Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOnursal Ayırır, İrem
dc.contributor.authorÇildir, Şükriye
dc.date.accessioned2023-12-07T07:07:17Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34217
dc.description.abstractCe travail de recherche cherche à mettre en avant l’intérêt qu’il peut y avoir de commencer l’apprentissage d’une langue étrangère de manière précoce. Sur les bases théoriques de cette étude, les enfants très jeunes seraient dotés de dispositions naturelles qui leur permettraient d’acquérir le langage sans effort grâce à la plasticité du cerveau qui serait ouvert pour emmagasiner de nouvelles connaissances et habitudes. En effet, le cerveau de l’enfant serait disponible pour recevoir de nombreuses informations. On appelle cette période d’immaturité du cerveau la « période critique » ou « l’âge critique ». Celle-ci se situe avant l’âge de 7 ans. Nous cherchons alors à savoir s’il serait possible, pendant cette même « période critique », de faire acquérir une seconde langue à des enfants. Nous analysons donc les constats que l’on peut en tirer et observons, par la suite, ce qui peut constituer un avantage réel ou des difficultés pour les enfants. C’est dans ce sens que nous tentons de prolonger notre étude en faisant la réflexion sur le statut de l’enfant à l’entrée à l’école maternelle et le contexte dans lequel il se trouve. Différents dispositifs et variables nous permettent de comprendre comment l’acquisition d’une langue étrangère à l’âge précoce évolue. Notre réflexion se base sur une recherche théorique et sur les pratiques d’enseignement. Ce mémoire est l’aboutissement d’un travail construit sur des méthodes empruntées à la linguistique, à la psychologie, à la biologie, à la pédagogie de l’enseignement et aux sciences cognitives.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEnseignementtr_TR
dc.subjectApprentissagetr_TR
dc.subjectAcquisition du langagetr_TR
dc.titleErken Yaşta Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğrenimi : Yöntemler ve Tekniklertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın başlıca amacı, yabancı dil öğrenmeye erken yaşta başlamanın önemini ve yararlarını ortaya koyamaya çalışmaktır. Bu çalışma, kuramsal temellere dayanarak küçük çocukların dil öğrenimi konusunda doğal yeteneklere sahip olduklarını göstermektedir. Ayrıca, çocuk beyninin esnekliği sayesinde yeni alışkanlıklar ve öğrenimler edinmenin kolaylığını savunmaktadır. Gerçekten, çocuk beyni esnek olduğundan, yani öğrenme mekanizmaları açısından yetişkinlere göre farklı bir yapı sergilediğinden, birçok yeni bilgiyi kolaylıkla depolayabilir ve alışkanlığa dönüştürebilir. Beynin gelişimi henüz tamamlanmamış, yani esnek olarak tanımlanan döneme “kritik dönem” veya “kritik yaş” denmektedir. Bu dönem yaklaşık 7 yaşına kadar devam eder. Bu çalışmayla, yapılan araştırmalar ve kuramsal temellerden yola çıkılarak, “kritik dönemde” çocukların ikinci bir dil edinmelerini mümkün olup olmayacağını ortaya koymaya çalışılmıştır. Çocukların yabancı dil öğrenme sürecinde gözlemlenen olguları ve ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilerek, çocuklar için ne tür bir öğrenimin avantajlı olduğu ve bu konunun nasıl bir zorluk oluşturduğu ele alınmaktadır. Bunun için de Fransızca öğretim yapılan bir anaokuluna başlayan çocukların durumu ve bulunduğu ortam odak olarak seçilmiştir. Bu süreçte karşılaşılan farklı uygulamalar ve değişkenler aracılığıyla, erken yaşta yabancı dil öğrenmenin değişik yönleri tanımlanmış ve öneriler sunulmuştur. Bu çalışma alanda yapılmış kuramsal araştırmalara ve öğretim uygulamalarına dayanmaktadır. Bu tez, dilbilim, psikoloji, biyoloji, öğretim pedagojisi ve bilişsel bilimden alınan kuramlara dayanan bir çalışmanın sonucudur.tr_TR
dc.contributor.departmentFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-12-07T07:07:17Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster