Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdugül, Halil
dc.contributor.authorErcan, Sinem
dc.date.accessioned2024-01-15T06:54:21Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-10-13
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34447
dc.description.abstractThe development of technology has affected learning processes. Assessment systems used for improving or increasing learning have been reshaped with the development of technology and needs. Along with the developing evaluation systems, evaluation systems shaped around different purposes have taken their place in the studies. An instructional design is made to improve learning and increase student performance. Then students are included in a learning process. Students may encounter many difficulties in the learning processes they are involved in. They may apply for help to cope with these difficulties. Three types of help-seeking behaviour are mentioned in the literature. These are; a. executive b. instrumental and c. avoidance of help seeking. While instrumental help-seeking is limited to help the learner solve the problem, executive help-seeking focuses on solving the problem directly. In this study, the relationship between help-seeking behaviours and students' psycho-educational characteristics was examined. An e-assessment system with multiple-choice questions compatible with the 5th grade mathematics course outcomes in the curriculum was designed for the students. In the system, gamified help-seeking options were presented at the point where students had difficulty. There are four different help seeking options: 50% Chance, Ask the Audience, You Answer (executive help seeking) and Hint (instrumental help seeking). The relationship between students' help-seeking options and their prior knowledge levels, goal orientations and motivation components was analysed. In line with the findings of the study, while there was a significant relationship between prior knowledge levels and help seeking, the relationship between students' motivation towards mathematics course and goal orientations in mathematics course learning and types of help seeking formed a pattern different from the literature. The resulting pattern is explained by evaluating it together with the students' opinions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectE-değerlendirme
dc.subjectYardım arama davranışı
dc.subjectOyunlaştırma
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectAmaç yönelimi
dc.titleOyunlaştırılmış E-Değerlendirme Ortamlarında Öğrencilerin Yardım Arama Davranışlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTeknolojinin gelişimi öğrenme süreçlerini etkilemiştir. Öğrenmenin iyileştirilmesi ya da artırılmasına yönelik kullanılan değerlendirme sistemleri teknolojinin gelişimi ve ihtiyaçlar ile birlikte değerlendirme sistemleri yeniden şekillenmiştir. Gelişen değerlendirme sistemleri ile birlikte farklı amaçlar çevresinde şekillenen değerlendirme sistemleri çalışmalar içerisinde yerini almıştır. Öğrenmeyi iyileştirmek ve öğrencinin performansını artırmak için bir öğretim tasarımı yapılır. Ardından öğrenciler bir öğrenme süreci içine dahil edilir. Dahil oldukları öğrenme süreçlerinde öğrenciler birçok zorlukla karşılaşabilmektedirler. Bu zorluklar ile baş etmek için bir yardıma başvurabilmektedirler. Alanyazın içerisinde yardım arama davranışının üç türünden bahsedilir. Bunlar; a.yönetici b.araçsal ve c. Yardım aramadan kaçınma. Araçsal yardım arama, talep edilen yardımın, öğrenenin problemi çözmesine yardımcı olacak şekilde sınırlı iken yönetici yardım arama ise doğrudan problemi çözmeye odaklanır. Bu çalışmada yardım arama davranışları öğrencilerin psiko- eğitsel özellikleri ile ilişkisine bakılmıştır. Öğrencilere öğretim programı içerisinde yer alan 5. Sınıf matematik dersi kazanımları ile uyumlu çoktan seçmeli soruların bulunduğu bir e- değerlendirme sistemi tasarlanmıştır. Sistem içerisinde öğrencilerin zorlandıkları noktada oyunlaştırılmış yardım alma seçenekleri sunulmuştur. Dört farklı yardım arama seçeneği bulunmaktadır. %50 Şans, Seyirciye Sor, Sen Cevapla (yönetici yardım arama) ve İpucu (araçsal yardım arama). Öğrencilerin yardım alma seçenekleri ile ön bilgi düzeyleri, amaç yönelimleri ve motivasyon bileşenleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Araştırmada ortaya çıkan bulgular doğrultusunda ön bilgi düzeyleri ile yarım arama arasında anlamlı bir ilişki bulunurken öğrencilerin matematik dersine ilişkin motivasyonları ve matematik dersi öğrenmelerindeki amaç yönelimleri ile yardım arama türleri arasındaki ilişki literatürden farklı bir örüntü oluşturmuştur. Çıkan örüntü öğrenci görüşleri ile birlikte değerlendirilerek açıklanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-01-15T06:54:21Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster