dc.contributor.advisor | Onur Erman, Deniz | |
dc.contributor.author | Alkan, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2023-09-28T08:50:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-07-13 | |
dc.identifier.citation | Apa | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33995 | |
dc.description.abstract | In this thesis titled "Artistic expression of conspicuous consumption", the concepts of
"consumption and showing off" are examined. In this context, the emergence of the concept
of consumption and the relationship between the concept of need and belief systems are
discussed in the first chapter. The emergence of mass production with the developing
technology in the 21st century has changed the definition of the concept of consumption and
revealed the places of consumption. The person who is added to mass consumption
experiences problems of belonging and identity together with the individualization of
modern people. People, who are becoming copies of each other and whose consumption
habits are quite similar to each other, have changed and become alienated from themselves.
In the second part of the research, the works of artists who have studies on
consumption and conspicuous consumption in contemporary art practices are
included. Contrary to modern art being done with an innovative and artistic concern, today's
artists are critically approaching the way of life of the society. In the capitalist world
surrounded by commodities, the change experienced as conspicuous consumption turns art
into a commodity has been examined. In this context, the 3rd chapter is the consumption
expressed by personal practices and the conspicuous consumption by dealing with ceramic
applications. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Tüketim | |
dc.subject | Gösterişçi tüketim | |
dc.subject | Dijitalleşme | |
dc.subject | Kapitalizm | |
dc.subject | Seramik | |
dc.subject.lcsh | Genel olarak sanat | tr_TR |
dc.title | Gösterişçi Tüketimin Sanatsal İfadesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | "Gösterişçi tüketimin sanatsal ifadesi" isimli bu tez çalışmasında, ‘tüketim ve gösteriş’
kavramları incelenmiştir. Bu bağlamda 1. bölümde tüketim kavramının ortaya çıkması
ve ihtiyaç kavramının inanış sistemleri ile ilişkisi ele alınmıştır. 21. yüzyılda gelişen
teknoloji ile beraber seri üretimin ortaya çıkması tüketim kavramının tanımını da
değiştirerek tüketim mekanlarını ortaya çıkarmıştır. Kitlesel tüketime eklemlenen insan,
çağımız insanının bireyselleşmesi ile beraber aidiyet ve kimlik problemleri
yaşamaktadır. Birbirlerinin kopyası haline dönüşmekte olan, tüketim alışkanlıkları da
birbirine oldukça benzeyen insan değişime uğrayarak kendine yabancılaşmıştır.
Araştırmanın ikinci bölümünde güncel sanat pratiklerinde tüketim ve gösterişçi tüketim
üzerine çalışmaları olan sanatçıların eserlerine yer verilmiştir. Günümüz sanatçıları
modern sanatın yenilikçi ve sanat kaygısı ile yapılmasının aksine, toplumun yaşayış
biçimine eleştirel bir şekilde yaklaşmaktadır. Kapitalist ve metalarla kuşatılan dünyada
gösterişçi tüketimin sanatı da bir metaya çevirmesiyle yaşanan değişim incelenmiştir.
Bu bağlamda ise 3. bölüm kişisel uygulamalarla ifade edilen tüketim ve gösterişçi
tüketimin seramik uygulamalarla ele alınarak anlatılmasıdır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-09-28T08:50:06Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |