Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu, Mine Canan
dc.contributor.authorAydemir Özalp, Tuğba
dc.date.accessioned2023-07-31T12:19:17Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-06
dc.identifier.citationAydemir-Özalp, T. (2023). Reggio Emilia Temelli Proje Çalışmalarında Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Karar Verme Süreçlerinin İncelenmesi [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33842
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to investigate the development of preschool children in decision making processes through project works based on the Reggio Emilia Approach. A preschool teacher and 14 preschool children took part in the study group of the study, which was carried out by using the collaborative action research method. Data were collected over a period of four months by developing two action plans. In the study, data were collected using interview, observation, diary, self-evaluation forms and the “Decision-making skills assessment tool-child and parent forms”. Qualitative data were analyzed with the content analysis technique and quantitative data were analyzed with the wilcoxon analysis technique. The research findings indicate that the children’s decision-making skills developed developed and that the decision-making processes repeatedly emerged in the project works through the stages of “goal formation”, “option generation/consideration of existing options”, “selecting one of the created/existing options” and “evaluating the outcome”. Furthermore, it was observed that children were more successful in goal formation towards the end of the process, that they needed less teacher support, that they were able to generate a greater number of options and utilized different approaches such as making use of past experiences and using analogies, in addition to the use of prediction, when developing their options. In the implementation process, it was observed that the teacher developed the behaviour of supporting the decision-making processes of the children and implementing the project works based on the Reggio Emilia Approach.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectReggio emilia yaklaşımıtr_TR
dc.subjectDüşünme becerileritr_TR
dc.subjectKarar verme sürecitr_TR
dc.subjectProjelertr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleReggio Emilia Temelli Proje Çalışmalarında Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Karar Verme Süreçlerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının Reggio Emilia Yaklaşımı temelli proje çalışmaları yoluyla karar verme süreçlerindeki gelişimini incelemektir. İşbirlikçi eylem araştırması yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunda, bir okul öncesi öğretmeni ve 14 çocuk yer almıştır. Veriler iki eylem planı geliştirilerek dört ay süre boyunca toplanmıştır. Araştırmada veriler görüşme, gözlem, günlük, öz değerlendirme formları ile “Karar verme becerileri değerlendirme aracı-çocuk ve ebeveyn formları” kullanılarak toplanmıştır. Nitel veriler, içerik analizi tekniğiyle, nicel veriler ise wilcoxon analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, çocukların karar verme becerilerinin geliştiği, çocukların karar verme süreçlerinin “Amaç oluşturma”, “Seçenek belirleme/ var olan seçenekleri göz önüne alma”, “Oluşturulan/var olan seçeneklerden birini seçme” ve “Sonucu değerlendirme” aşamalarıyla projelerde yinelemeli olarak ortaya çıktığı görülmüştür. Bununla birlikte çocukların sürecin sonuna doğru amaç oluşturmada daha başarılı oldukları, daha az öğretmen desteğine ihtiyaç duydukları, daha çok sayıda seçenek geliştirebildikleri ve geliştirdikleri seçeneklerde tahmin yolunun kullanımı dışında geçmiş deneyimlerden faydalanma ve analojiyi kullanma şeklindeki farklı yolları kullandıkları görülmüştür. Ayrıca, çocukların sürecin sonuna doğru seçim işlemine daha aktif katıldıkları, bireysel seçimlerde kararsız kalma, önerileni seçme ve yardım isteme yerine bağımsız karar verme davranışlarını gösterdikleri, ortak seçimlerde ise arkadaşlarının söylediklerine uyma veya karşı çıkma davranışları yerine sayışmaca, ikna etme ve oylama yapma şeklinde daha demokratik davranışlar gösterdikleri görülmüştür. Öğretmenin uygulama sürecinde ise çocukların karar verme süreçlerini destekleme ve Reggio Emilia Yaklaşımı temelli proje çalışmalarını uygulama davranışlarının geliştiği görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-02-02T12:19:17Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster