Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlagözlü, Nuray
dc.contributor.authorDemirkol Orak, Suheyla
dc.date.accessioned2023-07-31T11:08:39Z
dc.date.issued2023-07-25
dc.date.submitted2023-07-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33811
dc.description.abstractThe present study investigated EFL instructors’ digital technology integration, motivation, perception and job satisfaction levels regarding SAMR Model in the Emergency Remote Education (ERE) process caused from Covid-19 pandemic. The study was employed at 20 universities in Türkiye, and 162 female and 81 male EFL instructors participated in the quantitative study, and 14 of them participated in the qualitative part via convenience sampling method. A mixed-method explanatory research design was employed. Quantitative data was collected via online questionnaires, and qualitative data was collected via semi-structured interviews, reflection journals, and open-ended resposes. Descriptive Statistics, Pearson Correlation Analysis, Hierarchical Multiple Regression, Anova, and Content analysis methods were utilised. The results discovered that EFL instructors’ digital technology integration levels circulated around the Substitution and Modification levels, and instructors were neither motivated nor satisfied with teaching online during the ERE. It was revealed that there was not a significant relationship between instructors’ digital technology integration levels and their motivation and job satisfaction levels. Multiple Hierarchical Regression results showed that instructors’ gender, background education, and online teaching experiences have a siginificant relationship with their digital technology integration levels, age and seniority do not have. The findings pointed that instructors’ digital technology integration practices were rendered mainly because of passive students and insufficient infrastructure. To ensure a sustainable education, educational bodies are recommended to strengthen infrastructure, and develop regular Professional Development Units to meet the addressed gap of the instructors’ insufficient background education and online teaching experiences with the upgraded methods.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSamr modeltr_TR
dc.subjectJob satisfactiontr_TR
dc.subjectOnline teaching motivationtr_TR
dc.subjectEmergency remote educationtr_TR
dc.subjectOnline elttr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleEfl Instructors’ Digital Technology Perceptions, Motivation, and Job Satisfaction Levels in Emergency Remote Educationtr_TR
dc.title.alternativeİngilizce Öğretim Elemanlarının Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Dijital Teknoloji Algıları, Güdülenme Ve İş Memnuniyet Algılarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, İngiliz dilini yabancı dil olarak öğreten Türkiyedeki üniversite akademisyenlerinin Kovid-19 sebebi ile ortaya çıkan acil durum uzaktan eğitim sürecinde çevrim içi derslerine dijital teknolojiyi ne düzeyde entegre ettiklerini SAMR (Yerine koyma- Güçlendirme-Modifiye etme-Yeniden düzenleme) Modelini temel alarak incelemiştir. Aynı zamanda, çalışmaya katılan akademisyenlerin acil durum uzaktan eğitim döneminde çevrimiçi derslere yönelik motivasyon ve mesleki tatmin düzeyleri, demografik bilgileri de dahil edilerek incelenmiştir. Çalışmanın gönüllülük esas alınarak ulaşılan katılımcıları kolay ulaşılabilinir durum örneklemesi metodu ile örneklenmiştir. Çalışmaya 20 üniversite katılmıştır ve karma metod tekniği kullanılmıştır. Nitel veri: yarı yapılandırılmış görüşme tekniği, yansıtma raporu tekniği ve açık uçlu sorular ile; nicel veri ise 3 farklı çevirimiçi anket tekniği uygulanarak toplanmıştır. Veri analizi için Betimsel istatikler, Hiyerarşik Çoklu Regresyon testi, Anova, ve içerik analizi metodu kullanılmıştır. Nicel veriler ile nitel veriler karşılaştırılarak, akademisyenlerin dijital teknoloji entegrasyon düzeylerinin en alt basamak olan Yerine Koyma ile üçüncü basamak olan Modifiye etme basamağı arasında kaldığı anlaşılmıştır. Bununla beraber acil durum uzaktan eğitim sürecinde akademisyenlerin motivasyon ve mesleki tatmin düzeylerinin öğrencilerin derse ilgisizliği, düşük katılımı ve yetersiz alt yapı sebebi ile çok düşük düzeyde olduğu saptanmıştır. Son olarak da akademisyenlerin cinsiyeti, eğitim düzeyleri ve çevrimiçi eğitim tecrübeleri ile digital teknolojileri derse entegre etme düzeyleri arasında önemli düzeyde bir ilişki saptanırken, yaşları ve kıdem yılları ile arasında ilişki saptanmamıştır. Sonuçlara dayanarak, gelecek olası pandemi ve doğal afet durumlarından eğitim alanında en az etkilenmek ve sürdürebilir eğitime erişmek için eğitim alt yapısı güçlendirilmelidir ve akademisyenlere düzenli ve sürekli mesleki gelişim seminerleri verilmelidir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:08:39Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster