Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan Daşkın, Nilüfer
dc.contributor.authorDemir Ayaz, Aycan
dc.date.accessioned2023-07-31T12:12:33Z
dc.date.issued2023-06
dc.date.submitted2023-05-26
dc.identifier.citationDemir-Ayaz, A. (2023).Directed Motivational Currents and Individual Differences: A Mixed-method Investigation in the Turkish EFL Context (Doctoral dissertation). Hacettepe University, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33834
dc.description.abstractThis study aimed at investigating the role of individual difference (ID) factors, namely self-regulatory strategy use, language learning effort, ideal L2 self, and imaginary capacity/vision in the long-term sustainment of Directed Motivational Currents (DMC). To do so, a longitudinal mixed-method sequential explanatory research design was employed. Quantitative data were collected from 305 tertiary-level EFL learners via a composite survey instrument and the structural interactions between the variables were analyzed via path analysis. Results displayed that self-regulatory strategy use and language learning effort directly and strongly predicted DMC. While the ideal L2 self exerted an indirect effect on DMC, vision exerted both direct and indirect effects. Qualitative data were collected through language learning diaries and first and follow-up interviews from 9 participants chosen via retrodictive qualitative modeling, and then analyzed utilizing content analysis. Findings supported the impact of self-regulatory strategy use and L2 learning effort in DMC. Volitional use of self-regulation by pure DMC cases was displayed. While the DMC group preferred meta-affective and meta-cognitive strategies to regulate the emotional and mental challenges of the current, cognitive strategies were the most favored ones in the DMC-like, No-DMC and starting in DMC-like, and ending in no-DMC groups. Language learning effort in the groups was mainly in line with their motivational and affective states. On account of these results, this study brings new insights into the individual level variability of the DMC construct and offers several pedagogical implications to ensure sustaining the intense motivational current for optimum benefit in the SLA context.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDMCtr_TR
dc.subjectSelf-regulatory strategy usetr_TR
dc.subjectL2 learning efforttr_TR
dc.subjectİndividual differencestr_TR
dc.subjectPath analysistr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleDirected Motivational Currents and Individual Differences: A Mixed-Method Investigation In the Turkish Efl Contexttr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, hedefli motivasyon akımlarının uzun vadeli korunmasında bireysel farklılıkların (öz-düzenleme stratejisi kullanımı, dil öğrenme çabası, ideal ikPeri dil benliği ve görselleştirme becerisi/vizyon) rolünü araştırmayı hedeflemiştir. Bunun için karma yöntem araştırma deseni kullanılmıştır. Derleme bir ölçek aracılığıyla yükseköğretim düzeyinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 305 kişiden nicel veriler toplanmış ve değişkenler arasındaki yapısal etkileşimler yol analizi aracılığıyla incelenmiştir. Sonuçlar, öz-düzenleme stratejileri kullanımının ve dil öğrenme çabasının hedefli motivasyon akımlarını doğrudan ve güçlü bir şekilde öngördüğünü göstermiştir. İdeal ikPeri dil benliği hedefli motivasyon akımları üzerinde dolaylı etki gösterirken, görselleştirme becerisi/vizyon, hem doğrudan hem de dolaylı etkileriyle bu ilişkiler ağının merkezine yerleşmiştir. Nitel veriler geriye dönük nitel modelleme yoluyla seçilen 9 katılımcıdan dil öğrenme günlükleri ve birebir görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu katılımcılardan motivasyon grafikleri verileri de toplanmıştır. Bulgular hedefli motivasyon akımlarında öz-düzenleme stratejilerinin oldukça önemli rol oynadıklarını ve süreçte bilinçli olarak kullanıldıklarını doğrulamıştır. Hedefli motivasyon akımlarını en saf haliyle yaşayan kişiler sürecin duygusal ve zihinsel zorluklarıyla başa çıkabilmek için üst-duygusal ve üst-bilişsel stratejileri tercih ederken, bu motivasyon akımlarını kısmen yaşayan, hiç yaşamayan ve kısmen yaşarken sonradan kaybeden katılımcılar bilişsel stratejileri tercih etmişlerdir. Ayrıca, katılımcıların dil öğrenme çabalarının motivasyon yoğunlukları ve duygu durumlarıyla senkronize şekilde sürdürüldüğü görülmüştür. Elde edilen sonuçlara dayanarak, bu çalışma hedefli motivasyon akımlarının yapısının bireysel faktörlere bağlı olarak gösterdiği değişkenliğine yeni bakış açıları getirmekte ve yabancı dil öğrenme sürecinden optimum düzeyde faydalanmak için yoğun motivasyon akımın sürdürülmesini sağlamaya yönelik pedagojik çıkarımlar sunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T12:12:33Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster