dc.contributor.advisor | Çoban, Aysel | |
dc.contributor.author | İyi, Tülay | |
dc.date.accessioned | 2024-04-02T10:44:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-01-17 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34861 | |
dc.description.abstract | This research aims to investigate the effect of Life Skills Education Program on children’s social problem-solving behaviors. For this purpose, a life skills training program targeting children aged 60-72 months has been developed. Embedded design was used in the study. A quasi-experimental design with pre-test, post-test and follow-up measurement was used to evaluate the effect of the Life Skills Program on children's social problem-solving behaviors while interviews with families and child evaluations were used to examine the change in children's behavior. The study group consists of 71 children aged 60-72-months; 36 of whom are in the experimental group and 35 of whom are in the control group. Life Skills Education Program was administered to the children in the experimental group while a certain part of the program was administered to the children in the control group. As data collection tools; Social Skills Evaluation Scale, Communication Skills Scale for 5–6-year-old Children, Problem-Solving Skills Scale, Social Problem-Solving Skills Scale, Program Evaluation Form for Families and children's pictures were used. Follow-up tests were administered to the children in the experimental group. The data were analyzed using paired samples t-test and content analysis. The findings showed that the post-test scores of the children in the experimental group in social problem-solving, problem-solving, communication skills and interpersonal skills has increased significantly. Moreover, parents stated that they observed positive changes in their children's skills targeted in the program. When the children's drawings were examined, the children were found they achieved the learning outcomes of the program. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Erken çocukluk dönemi | tr_TR |
dc.subject | Yaşam becerileri | tr_TR |
dc.subject | Yaşam becerileri programı | tr_TR |
dc.subject | Sosyal problem çözme | tr_TR |
dc.title | Yaşam Becerileri Programının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Problem Çözme Davranışlarına Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı Yaşam Becerileri Eğitim Programının çocukların sosyal problem çözme davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 60-72 aylık çocuklara yönelik bir yaşam becerileri eğitim programı geliştirilmiştir. Çalışma karma araştırma yöntemlerinden iç içe karma desen ile tasarlanmıştır. Yaşam Becerileri Programının çocukların sosyal problem çözme davranışları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla ön test, son test ve izleme ölçümlü yarı deneysel desen; programın çocukların davranışlarında oluşturduğu değişimi incelemek için ise ailelerle yapılan nitel görüşmeler ve çocuk değerlendirmeleri kullanılmıştır. Ankara’nın Etimesgut ilçesinde yer alan bir bağımsız anaokuluna devam eden 60-72 aylık 71 çocuk (36’sı deney, 35’i kontrol grubu olmak üzere) araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Deney grubundaki çocuklara Yaşam Becerileri Programı uygulanmış, kontrol grubundaki çocuklara ise son test ölçümlerinin yapılmasından sonra programın belirli bir kısmı uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak; Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği, 5-6 yaş Çocukları için İletişim Becerileri Ölçeği, Problem Çözme Becerisi Ölçeği, Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği, Aileler için Program Değerlendirme Formu ve çocuk resimleri kullanılmıştır. Deney grubundaki çocuklara son testlerin tamamlanmasından 7 hafta sonra izleme testleri uygulanmıştır. Araştırmanın verileri ilişkili örneklemler için t testi ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular, deney grubundaki çocukların sosyal problem çözme, problem çözme, iletişim becerisi ve kişilerarası beceriler son test puanlarının anlamlı düzeyde arttığını; Yaşam Becerileri Eğitim Programının çocukların yaşam becerileri ve sosyal problem çözme becerilerinin desteklenmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca ebeveynler program sonrasında çocuklarının programda hedeflenen becerilerinde olumlu yönde değişim gözlemlediklerini belirtmişlerdir. Çocuk resimleri incelendiğinde de çocukların programda ele alınan kazanım ve göstergeleri edindikleri sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Temel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-04-02T10:44:19Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |