Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFiliz, Mete
dc.contributor.authorYarlı, Mervenur
dc.date.accessioned2023-07-31T11:44:09Z
dc.date.issued2023-07-17
dc.date.submitted2023-06-19
dc.identifier.citationYarlı, M. (2023). Kinestetik öğrenme ve Türkçe öğretimi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33819
dc.description.abstractOne of the most important individual differences is learning styles. Learning styles are ways of learning that are innate and resistant to change. While some individuals have more than one learning style, only one style is seen as dominant in some individuals. Kinesthetic learning style, which is one of these styles, is a learning way focused on movement and touch. Students may experience some problems in teaching in a style that is not suitable for them. Especially if a student's only kinesthetic learning style is dominant, it requires a separate study for that student in the teaching process. In this study, it was aimed to examine the use of kinesthetic learning style, which is one of the learning styles, which is the answer to how students learn best, in Turkish lessons. In the research, besides examining the activities of the textbooks in order to reveal the use of the kinesthetic learning style in Turkish lessons, the opinions of teachers and students were also consulted. As a result of the research, a total of 22 activities that could be related to the kinesthetic learning style were determined in the 5, 6, 7 and 8 grade Turkish textbooks. It was concluded that the most kinesthetic learning style-related activity among all the books examined was in the 5th grade Turkish textbook with 7 activities. According to the opinions of most of the teachers and students, it was determined that activities related to kinesthetic learning style except for the textbook activities were not adequately applied in the lessons. As a result of the interviews with the teachers, it was concluded that 92.9% of the teachers wanted the activities for the kinesthetic learning style in Turkish textbooks to be increased in terms of quantity and quality. As a result of the interviews with the students, it was concluded that the students wanted to be increased the activities for the kinesthetic learning style in Turkish textbooks and in Turkish lessons apart from the books. Moreover, in the research, various suggestions were made regarding the use of kinesthetic learning style in Turkish lessons.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKinestetik
dc.subjectTürkçe dersi
dc.subjectDers kitabı
dc.subjectÖğrenme stilleri
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectÖğrenci
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleKinestetik Öğrenme ve Türkçe Öğretimitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetEn önemli bireysel farklılıklardan birisi öğrenme stilleridir. Öğrenme stilleri, doğuştan gelen ve değişime direnç gösteren öğrenme yollarıdır. Bazı bireyler birden fazla öğrenme stiline sahipken bazı bireylerde yalnızca bir stil baskın olarak görülmektedir. Bu stillerden biri olan kinestetik öğrenme stili, hareket ve dokunma odaklı bir öğrenme yoludur. Öğrenciler, kendilerine uygun olmayan bir stilde gerçekleştirilen öğretimde bazı problemler yaşayabilmektedir. Özellikle bir öğrencinin yalnızca kinestetik öğrenme stilinin baskın olması, öğretim sürecinde o öğrenci için ayrı bir çalışma yapılmasını gerektirmektedir. Bu araştırmada, öğrencilerin en iyi nasıl öğrendiğinin yanıtı olan öğrenme stillerinden, kinestetik öğrenme stilinin Türkçe derslerinde kullanımının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Türkçe derslerinde kinestetik öğrenme stilinin kullanım durumunun ortaya çıkarılması için ders kitaplarının etkinliklerinin incelenmesinin yanı sıra öğretmen ve öğrenci görüşlerine de başvurulmuştur. Araştırma sonucunda 5,6,7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında, kinestetik öğrenme stili ile ilişkili olabilecek toplam 22 etkinlik tespit edilmiştir. İncelenen tüm kitaplar içerisinde, en fazla kinestetik öğrenme stili ile ilişkili etkinliğin 7 etkinlik ile beşinci sınıf Türkçe ders kitabında olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin çoğunun görüşüne göre ders kitabı etkinlikleri dışında, kinestetik öğrenme stiline yönelik etkinliklerin derslerde yeterince uygulanmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşme sonucunda, öğretmenlerin %92,9’unun, Türkçe ders kitaplarında kinestetik öğrenme stiline yönelik etkinliklerin nicelik ve nitelik anlamında artırılmasını istediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşme sonucunda öğrencilerin Türkçe ders kitaplarında ve kitap dışında Türkçe derslerinde, kinestetik öğrenme stiline yönelik etkinliklerin artırılmasını istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca Türkçe derslerinde kinestetik öğrenme stili kullanımına ilişkin çeşitli önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:44:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster