dc.contributor.advisor | Çalışkan, İlke | |
dc.contributor.author | Tarhan, Münevver | |
dc.date.accessioned | 2023-12-06T11:31:16Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34202 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effect of creative drama beliefs applications
on preservice science teachers’ attitude and self efficacy toward science teaching
and conceptual understanding skills.This study was conducted with 23 third and
fourth grade preservice teachers from Hacettepe University Science Education
Department in 2017-2018 teaching year summer term. Research application
process which was prepared by the researcher consists of seven stage and lasted
three weeks. Study is a case study and convergent parallel design which is one of
the mixed design types and quantitative and qualitative data were analyzed at the
same time. Quantitative part of the study is pre-test post-test one group design.
Self Efficacy towards Science Teaching Scale which was prepared by Riggs and
Enochs (1990) and adapted to Turkish Bıkmaz (2002), “Attitude Scale toward
Science Teaching” which was prepared by Thomson and Shrigley (1986) and
adapted to Turkish by Tekkaya, Çakıroğlu and Özkan (2002) and “Concept
Development Test in Science Teaching” which consists of 34 questions were
prepared by the reseacher were used as quantitative measurement tools. Semi structured interview form which was consisted of five open-ended questions and
was prepared by the researcher was applied to preservice teachers at the
beginning and end of the process in the qualitative part. Interview data was
analyzed by the descriptive and content analyses. Creative drama applications
made a statistical positive effect of conceptual understanding and self efficacy
toward science teaching variables but does not make a meaningful statistical
effect on attitude toward science teaching variable. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yaratıcı drama | tr_TR |
dc.subject | Kavram anlama becerileri | tr_TR |
dc.subject | Fen eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Fen öğretimine karşı tutum | tr_TR |
dc.subject | Fen öğretimine karşı özyeterlik | tr_TR |
dc.title | Yaratıcı Dramanın Fen Öğretimine Karşı Özyeterlik Tutum ve Kavramsal Anlama Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, yaratıcı drama yöntemi uygulamalarının fen öğretmen
adaylarının fen öğretimine karşı tutum ve özyeterlik ile kavramsal analma
becerilerine etkilerini belirlemektir. Araştırma, 2017-2018 öğretim yılı yaz
döneminde gerçekleştirilmiş olup araştırmanın çalışma grubunu ulaşılabilir
örnekleme tekniğiyle belirlenen 23 Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi
Anabilim Dalı üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmacı tarafından tasarlanan araştırmanın uygulaması yedi oturumdan
oluşmaktadır ve üç hafta devam etmiştir. Araştırma, durum çalışması niteliğinde
olup araştırmanın deseni olarak nicel ve nitel verilerin bir arada çözümlendiği
karma yönteme ait desenlerden yakınsayan paralel desen olarak belirlenmiştir.
Araştırmanın nicel boyutu tek gruplu ön test-son test deseninde olup sürecin
başında ve sonunda öğretmen adaylarına Riggs ve Enochs (1990) tarafından
geliştirilmiş ve Bıkmaz (2002) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan ’Fen öğretimi
Özyeterlik İnancı Ölçeği’ ile Thomson ve Shrigley (1986) tarafından geliştirilen ve
Tekkaya, Çakıroğlu ve Özkan (2002) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “
‘Fen Öğretimine Karşı Tutum Ölçeği’ ile araştırmacı tarafından geliştirilen 34
sorudan oluşan ‘Fen bilimlerinde kavramsal gelişim testi’ uygulanmıştır.
Araştırmanın nitel boyutunda ise araştırmanın başında ve sonunda araştırmacı
tarafından geliştirilen ve beş adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış
görüşme formu öğretmen adaylarına uygulanmış ve süreç boyunca öğretmen
adayları araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ile diğer araştırmacılar
tarafından incelenmiştir. Gözlem ve görüşme verileri nitel araştırma yöntemine ait
betimsel analiz ve içerik analizi teknikleriyle analiz edilmiştir. Araştırmanın
sonunda yaratıcı drama yöntemi uygulamaları, öğretmen adaylarının kavramsal
anlama becerileri, Fen Öğretimine karşı özyeterlilik puan ortalamalarında istatistiki
olarak pozitif yönde anlamlı bir etki oluştururken, tutum puan ortalamalarında
istatistiki olarak anlamlı bir değişiklik oluşturmamıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İlköğretim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-12-06T11:31:16Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |