Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorSarıyıldız Canlı, Gamze
dc.date.accessioned2023-07-31T11:04:12Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-07-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33806
dc.description.abstractThe current research study aimed to examine the LAL levels and training needs of in- service EFL teachers who work in different formal and non-formal education institutions. To that end, training in LTA in undergraduate ELT programs and certain areas they perceive a need for training were investigated. Besides, it aimed to investigate whether training needs in LTA of them differ based on the type of institution and grade level they teach at, their level of experience and education. Their experience concerning LTA practices in classroom was also explored. The study employed a sequential explanatory mixed method design. Both quantitative (questionnaire) and qualitative (interview) data were collected from EFL teachers from different education settings in Turkey. Quantitative data collected from 300 in-service EFL teachers was analyzed using descriptive and inferential statistics. Subsequently, qualitative data collected from 20 in-service EFL teachers to triangulate and clarify questionnaire findings was analyzed utilizing coding and categorizing procedures. The results indicated that the training that they received in four domains of LTA was not adequate and the need for intermediate level of further training was expressed. The findings of the qualitative data also demonstrated that LTA training is not evaluated as sufficient by most of them and the course in LTA did not address the fundamental concepts of LTA adequately. Furthermore, they view the acquisition of expertise in LTA as essential for improving the overall quality of education. Considering these findings and the importance of LAL for EFL teachers, implications and suggestions were provided.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLanguage assessment literacy
dc.subjectLanguage testing and assessment
dc.subjectİn-service EFL teachers
dc.subjectEnglish language teacher education programs
dc.subjectİn-service training needs
dc.titleLanguage Assessment Literacy Level and Needs of In-Service Efl Teachers In Turkeytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, farklı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin Dil Değerlendirme Okuryazarlığı (DDO) düzeylerini ve onların eğitim ihtiyaçlarını incelemektir. Bu amaçla, İngilizce Öğretmenlerinin lisans eğitim programlarında aldıkları dil ölçme ve değerlendirme eğitimleri ve bu alanda eğitim ihtiyacı gördükleri konular araştırılacaktır. Ayrıca, bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin dil ölçme ve değerlendirme alanındaki eğitim ihtiyaçlarının öğretim yaptıkları kurum türü ve sınıf düzeyine, deneyim ve eğitim düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğini araştırmayı amaçlamaktadır. İngilizce öğretmenlerinin sınıftaki dil ölçme ve değerlendirme uygulamaları ile ilgili deneyimleri de araştırılacaktır. Bu çalışmada sıralı açıklayıcı karma yöntem tasarımı kullanılmıştır. Hem nicel (anket) hem de nitel (görüşme) verileri, Türkiye'deki farklı eğitim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinden toplanmıştır. 300 hizmet içi İngilizce öğretmeninden toplanan nicel veriler, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Ardından, anket bulgularını güçlendirmek ve açıklığa kavuşturmak için 20 hizmet içi İngilizce öğretmeninden toplanan nitel veriler, kodlama ve kategorizasyon yöntemleriyle analiz edilmiştir. Sonuçlar, İngilizce öğretmenlerinin dört DDO alanında aldıkları eğitimin yetersiz olduğunu ve orta düzeyde ilave eğitim ihtiyacı olduğunu göstermiştir. Nitel verilerin bulguları da, DDO eğitiminin çoğu tarafından yeterli olarak değerlendirilmediğini ve ölçme ve değerlendirme dersinin temel kavramları yeterince ele almadığını göstermiştir. Ayrıca, onlar, DDO alanında uzmanlığın genel eğitim kalitesini iyileştirmek için önemli olduğunu düşünmektedir. Bu bulgular ve İngilizce öğretmenleri için DDO'nun önemi göz önüne alındığında, uygulamalar ve öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:04:12Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster