Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, İlke
dc.contributor.authorTarhan, Münevver
dc.date.accessioned2023-12-06T11:31:16Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34202
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of creative drama beliefs applications on preservice science teachers’ attitude and self efficacy toward science teaching and conceptual understanding skills.This study was conducted with 23 third and fourth grade preservice teachers from Hacettepe University Science Education Department in 2017-2018 teaching year summer term. Research application process which was prepared by the researcher consists of seven stage and lasted three weeks. Study is a case study and convergent parallel design which is one of the mixed design types and quantitative and qualitative data were analyzed at the same time. Quantitative part of the study is pre-test post-test one group design. Self Efficacy towards Science Teaching Scale which was prepared by Riggs and Enochs (1990) and adapted to Turkish Bıkmaz (2002), “Attitude Scale toward Science Teaching” which was prepared by Thomson and Shrigley (1986) and adapted to Turkish by Tekkaya, Çakıroğlu and Özkan (2002) and “Concept Development Test in Science Teaching” which consists of 34 questions were prepared by the reseacher were used as quantitative measurement tools. Semi structured interview form which was consisted of five open-ended questions and was prepared by the researcher was applied to preservice teachers at the beginning and end of the process in the qualitative part. Interview data was analyzed by the descriptive and content analyses. Creative drama applications made a statistical positive effect of conceptual understanding and self efficacy toward science teaching variables but does not make a meaningful statistical effect on attitude toward science teaching variable.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYaratıcı dramatr_TR
dc.subjectKavram anlama becerileritr_TR
dc.subjectFen eğitimitr_TR
dc.subjectFen öğretimine karşı tutumtr_TR
dc.subjectFen öğretimine karşı özyeterliktr_TR
dc.titleYaratıcı Dramanın Fen Öğretimine Karşı Özyeterlik Tutum ve Kavramsal Anlama Becerilerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, yaratıcı drama yöntemi uygulamalarının fen öğretmen adaylarının fen öğretimine karşı tutum ve özyeterlik ile kavramsal analma becerilerine etkilerini belirlemektir. Araştırma, 2017-2018 öğretim yılı yaz döneminde gerçekleştirilmiş olup araştırmanın çalışma grubunu ulaşılabilir örnekleme tekniğiyle belirlenen 23 Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından tasarlanan araştırmanın uygulaması yedi oturumdan oluşmaktadır ve üç hafta devam etmiştir. Araştırma, durum çalışması niteliğinde olup araştırmanın deseni olarak nicel ve nitel verilerin bir arada çözümlendiği karma yönteme ait desenlerden yakınsayan paralel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutu tek gruplu ön test-son test deseninde olup sürecin başında ve sonunda öğretmen adaylarına Riggs ve Enochs (1990) tarafından geliştirilmiş ve Bıkmaz (2002) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan ’Fen öğretimi Özyeterlik İnancı Ölçeği’ ile Thomson ve Shrigley (1986) tarafından geliştirilen ve Tekkaya, Çakıroğlu ve Özkan (2002) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “ ‘Fen Öğretimine Karşı Tutum Ölçeği’ ile araştırmacı tarafından geliştirilen 34 sorudan oluşan ‘Fen bilimlerinde kavramsal gelişim testi’ uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise araştırmanın başında ve sonunda araştırmacı tarafından geliştirilen ve beş adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu öğretmen adaylarına uygulanmış ve süreç boyunca öğretmen adayları araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ile diğer araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Gözlem ve görüşme verileri nitel araştırma yöntemine ait betimsel analiz ve içerik analizi teknikleriyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda yaratıcı drama yöntemi uygulamaları, öğretmen adaylarının kavramsal anlama becerileri, Fen Öğretimine karşı özyeterlilik puan ortalamalarında istatistiki olarak pozitif yönde anlamlı bir etki oluştururken, tutum puan ortalamalarında istatistiki olarak anlamlı bir değişiklik oluşturmamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-12-06T11:31:16Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record