıştır. İlk çağlarda insanoğlunda uzay ve evren kavramları büyük bir merak uyandırmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte Einstein, uzayı Newton'un evrensel çekim yasasını genelleştirerek genel görelilik (izafiyet) kuramı ile yerçekimini, uzay, zaman ve dört boyutlu en, boy, derinlik ve zaman yani uzay-zaman olarak açıklamıştır. Hiperküp kavramı evreni dört boyutlu eğri Riemann geometrisinde tanımlamaktadır. Uzaya ilk bakıldığında spektrum renklerden ve karmaşık cisimlerden kaynaklı iki boyutluymuş gibi algılansa da ışık yılı uzaklığındaki cisimlere yaklaştıkça hacim ve boyut kazanmaktadırlar. Bu tez kapsamınca evrenin perspektif anlayışının iki boyut, üç boyut ve dört boyut aralarındaki farkların araştırılması, matematik ve fizik konusu olan görelilik ve hiperküp teorisinin sanat dünyasındaki etkileri araştırılmıştır. Çalışmamda zaman çizelgesinde yüzey ve derinlik etkileri ve spektrum renklerden yola çıkarak dijital sanat ile birleştirilerek sanal bir müzede insanların dijital seramik bünyelerde izleyicilere farklı bir perspektif ve hiperküp teorisini sunmak hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-01T07:35:39Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimage, 3-Dtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster