Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞener, Seval
dc.contributor.authorErmiş, Nuran
dc.date.accessioned2017-06-02T12:31:27Z
dc.date.available2017-06-02T12:31:27Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-28
dc.identifier.citationKAYNAKÇA Akarsu, Bedia. (1998). Felsefe Terimleri Sözlüğü, İstanbul: İnkılap Y. Akman, Toygar. (1984). Sibernetik Yaratıcılık, Ankara: Bilgi Y. Antmen, Ahu. (2010). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Y. Barrett, Terry. (2012). Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, ( G. Metin, Çev.). İstanbul: Hayalperest Y. Barrett, Terry. (2015). Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri, ( E. Ermert, Çev.). İstanbul: Hayalperest Y. Baudrillard, Jean. (2001). Tam Ekran, 1521Cogito-108 (O.Türkay, ed., İ.Yılmaztürk, düz., B.Gülmez, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Baudrillard, Jean. (2010). Sanat Komplosu, (E. Gen, I. Ergüden, Çev.). İstanbul: İletişim Y. Baudrillard, Jean. (2011a). Nesneler Sistemi, (O. Adanır, A. Karamollaoğlu, Çev.). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Baudrillard, Jean. (2011b). Simülakrlar ve Simülasyon, (O. Adanır, Çev.). Ankara: Doğubatı Y. Baudrillard, Jean. (2012). Tüketim Toplumu, (H. Deliceçaylı, F. Keskin Çev.). İstanbul: Ayrıntı Y. Berktay, Fatmagül. (2012). Tektanrılı Dinler Karşısında Kadın Hrristiyanlık’ta ve Islamiyet’te Kadının Statüsüne Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım , İstanbul: Metis Y. Bourdieu, Pierre. (2014). Eril Tahakküm, (B. Yılmaz, Çev.). İstanbul: Bağlam Y. Bolt, Barbara. (2013). Yeni Bir Bakışla Heidegger, (M. Özbank, Çev.). İstanbul: Kolektif Y. Boyne, Roy. (2011). Foucault ve Derrida’da Feminizm ve Ayırım, (A. B. Karadağ, Çev.). İstanbul: Sel Y. Bukatman, Scott. “İnsan-Sonrası Güneş Sisteminden Kartpostallar” (G. Pusar, Çev.). K. M. Güney. (Der.) (2007). Başka Dünyalar Mümkün, (C. Özden, E. Çopuroğlu, F. Bozçalı, G. Pusar, Ö. Karakaş, U. Güney, Çev.). İstanbul: Varlık Y. Butler, Judith. (2012). Cinsiyet Belası, (B. Ertür, Çev.). İstanbul: Metis Y. Butler, Judith. (2014). Bela Bedenler, (C. Çakırlar, Z. Talay, Çev.). İstanbul: Pinhan Y. Braidotti, Rosi. (2014). İnsan Sonrası, (Ö. Karakaş, Çev.). İstanbul: Kollektif Y. Braidotti, Rosi. (2009). “Feminist Post-Postmodernizmin Eleştirel Bir Kartografyası”, Cogito sayı 58 (Ş. Öztürk, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Y. Marvin, Carlson. (2013). Performans, Eleştirel Bir Giriş, (B. Güçbilmez, Çev.) Ankara: Dost Y. Chamberlain Daniel F. (2012). “Maurice Merleau-Ponty”. (Haz. Muray, Chris). Yirminci Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, (S. Öncü, Çev.). İstanbul: Sel Y. De Beauvoir, Simone. (1993). Kadın “İkinci Cins”, (B. Onaran, Çev.). İstanbul: Payel Y. Derrida, Jacques. (1994). Göstergebilim ve Gramatoloji, (T. Akşin, Çev.). İstanbul: Afa Y. Direk, Zeynep. (2013). Başkalık Deneyimi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Donovan, Josephine. (2014). Feminist Teori, (A. Bora, M. Ağduk Gevrek, F. Sayılan, Çev.). İstanbul: İletişim Y. Durudoğan, Hülya. “İkinci Dalga Fransız Feminizmine Kısa Bir Bakış”, Durukan, H., Gökşen, F., Oder, B. E. ve diğerleri (Der.) (2010). Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Eşitsizlikler Mücadeleler, Kazanımlar, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Fireston, Shulamith. (1993). Cinselliğin Diyalektiği, (Y.Salman, Çev.). İstanbul: Payel Y. Foucault, Michel. (2014). “İktidarın Halkaları” (I. Ergüden, Çev). Özne ve İktidar, s. 152-153. İstanbul: Ayrıntı Y. Fukuyama, Francis. (2003). İnsan Ötesi Geleceğimiz, Biyoteknoloji Devriminin Sonuçları, (Ç. A. Fromm, Çev.). Ankara: ODTÜ Yayıncılık. Gibson, William. (2016). Neuromancer, (S. Oğur, Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş Y. Gilles Deleuze, Felix Guattari. (1993). Kapitalizm ve Şizofreni 2 Kapma Aygıtı, (A. Akay, Çev.). İstanbul: Bağlam Y. Goodchild, Philip, Deleuze & Guattari, Arzu Politikasına Giriş, (2005). (R. G. Öğdül, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Y. Grosz, Elizabeth. (2011). “Deneysel Arzu: Queer Öznelliğini Yeniden Düşünmek” Cinsel Yönelimler ve Queer Kuram, Cogito 65-66, s. 20. (E. Ünal, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Haraway, Donna. (2006). Siborg Manifestosu, (O. Akınhay, Çev.). İstanbul: Agora Y. Haraway, Donna. (2010). Başka Yer, (G. Pusar, Çev.). İstanbul: Metis Y. Hartsock, Nancy. (2011). “Yirmi Birinci Yüzyılda Marksist Feminist Diyalektik” s. 300 (Ş. Alpagut, Çev.). Yeni Yüzyılda Diyalektik, (Ş. Alpagut, Çev.). B. Ollman, T. Smith. (Haz.). İstanbul: Yordam Kitap. Hicks, Alistair. (2015). 21. Küresel Sanat Pusulası, Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler, (D. Şendil, M. haydaroğlu, s. Evren, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Irigaray, Luce. (2006). Ben Sen Biz, (S. Büyükdüvenci, N. Tutal, Çev. ). Ankara: İmge Işık, Emre. (1998). Beden ve Toplum Kuramı, İstanbul: Bağlam Y. Jameson, Fredric. “Le Guin’de Dünya İndirgemesi: Ütopyacı Anlatının Belirişi” (C. Özden, Çev.). K. M. Güney. (der.) (2007). Başka Dünyalar Mümkün, (C. Özden, E. Çopuroğlu, F. Bozçalı, G. Pusar, Ö. Karakaş, U. Güney, çev.). İstanbul: Varlık Y. Jameson, Fredric. (2009). Ütopya Denen Arzu, (F. B. Aydar, Çev.). İstanbul: Metis Y. Jameson, Fredric. (2015). Diyalektiğin Birleştirici Güçleri, (B. Doğan, Çev.). İstanbul: İthaki Y. Jameson, Fredric. (2008). Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, (N. Pülmer, A. Gölcü, Çev.). İstanbul: Nirengi kitap Y. Kellner-Best, Douglas-Best. “Philip K. Dick’in Karanlık Kehanetleri”. (G. Pusar, E. Çopuroğlu, Çev.). K. M. Güney. (Der.) (2007). Başka Dünyalar Mümkün, (C. Özden, E. Çopuroğlu, F. Bozçalı, G. Pusar, Ö. Karakaş, U. Güney, Çev.). İstanbul: Varlık Y. Kurzweil, Ray. (2016). İnsanlık 2.0, (M. Şengel, çev.). İstanbul: Alfa Y. Kristeva, Julia. (2014). Korkunun Güçleri, İğrençlik Üzerine Deneme, (N.Tutal, Çev. ). İstanbul: Ayrıntı Y. Le Guin, Ursula K. (2016). Karanlığın Sol Eli, (Ü. Altuğ, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Y. Le guin, Ursula K. “Amerikan Bilimkurgusu ve Öteki”. (C. Özden, Çev.). K. M. Güney. (Der.) (2007). Başka Dünyalar Mümkün, (C. Özden, E. Çopuroğlu, F. Bozçalı, G. Pusar, Ö. Karakaş, U. Güney, Çev.). İstanbul: Varlık Y. Madzoski, Vesna. (2016). Küratörlük, Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği, (M. Haydaroğlu, Çev.). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Nochlin, Linda. (2010). “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı yok”? Antmen, Ahu (Ed. Çev.). Sanat Cinsiyet, s.119-156. İstanbul: İletişim Y. Perniola, Mario. (2015). Sanat ve Gölgesi, Artun, Ali (Ed.), (K. Atakay, Çev.). İstanbul: İletişim Y. Peterson, Thalia-Gouma, Mathews, Patricia. (2010). “Sanat Tarihinin Feminist Eleştirisi”. Antmen, Ahu (Ed.). Sanat Cinsiyet, Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, (E. Soğancılar, Çev.). s. 14-17, 19, 64-72. İstanbul: İletişim Yayınları. Piercy, Marge. (2012). Zamanın Kıyısındaki Kadın, (F. Tülek, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Richards, K. Malcolm. (2014). Yeni Bir Bakışla Derrida, (Z. Talay, Çev.). İstanbul: Kollektif Y. Rowbotham, Sheila. (2010). Yeni Bir Çağ Hayali, (S.Öncü, Çev.). İstanbul: Sel Y. Russ, Joanna. (2001). Dişi Adam, (Ç. Öztek, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Y. Sarup, Madan. (2004). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, (A. Güçl,. Çev.). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Şahiner, Rıfat. (2015). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi, Ankara: Ütopya Y. Thebaud, Françoise. “Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları” Thebaud Françoise, Duby, George, Perrot, Michelle. (Ed.) (2005). Kadınların Tarihi V. Yirminci Yüzyılda Kültürel Bir Kimliğe Doğru, (A. Fethi, Çev.). s. 18-19. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Touraine, Alain. (2007). Kadınların Dünyası, (M. Moralı, Çev.). İstanbul: Kırmızı Y. Wilson, Michael. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, (Erdoğan, F.C, Çev.). İstanbul: Hayalperest Y. Wright, Elizabeth. (2002). Lacan ve Postfeminizm, (E. Kılıç, Çev.). İstanbul: Everest Y. Žižek, Slavoj. (2013). Yamuk Bakmak, Popüler Kültürden Jacques Lacan’a Giriş, (T. Birkan, Çev.). İstanbul: Metis Y. Newmuseum.Erişim:23.12.2015. http://archive.newmuseum.org/index.php/Detail/Occurrence/Show/occurrence Wikipedia. Erişim: 24.12.2015 https://en.wikipedia.org/wiki/The_Post_Card:_From_Socrates_to_Freud_and_Beyond Wikipedia. Erişim: 06.03.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Sözlük Lynnrandolph. Erişim:16.05.2016.https://www. Lynnrandolph.com/ModestWitness.html Davetsizmisafir. Erişim. 25. 07. 2016. http://davetsizmisafir.org/2007/02/08/donnaharaway- ile-siborglar-ve-yoldas-turler-uzerine/ Wikipedia. Erişim: 08. 06. 2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Paternalizm Wikipedia. Erişim: 23.06.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/siborg Wikipedia. Erişim: 24.06.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Oidipus_kompleksi Ted. Erişim: 22.07.2016. https://www.ted.com/talks/amber_case_we_are_all_cyborgs_now?language=tr Dünyaninyerlileri. Erişim: 18. 09. 2016. http://www.dunyaninyerlileri.com/gocebefilozof- rosi-braidotti-ile-soylesi/ let.uu.nl. Erişim: 18. 09. 2016. http://www.let.uu.nl/womens_studies/rosi/cyberfem.htm Faith Wilding. Erişim: 18. 09. 2016. http://faithwilding.refugia.net/wherefem.html Labrys.net. Erişim: 19. 09. 2016. www.labrys.net.br/labrys7/cyber/susanna.htm Wired. Erişim: 18. 10. 2016. https://www.wired.com/2012/05/stelarc-performance-art/ Faith Wilding. Erişim: 23.10.2016. http://faithwilding.refugia.net/ http://faithwilding.refugia.net/waiting.html Wikipedia. Erişim: Erişim: 23.10.2016. https://en.wikipedia.org/wiki/Faith_Wilding Derya Yücel. Erişim: 23.10.2016. http://www.deryayucel.com/TR/Content/Derleme- Kitaplarda-Yayimlanan-Yazilar-6373627011.html Mymovies. Erişi:. 24.10.2016. http://www.mymovies.it/poster/?id=44233 Historyofcyberfeminism.Erişim: 25.10.2016.https://historyofcyberfeminism.wordpress.com/history-of-cyberfeminism/ Transmediale.de.Erişim:25.10.2016.https://transmediale.de/content/cyberfeministmanifesto- 21st-cent OBN. Erişim: 25.10.2016. www.obn.org Wikipedia. Erişim: 31.10.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Sibernetik Wikipedia. Erişim: 01.11.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Rekombinant_DNA_teknolojisi Stuxgallery. Erişim: 10.11.2016. http://www.stuxgallery.com/artists/orlan Artnews. Erişim: 10.11.2016. http://www.artnews.com/2016/09/30/its-a-corruptsystem- and-its-becom Wikipedia. Erişim: 11.11.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Riot_Grrrl Metropictures Gallery. Erişim: 11.11.2016. http://www.metropicturesgallery.com/artists/cindy-sherman/ Zeynep Direk. Erişim: 12.11.2016. https://zeynepdirek.wordpress.com/2013/01/22/cindy-sherman/ abc. net. Erişim: 12.11.2016. http://www.abc.net.au/radionational/programs/bookstandarts/the-youg-family/5629804 MoMA. Net. Erişim: 12.11.2016. https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2012/cindysherman/gallery/10/#/3/untitl ed- 465-2008/ Wikipedia. Erişim: 16.11.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0kili_kod Wikipedia. Erişim: 20. 11.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Turing_testi Wikipedia. Erişim:20.11.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/B%C4%B1%C3%A7ak_S%C4%B1rt%C4%B1 E-skopdergi. Erişim:05.12.2016.http://www.e-skop.com/skopbulten/magararesimlerinin- izinde-ilk-sanatci-bir-kadin-miydi/1580 Docplayer.biz.tr. Erişim: 22.12.2016. http://docplayer.biz.tr/10373703-Kadinlarindijital- teknolojiyle-iliskisine-utopik-bir-yaklasim-siberfeminizm.html 720pizle. Erişim: 25.12.2016. http://720pizle.com/izle/altyazi/her.html bbc.co.uk.Erişim:27.12.2016.http://www.bbc.co.uk/turkish/fooc/story/2006/09/060908_ fooc_vienna.shtml Wikipedia. Erişim: 27.12.2016. https://tr.wikipedia.org/wiki/Stockholm_sendromu İmdb. Erişim: 05.01. 2016. www.imdb.com/title/tt0470752/ Xenogenesis. Erişim: 05.03.2017. https://xenogenesisdotcom.wordpress.com Wikipedia. Erişim: 06. 03. 2017. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Dinner_Party Faith Wilding. Erişim: 06. 03. 2017. http://faithwilding.refugia.net/waiting.html Buzzfeed. Erişim: 08. 03. 2017. https://www.buzzfeed.com/caitlinjinks/the-oblinacostume- though?ut Ron Athey. Erişim: 12. 03. 2017. http://ronatheynews.blogspot.com.tr/tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3441
dc.description.abstractEffects of Science and Technology on Woman Image: Cyborgfeminist Art and Cyberfeminist Art, Postgraduate Art Study Report, Ankara, 2017. The report titled, “Effects of Science and Technology on Woman Image: Cyborgfeminist Art and Cyberfeminist Art” embraces the phenomenon of body on the basis of woman image. Investigation of the phenomenon of body in relation with art within the context of feminism and technology constitutes the frame of the study. The phenomenon of body is investigated by reviewing literature on time zones comprising the past and the present based on its theoretical and artistic reflections. The first part embraces woman image and body, feminist women’s movements and acquisitions in the historical process, problematic of body, causality of masculine domination and performative body dimension under the main title, “An Approach to Woman Image on the Basis of Feminist Criticism”. This part also examines the social construction of body, its evolution to individual construction, as well as the effect and contribution of modernism and postmodernism to all these formations. Within the feminist framework; while the effect of institutions is examined under the subtitle, “From Social Structure to Language: New Theories, New Concepts”, the lingual / structural analyses are examined under the subtitle, “From Sexual Body to New Definitions of Body: Performative Body”. The second part evaluates the posthuman position that is formed as a result of the uncertainty of boundaries between the body, advanced technology and science, as well as human / animal / machine / artificial / natural / physical and non-physical under the main title, “Effects of Science and Technology on Woman Image: Cyborg Body and Cyberfeminist Art”. Construction of new body is examined under the subtitles; “Construction of New Body by Advanced Technology and Science: Cyborg”, “A Feminist Critical Attitude towards Biopolitics and Cyborg Interfaces OncoMouse, Modest Witness and Fellows”, “Effects of Technology on the Construction of New Body”, “Informatic Domination System and Women in the Integrated Cycle”, “Reflections of Multiple Media Technology on the Construction of New Body and Art, Cyberbody / Cyberfeminism”. In this context; cyborg body, cybernetic body and cyberpunk body are evaluated within the scope of cyborgfeminism and cyberfeminism. The third part aims to investigate women’s position within the context of technology and feminism and involve it in the field of art. The frame of the work consists of questions / answers regarding women’s positions in the private and public areas.Visibility / invisibility of woman’s body is evaluated on the basis of woman image viavideos; “Positioning I-Cave House” and “Positioning II-Neon City”. In order to codewoman’s body as a meta and domination area, the serial work; “Positioning- Meta Field- Bentderesi”, “Obey-Me” and “Missing Sender” are produced. It is observed that the adaptation between machine / body / information technology and decomposition patterns regarding gender are no more meaningful within the context of new body. The new body is supported by studies that are conducted with robots named “Beauty’s Technological Digestion”, “Beauty’s Friend and Technological Digestion” and artificial intelligence named “Siri’s Cyber Space Dialogues”.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY………………………………………………...………...................i BİLDİRİM……………………………………………...……………………...….........ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI...………..……….. iii ETİK BEYAN…………………………………………………………...……………..iv TEŞEKKÜR.....................................................................................................................v ÖZET…………………………………………………………………….……………..vi ABSTRACT…………………………………………………………….……………. vii İÇİNDEKİLER…………………………………………………………….…………viii GÖRSELLER DİZİNİ………………………………………………….……………..ix TABLOLAR DİZİNİ......................................................................................................x 1. BÖLÜM: FEMİNİST ELEŞTİRİ ÜZERİNDEN KADIN İMGESİNE BAKIŞ....1 1.1. Kurumların Etkisi: Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?/ Why Have There Been No Great Women Artists? ………….................................................................................7 1.2. Toplumsal Yapıdan Dile: Yeni Kuramlar, Yeni Kavramlar.................................... 13 1.3. Cinsiyetli Bedenden Bedenin Yeni Tanımlarına: Performatif Beden................... 21 2. BÖLÜM: KADIN İMGESİNE BİLİM VE TEKNOLOJİNİN ETKİLERİ: SİBORGBEDEN VE SİBERFEMİNİST SANAT…………………………………..27 2.1. İleri Teknoloji ve Bilimin Yeni Beden İnşası: Siborg…………….……………….29 2.2. Biyopolitikaya Feminist Eleşirel Tutum ve Siborg Arayüzleri OncoMouse, Mütevazi Tanık ve Yoldaşları………………………………………………………….34 2.3. TeknolojininYeni Beden İnşasına Etkileri ………..............................................40 2.4. Enformatik Tahakküm Sistemi ve Entegre Devre’deki Kadınlar.............................42 2.5. Çoklu Medya Teknolojisinin, Yeni Beden İnşasına ve Sanata Yansımaları, Siberbeden/Siberfeminizm…………………..................................................................45 3. BÖLÜM: UYGULAMALAR……………….……………………………………. 71 SONUÇ…………………………………………………………………………….......95 KAYNAKÇA……………………………………………………………….……….....97tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKadın İmgesitr_TR
dc.subjectSanat
dc.subjectBeden
dc.subjectTeknolojik Beden
dc.subjectSiborg
dc.subjectSiberfeminizm
dc.titleKadın İmgesine Bilim ile Teknolojinin Etkileri: Siborgfeminist Sanat ve Siberfeminist Sanattr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetKadın İmgesine Bilim ile Teknolojinin Etkileri: Siborgfeminist Sanat ve Siberfeminist Sanat, Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu, Ankara, 2017. “Kadın İmgesine Bilim ile Teknolojinin Etkileri: Siborgfeminist Sanat ve Siberfeminist Sanat” başlıklı raporda kadın imgesi üzerinden beden olgusu ele alınmaktadır. Beden olgusunun feminizm ve teknoloji kapsamında sanatla ilişkilendirilerek araştırılması çalışmanın çerçevesini oluşturmaktadır. Beden olgusu kuramsal ve sanatsal yansımaları da dikkate alınarak geçmişi günümüzü kapsayan zaman dilimlerinde literatür taraması yapılarak araştırılmıştır. Birinci bölümde “Feminist Eleştiri Üzerinden Kadın İmgesine Bakış” üst başlığında kadın imgesi ve bedeni, tarihsel süreçte feminist kadın hareketleri, kazanımları ve bedenin sorunsalı eril tahakkümün nedenselleştirilmesi ve performatif beden boyutuna geçilmesi ele alınmıştır. Bununla birlikte bedenin toplumsal inşası bireysel inşaya evrilmesi, modernizm ve postmodernizmin bütün bu oluşumlara etkisi ve katkısı incelenmiştir. Feminist çerçevede; “kurumların etkisi”, “Toplumsal Yapıdan Dile: Yeni Kuramlar, Yeni Kavramlar”, alt başlığı ile dilsel / yapısal çözümlemeler “Cinsiyetli Bedenden Bedenin Yeni Tanımlarına: Performatif Beden” alt başlığı ile incelenmiştir. İkinci bölümde “Kadın İmgesine Bilim ve Teknolojinin Etkileri: Siborg Beden ve Siberfeminist Sanat” üst başlığı kapsamında bedenin, ileri teknoloji ve bilim ile birlikte insan / hayvan / makine / yapay / doğal / fiziksel olan ve olmayan arasındaki sınırların belirsizleşmesi sonucu oluşan insan sonrası konumu değerlendirilmiştir. Yenibedenin kurgulanması; “İleri Teknoloji ve Bilimin Yeni Beden İnşası: Siborg”, “Biyopolitikaya Feminist Eleşirel Tutum ve Siborg Arayüzleri OncoMouse, Mütevazi Tanık ile Yoldaşları”, “Teknolojinin Yeni Beden İnşasına Etkileri”, “Enformatik Tahakküm Sistemi ve Entegre Devre’deki Kadınlar”, “Çoklu Medya Teknolojisinin, Yeni Beden İnşasına ve Sanata Yansımaları, Siberbeden / Siberfeminizm” alt başlıkları ile incelenmiştir. Bu bağlamda siborgfeminizm ve siberfeminizm çerçevesinde siborg beden, sibernetik beden ve siberpunk beden değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde, kadın konumunun teknoloji ve feminizm kapsamında araştırılarak sanat alanına dahil edilmesi amaçlanmaktadır. İşlerin çerçevesini, kadınların özel ve kamusal alanda konumları tanık olduğum durumlara ilişkin olarak oluşan sorular /cevaplar oluşturmuştur. Kadın imgesi üzerinden, kadın bedeninin görünür / görünmezliği “Konum Belirleme I-Mağara Ev / Positioning I-Cave House”, adlı yerleştirme ve video, “Konum Belirleme II-Neon Şehir / Positioning II-Neon City”, video ile değerlendirilmiştir. Kadın bedeninin meta ve tahakküm alanı olarak kodlanması kapsamında “Konum Belirleme-Meta Alanı-Bentderesi / Positioning- Meta Field- Bentderesi” yerleştirmesi, “Bana-İtaat Et / Obey-Me” ve “Kayıp Gönderge / Missing Sender” adlı seri işler üretilmiştir. Yeni beden bağlamında makine / beden / bilişim teknolojisi uyumu ile cinsiyete dair ayrıştırma kalıpların artık anlamını kaybettiği gözlenmektedir. Yeni beden “Beauty’nin Teknolojik Sindirimi / Beauty’s Technological Digestion”, “Beauty’nin Arkadaşı ve Teknolojik Sindirimi / Beauty’s Friend and Technological Digestion” adlı robotlar ve “Siri’nin Siber Uzam Diyalogları / Siri’s Cyber Space Dialogues” adlı yapay zeka ile yapılan çalışmalarla desteklenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentHeykeltr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster