Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurudayıoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorEryürük, Pakize
dc.date.accessioned2023-10-25T07:25:24Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-07-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34078
dc.description.abstractThe teaching of their native language to Turkish expatriates living in France has great significance. This thesis will analyze Turkish-French bilingual students’ and parents’ opinion about the learning of their native language, that is Turkish. Turkish people who live abroad learn both the language of their native land and the language of the country in which they live. Thus, they are considered bilingual. However, this situation creates problems in the acquisition of their native language, especially for children of the third and forth generation. For this purpose, this research will follow the method of a semi-structured interview form which is a a type of qualitative research. To carry out this reseach, the questions of the semi-structured interview form were prepared in order to be asked to data subjects during the interview. The resulting interview was carried out with the participation of Turkish children and parents who live in various French cities and who attended Turkish classes during the 2022-2023 school year. By looking at the data obtained through the analysis, we will see that bilingual students who live in France have difficulties in using the Turkish language, as well as difficulties related to language in the application of different skills. At the end of the research, parents’ opinion about the learning of the Turkish language by bilingual Turkish children living in France will be presented, and possible solutions to the difficulties experienced by Turkish children while using their native language will be suggested.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAna dil
dc.subjectİki dillilik
dc.subjectTürkçe-Fransızca
dc.subjectİki dilli
dc.subjectFransa
dc.subjectYurt dışında yaşayan Türkler
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleFransa'daki İki Dilli Türk Çocukların Türkçe Öğretimine İlişkin Öğrenci, Veli Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetFransa topraklarında yaşayan gurbetçilerimizin ana dil eğitimi büyük önem taşımaktadır. Bu tezde yurtdışında yaşayan iki dilli (Türkçe-Fransızca) öğrencilerin ve velilerin ana dili olan Türkçeyi öğrenmeye ilişkin görüşleri analiz edilmiştir. Yurt dışında yaşayan Türkler, hem ana vatanının dilini hem de yaşadıkları ülkenin dilini konuşmaktadırlar ve iki dilli olarak adlandırılmaktadırlar. Ancak bu durum özellikle üçüncü ya da dördüncü nesil çocuklarda ana dilde hâkimiyet problemine yol açmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın metodolojisi nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme formu yaklaşımı ile yürütülmüştür. Bu görüşme formu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Fransa’nın Haute Normandie ve Loire bölgesinde yaşayan, Türkçe derslerine katılan ve iki dilli Türk çocukların ve velilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmayı gerçekleştirebilmek için görüşme esnasında bireylere sorulacak yarı yapılandırılmış görüşme formundaki görüşme soruları hazırlanmıştır ve sorular katılımcılara yöneltilmiştir. Velilerin izniyle görüşmeler ses kayıt cihazlarıyla kayda alınmıştır. Bunun akabinde ses kayıtları yazıya dökülmüştür. Bu araştırmada nitel verilerin analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Fransa’da yaşayan iki dilli Türk çocukların Türkçe dersine yönelik öğrenci ve veli görüşleri sonucunda sınıflandırılmıştır. İçerik analizinde katılımcıların görüşleri doğrultusunda kodlama ve kategoriler belirlenmiştir. Sonrasında ise bulguların yorumlanması ve sıralanması yapılmıştır. Analizler sonucu elde edilen veriler incelendiğinde ise Fransa'da yaşayan iki dilli öğrencilerin genellikle Türkçenin kullanımında zorlandıkları, farklı becerilerin uygulamasında dilsel zorluklarının olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda Fransa'daki iki dilli Türk çocukların ana dilini öğrenme durumlarına ilişkin veli görüşlerini ve Türk çocuklarının Türkçeyi kullanma ile ilgili sorunlarının çözümüne yönelik öneriler ortaya koyulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-25T07:25:24Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeprojecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster