Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArığ, Tanzer
dc.contributor.authorGüven, Ahmet
dc.date.accessioned2023-10-27T10:56:50Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-09-22
dc.identifier.citationGüven, Ahmet (2023).Özne-Nesne İlişkisinde Sanatçının Hazır-Nesnesi, Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu, Hacettepe Üniversitesitr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34123
dc.description.abstractThe understanding of art that makes it possible to exhibit an ordinary object that was not produced for art as an art object is closely related to Marcel Duchamp's fountain artwork. In this study, it is aimed to discuss the use of ready-made objects in art through found objects, personal objects, mass production objects, and to reveal the intellectual context that makes this use possible. The aim of the thesis is to investigate why and how the art material known as ready-made used by artists in their works and to try to reveal the basis of this practice in the field of art. If it is possible to present this ground the mysterious curtain of the enigmatic world what we call “art” will be opened to some extent in the semantic dimension and rich discussion areas and research topics regarding ready-made object applications in art will be revealed. Theories, World of Meaning and Practices are three main topics of the thesis. In the Theories section, mimetic problematic in Plato discussed within the framework of contemporary philosopher Arthur C. Danto. World of Meaning is the main section about semantics of ready-mades. Practices’ first topic is devoted to ready-made practices of the artists based on “the bed” example given by Plato in his Socratic dialogue, the second subsection is about critical ready-made practices throughout contemporary art history and the last subsection contains the analysis of my works produced within the framework of the use of ready-made objects as a personal-political attitude.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHazır-nesnetr_TR
dc.subjectSanat
dc.subjectMekan
dc.subjectGerçek
dc.subjectHeykel
dc.subjectNesne
dc.subjectYerleştirme
dc.subject.lcshHeykeltr_TR
dc.titleÖzne-Nesne İlişkisinde Sanatçının Hazır Nesnesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSanat için üretilmemiş sıradan bir objenin sanat objesi olarak sergilenmesini mümkün kılan sanat anlayışının, Marcel Duchamp’ın bir hırdavatçıdan aldığı yeni bir pisuvarı imzalayıp ters bir şekilde sanat alanının tam ortasına koymasıyla yakından ilişkisi vardır. Duchamp’ın hamlesi, Kavramsal Sanat1 fikrine yol açmış ve hazır nesne kullanımının birçok sanatçının pratiklerinde yer almasını sağlamıştır. Bu çalışmada, sanatta hazır-nesne kullanımının, buluntu nesne, kişisel nesne ve seri üretim nesneleri üzerinden ele alınması ve bu kullanımı imkânlı kılan düşünsel bağlamın ortaya konulması hedeflenmektedir. Bu bağlamın ortaya konabilmesi için çalışma, heykel sanatı ile sanatın düşünsel alanı ortak zemininde yer alacaktır. Bu zeminde bir sanat pratiği olarak hazır- nesne uygulamaları incelenecektir. Tezin amacı, sanatçıların işlerinde kullandıkları hazır-nesne olarak bilinen sanat materyalinin, sanat uygulamalarında neden ve nasıl kullanılmaya başlandığını araştırmak, bu pratiğin sanat alanında zeminini ortaya koymaya çalışmaktır. Eğer bu zemini ortaya çıkarmak olanaklı ise, onun üzerinden sanat dediğimiz enigmatik dünyanın gizemli perdesi anlam boyutunda bir nebze olsun aralanmış olacak, sanatta hazır nesne uygulamalarıyla ilgili zengin tartışma alanları ve araştırma hatları ortaya konabilecektir. Tez üç ana bölümden oluşmaktadır: Teoriler, Anlam Dünyası ve Uygulamalar. Teoriler bölümü, sanat nesnesinin Platon’daki mimetik sorunsalından yola çıkılıp, Arthur C. Danto’nun, sanat görüşleri çerçevesi içinde ele alınmasını içermektedir. Anlam Dünyası, tezin oluşturulmaya, sözün söylenmeye çalışıldığı, hazır-nesnede semantik konusunun tartışıldığı bölüm olacaktır. Uygulamalar bölümü, Platon’un Sokratik diyaloğundaki yatak örneğinden yola çıkılarak, “Yatak”ın günümüz sanatçılarının pratiklerinde evrildiği hazır-nesne uygulamalarının ele alınması, hazır-nesne uygulamalarının sorgulanması açısından seçilmiş kritik pratiklerin ortaya konması ve son bölümde, kişisel-politik bir tavır olarak hazır-nesne kullanımı çerçevesinde üretilen işlerimin çözümlemelerini içermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentHeykeltr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-27T10:56:50Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster