Başlık için İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 317, listelenen: 311-317
-
Yeşil İnsan Kaynakları Yönetimi ve Bireysel Yenilikçiliğin Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024-01-31)The main aim of this study is to examine the effects of Green Human Resource Management (GHRM) on affective commitment and the moderating role of individual innovativeness in that proposed relationship. In the scope of the ... -
Yöre Dışı Alışverişin Tüketiciler Açısından İncelenmesi: Kentsel Yöre Dışı Alışverişe Yönelik Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to examine whether clothing quality, retail service quality,fashion consciousness, community attachment and terror threat affect outshoppingenjoyment and frequency of outshopping. Besides, this ... -
Yüksek Öğretim Kurumlarında Etkinlik Ölçümü Kapsamında Ödünleşimli Veri Zarflama Analizi Uygulaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-10-13)Data Envelopment Analysis (DEA) is a widely used method in academic literature to evaluate relative efficiency of units under an establishment that is responsible for turning resources into service and goods. Based on ... -
Yükseköğretim Performansının Ölçülmesinde Ağ VZA Tabanlı Dengeli Puan Kartı Uygulamaları
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)University success rankings is made on the basis of different criteria. Internal evaluation criteria, evaluation reports of local top institutions, rankings of globally reputable institutions indicate the prestige of the ... -
Yıldırma, Örgütsel Sinizm, İş Doyumu ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkilerinde Seri Aracılık Etkileri: Örgütlerde Engelli Çalışanlar Üzerine Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)The aim of this study is to examine the effects of serial mediation on the relationships among mobbing, organizational cynicism, job satisfaction and turnover intention on disabled individuals working in the private and ... -
Z Kuşağının Girişimcilik Eğilimlerinde Duygusal Zekâ ve Yaratıcılığın Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)In recent years, many generation studies have been conducted in order to understand the Generation Z that has started or will start their new business life and to interpret their business manners or business preferences. ... -
Zaman Kısıtının Mobil Perakendecilik Uygulamalarında Satın Alma Öncesi Bilgi Arama Davranışına Etkisi: Göz Takibi Yöntemiyle Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)With the increase in the use of mobile devices, it is known that both the number of mobile shopping applications and their usage have become widespread. Along with this trend, more and more retailers are adopting sales and ...