Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAras, Selda
dc.contributor.authorKulakcı, Özde Nur
dc.date.accessioned2024-02-19T08:11:24Z
dc.date.issued2024-02-07
dc.date.submitted2024-01-11
dc.identifier.citationKulakcı, Ö.N.(2024). Okul öncesi dönemde oyun uygulamalarında öğretmen-çocuk etkileşiminin incelenmesi.[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi].Hacettepe Üniversitesitr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34697
dc.description.abstractTeacher-child interactions play an important role in development and learning. This study was an in-depth investigation of teacher-child interactions during free play and play-based practices, which have been reported in the literature to be the times when teacher-child interactions are most observable. The qualitative research method was used to conduct the research as a multiple case study. Observation was used as the data collection tool. The study group consisted of three preschool teachers from different types of institutions in Aydın province and 48 children between the ages of 60-72 months in their classrooms The analyses of the study were carried out with the Flanders' Interaction Analysis Categories (FIAC). As a result of the FIAC analyses, it was found that teachers mostly used the lecturing, asking questions, and giving direction categories while interacting with children; children generally participated in these interactions by responding to them; and teachers interacted more with children than with teachers. These findings were discussed along with existing studies in the literature. In parallel with the findings, the study was recommended to preschool teachers, preschool education researchers, and institutions related to teacher education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectÖğretmen-çocuk etkileşimitr_TR
dc.subjectEtkileşimtr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectOyuntr_TR
dc.subjectSerbest oyuntr_TR
dc.subject.lcshÜniversiteler ve Öğrenim kurumları (Genel)tr_TR
dc.titleOkul Öncesi Dönemde Oyun Uygulamalarında Öğretmen-Çocuk Etkileşiminin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigating Teacher- Child Interactions During Play Practices in Early Childhoodtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğretmen-çocuk etkileşimleri gelişim ve öğrenme üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada alanyazında öğretmen-çocuk etkileşimlerinin en çok gözlemlenebileceği zamanlar olduğu belirtilen serbest oyun zamanı ve oyun tabanlı öğrenme süreçlerindeki öğretmen çocuk etkileşimleri derinlemesine incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş bir çoklu durum çalışmasıdır. Araştırmanın veri toplama aracı gözlem tekniğidir. Araştırmanın çalışma grubunu Aydın ilindeki farklı kurum türlerindeki üç okul öncesi öğretmeni ve bu öğretmenlerin sınıfındaki 60-72 ay aralığındaki 48 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın analizleri Flanders’ın Etkileşim Analizi Kategorileri (FIAC) ile gerçekleştirilmiştir. FIAC analizleri sonucunda öğretmenlerin çocuklarla olan etkileşimlerinde en çok sunar, sorular sorar ve yönetir kategorilerini kullandıkları; çocukların bu etkileşimlere genellikle cevap vererek katıldıkları, öğretmenlerin çocuklara göre daha çok etkileşim hamlelerinde bulundukları bulguları elde edilmiştir. Bu bulgular alanyazında var olan çalışmalar ile birlikte tartışılmıştır. Bulgularla paralel olarak okul öncesi öğretmenlerine, okul öncesi eğitim araştırmacılarına ve öğretmen eğitimi ile ilgili kurumlara önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.lift2026-02-20T08:11:24Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster