Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaloğlu, Mustafa
dc.contributor.authorAnlatan, Mervenur
dc.date.accessioned2023-07-31T11:46:54Z
dc.date.issued2023-06-05
dc.date.submitted2023-05-10
dc.identifier.citationAnlatan, M. (2023).Üstün Zekâlı Kızlara Yönelik Hazırlanan Genel ve Akademik Benlik Algısı Geliştirme Programının Etkililiği.[Yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33821
dc.description.abstractThe self is a dynamic concept that is shaped as a result of interactions with the environment from the first years of the individual's life. Autobiographical interpretations developed for this concept constitute the self-perception and this formation includes a process. In this direction; While the process of self-perception acquisition is a very important process that needs to be progressed with solid foundations for every individual in existence; this process proceeds more sensitively in gifted individuals who show hypersensitivity in social-emotional areas. The relevant literature is; It shows that in the stage of creating a self-perception, gifted girls have more difficulties than the targets. In the study, which was created based on this information, a total of 16 gifted female students (8 people in the experimental group-8 people in the control group) were studied and the experimental group; A self-perception development program including 8 sessions was implemented. For the variables to be measured in the research; Rosenberg Self-Esteem Scale, Academic Self-Perception Scale, Scientific Attitude Scale were applied. In the analysis of data; IBM SPSS Statistics Base 22.0 was used and Mann-Whitney U and Wilcoxon Signed Rank Test were used. According to the research results; implemented program; The general and academic self-perceptions of the experimental group made a significant difference in favor of the posttest in the pretest and posttest scores, and an increase was observed in the scientific attitude scores in the posttest, but this increase was not found to be at a significant level.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGenel benlik algısıtr_TR
dc.subjectAkademik benlik algısıtr_TR
dc.subjectBilimsel tutumtr_TR
dc.subjectÜstün zekatr_TR
dc.subjectÜstün zekalı kızlartr_TR
dc.subjectÜstün zekalılarda cinsiyet farklılığıtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÜstün Zekâlı Kızlara Yönelik Hazırlanan Genel ve Akademik Benlik Algısı Geliştirme Programının Etkililiğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBenlik; bireyin hayata geldiği ilk yıllardan itibaren, çevreyle girilen etkileşimler sonucu şekillenen devingen bir kavramdır. Bu kavrama yönelik geliştirilen otobiyografik yorumlar ise benlik algısını oluşturur ve bu oluşum, bir süreç içerir. Benlik algısı edinim süreci, var olan her birey için sağlam temellerle ilerlemesi gereken oldukça önemli bir süreç iken; bu süreç, sosyal-duygusal alanlarda aşırı duyarlılık gösteren üstün zekâlı bireylerde çok daha hassas bir şekilde ilerlemektedir. İlgili literatür ise; benlik algısı oluşturma aşamasında, üstün zekâlı kızların ereklere göre karşılaştıkları zorlukların daha fazla olduğunu göstermektedir. Bu bilgilerden yola çıkarak yürütülen çalışmada ise toplam 16 üstün zekâlı kız öğrenci (8 kişi deney grubu-8 kişi kontrol grubu) ile çalışılmış ve deney grubuna; 8 oturum içeren bir benlik algısı geliştirme programı uygulanmıştır. Araştırmada ölçülmek istenen değişkenlere yönelik; Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Akademik Benlik Algısı Ölçeği, Bilimsel Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde; IBM SPSS Statistics Base 22.0 programı ile Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; uygulanan programın; deney grubunun genel ve akademik benlik algısı ön test ve son test puanlarında son test lehine anlamlı düzeyde farklılık oluşturduğu, bilimsel tutum puanlarında da son testte artış görüldüğü ancak bu artışın anlamlı düzeyde olmadığı belirlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentÖzel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:46:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster