dc.contributor.advisor | Onursal Ayırır, İrem | |
dc.contributor.author | Çildir, Şükriye | |
dc.date.accessioned | 2023-12-07T07:07:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34217 | |
dc.description.abstract | Ce travail de recherche cherche à mettre en avant l’intérêt qu’il peut y avoir de
commencer l’apprentissage d’une langue étrangère de manière précoce. Sur les
bases théoriques de cette étude, les enfants très jeunes seraient dotés de
dispositions naturelles qui leur permettraient d’acquérir le langage sans effort
grâce à la plasticité du cerveau qui serait ouvert pour emmagasiner de nouvelles
connaissances et habitudes. En effet, le cerveau de l’enfant serait disponible pour
recevoir de nombreuses informations. On appelle cette période d’immaturité du
cerveau la « période critique » ou « l’âge critique ». Celle-ci se situe avant l’âge de
7 ans. Nous cherchons alors à savoir s’il serait possible, pendant cette même
« période critique », de faire acquérir une seconde langue à des enfants. Nous
analysons donc les constats que l’on peut en tirer et observons, par la suite, ce qui
peut constituer un avantage réel ou des difficultés pour les enfants. C’est dans ce
sens que nous tentons de prolonger notre étude en faisant la réflexion sur le statut
de l’enfant à l’entrée à l’école maternelle et le contexte dans lequel il se trouve.
Différents dispositifs et variables nous permettent de comprendre comment
l’acquisition d’une langue étrangère à l’âge précoce évolue. Notre réflexion se
base sur une recherche théorique et sur les pratiques d’enseignement. Ce
mémoire est l’aboutissement d’un travail construit sur des méthodes empruntées à
la linguistique, à la psychologie, à la biologie, à la pédagogie de l’enseignement et
aux sciences cognitives. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Enseignement | tr_TR |
dc.subject | Apprentissage | tr_TR |
dc.subject | Acquisition du langage | tr_TR |
dc.title | Erken Yaşta Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğrenimi : Yöntemler ve Teknikler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın başlıca amacı, yabancı dil öğrenmeye erken yaşta başlamanın
önemini ve yararlarını ortaya koyamaya çalışmaktır. Bu çalışma, kuramsal
temellere dayanarak küçük çocukların dil öğrenimi konusunda doğal yeteneklere
sahip olduklarını göstermektedir. Ayrıca, çocuk beyninin esnekliği sayesinde yeni
alışkanlıklar ve öğrenimler edinmenin kolaylığını savunmaktadır. Gerçekten, çocuk
beyni esnek olduğundan, yani öğrenme mekanizmaları açısından yetişkinlere göre
farklı bir yapı sergilediğinden, birçok yeni bilgiyi kolaylıkla depolayabilir ve
alışkanlığa dönüştürebilir. Beynin gelişimi henüz tamamlanmamış, yani esnek
olarak tanımlanan döneme “kritik dönem” veya “kritik yaş” denmektedir. Bu dönem
yaklaşık 7 yaşına kadar devam eder. Bu çalışmayla, yapılan araştırmalar ve
kuramsal temellerden yola çıkılarak, “kritik dönemde” çocukların ikinci bir dil
edinmelerini mümkün olup olmayacağını ortaya koymaya çalışılmıştır. Çocukların
yabancı dil öğrenme sürecinde gözlemlenen olguları ve ortaya çıkan sonuçlar
değerlendirilerek, çocuklar için ne tür bir öğrenimin avantajlı olduğu ve bu konunun
nasıl bir zorluk oluşturduğu ele alınmaktadır. Bunun için de Fransızca öğretim
yapılan bir anaokuluna başlayan çocukların durumu ve bulunduğu ortam odak
olarak seçilmiştir. Bu süreçte karşılaşılan farklı uygulamalar ve değişkenler
aracılığıyla, erken yaşta yabancı dil öğrenmenin değişik yönleri tanımlanmış ve
öneriler sunulmuştur. Bu çalışma alanda yapılmış kuramsal araştırmalara ve
öğretim uygulamalarına dayanmaktadır. Bu tez, dilbilim, psikoloji, biyoloji, öğretim
pedagojisi ve bilişsel bilimden alınan kuramlara dayanan bir çalışmanın
sonucudur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-12-07T07:07:17Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |