dc.contributor.advisor | Ünal, Dalım Çiğdem | |
dc.contributor.author | Doğan, Pervin | |
dc.date.accessioned | 2024-02-19T08:08:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-01-19 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34693 | |
dc.description.abstract | The present work examines the naturally occurring classroom interaction in German as a foreign language lesson in a private Turkish secondary school using conversation analysis. Our data is based on video recordings, the length of which is 8 hours and 19 minutes, as well as their transcripts. The first unmotivated look at the data revealed a pronounced use of multimodal teacher actions. After narrowing the literature search in this direction, it was found that there are only a few works in this regard. However, various studies in English-speaking countries have identified the use of gestures and nonverbal behaviors as important communication strategies in the language learning process. Based on extensive analyzes as part of this work, various multimodality phenomena were identified that are associated with the teacher's pedagogical orientations. Multimodal resources (pointing index fingers, opening hands to the side, and tilting the head to the side) are used by the teacher to support explanations and clarify gaps in knowledge, as well as to encourage students to self-repair by drawing their attention to their erroneous utterances. Based on the findings, it is shown how the teacher uses various gestures with certain interactional orientations to accompany speech or stand alone, and how these embodied resources become important to the learners when dealing with linguistic errors within class interaction. Furthermore, it was found that multimodal actions have a visual trigger function and significantly influence educational classroom interaction. Overall, the results of this study provide insights into the practical implementation of multimodal activities in the classroom and provide recommendations for promoting interaction in the classroom. | tr_TR |
dc.language.iso | deu | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | tr_TR |
dc.subject | Konuşma çözümlemesi | tr_TR |
dc.subject | Sınıf içi etkileşim | tr_TR |
dc.subject | Hata düzeltme | tr_TR |
dc.subject | Geri bildirim | tr_TR |
dc.subject | Çok kiplilik | tr_TR |
dc.subject | Çok kipli eylem | tr_TR |
dc.subject | Konversationsanalyse | tr_TR |
dc.subject | Unterrichtsinteraktion | tr_TR |
dc.subject | Fehlerkorrektur | tr_TR |
dc.subject | Rückmeldungen | tr_TR |
dc.subject | Multimodalität | tr_TR |
dc.subject | Multimodale Handlung | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Öğretim ve çalışma | tr_TR |
dc.title | Eine Gesprächsanalytische Untersuchung zur L2 Klasseninteraktion von DaF-Lernern im Sekundarbereich | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Türkiye’deki özel bir lisede ikinci yabancı dil olarak Almanca derslerinde doğal olarak gerçekleşen sınıf içi etkileşimini konuşma çözümlemesi yöntemini kullanarak incelemektedir. Araştırmanın verisi 2016-2017 öğretim yılının ikinci döneminde toplanan 8 saat 19 dakika uzunluğundaki video kayıtlarına ve çevriyazılarına dayanmaktadır. İlk inceleme sonucunda çok kipli öğretmen eylemlerinin belirgin bir şekilde kullanıldığı fark edilmiştir. Alanyazın taramasının bu yönde daraltılmasından sonra az sayıda çalışma olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, İngilizce konuşulan ülkelerde yapılan çeşitli çalışmalar, jestlerin ve sözel olmayan davranışların dil öğrenme sürecinde önemli iletişim stratejileri olarak kullanıldığını ortaya koymuştur. Bu çalışmada yapılan kapsamlı analizlerde ise, öğretmenin pedagojik yönelimi ile ilişkili çeşitli çok kipli olgular tanımlanmıştır. Çok kipli kaynakların (işaret parmağını kaldırma, elleri iki yana açma ve başı yana eğme) öğretmen tarafından yapılan açıklamaları pekiştirmek, bilgi boşluklarını netleştirmek ve ayrıca öğrencilerin hatalı ifadelerine dikkat çekerek onları kendi yanıtlarını onarmaya teşvik etmek için kullanıldığı gözlemlenmiştir. Bulgular, öğretmenin belirli etkileşimsel yönelimlere sahip çeşitli jestleri söz eşliğinde veya yalın olarak nasıl kullandığını ve bu bedensel kaynakların sınıf etkileşimi içinde dilsel hatalarla başa çıkarken öğrenciler için nasıl önemli hale geldiğini göstermek için kullanılmıştır. Ayrıca, çok kipli eylemlerin görsel tetikleyici bir işlevi olduğu ve pedagojik sınıf etkileşimini önemli ölçüde şekillendirdiği tespit edilmiştir. Genel olarak, bu çalışmanın sonuçları, sınıfta çok kipli eylemlerin pratik uygulamasına ilişkin içgörüler sunmakta ve sınıfta etkileşimi teşvik etmek için öneriler sağlamaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2026-02-20T08:08:33Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |