Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalaman, Ufuk
dc.contributor.authorBadem, Fatma
dc.date.accessioned2023-07-31T10:40:20Z
dc.date.issued2023-07-05
dc.date.submitted2023-06-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33794
dc.description.abstractAs active student participation in classroom interaction is a central component of foreign language learning, eliciting student participation becomes consequential in L2 classrooms. Teacher-fronted classroom interaction mainly shapes around Initiation-Response-Evaluation (McHoul, 1978; Mehan, 1979) sequences in which teachers initiate interaction with questions followed by student response and teacher evaluation in the third turn. When teacher questions are left unanswered, teachers resort to diverse response pursuit practices to ensure interactional and pedagogical progressivity. Previous research has documented various interactional practices that teachers employ to pursue response in diverse face-to-face educational settings. However, in recent years, online classrooms have been getting increasingly widespread, and the dearth of research informing such settings have become more apparent than ever. Although some studies have pointed out the challenges including low student participation in online classroom activities, teachers’ actual practices in situ remains largely unexplored. Addressing this research gap, this study deals with the lack of response to teacher questions in a video-mediated L2 classroom in a higher education context. Using multimodal conversation analysis for the examination of screen-recordings of EFL classroom interactions, this study documents the response pursuit practices that an EFL teacher deploys to mobilize student response. The findings of the study show that utilizing diverse verbal and screen-based actions, the teacher restores intersubjectivity, elicits student response, hence ensures the interactional and pedagogical progressivity. Uncovering how these practices maximize interactional space, this study contributes to the understanding of the interactional organization of response pursuit practices and brings new insights to video-mediated L2 classroom discourse.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectResponse pursuit practices
dc.subjectEliciting student contributions
dc.subjectVideo-mediated classroom interaction
dc.subjectMultimodal conversation analysis
dc.subjectRemote teaching
dc.titleThe Interactional Management of Lack of Student Participation in Video-Mediated Efl Classroom Interactions: Response Pursuit Practicestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetYabancı dil öğreniminin merkezi bir bileşeni olarak kabul edilen sınıf etkileşiminde aktif öğrenci katılımı yabancı dil sınıflarında önemlidir. Öğretmen merkezli sınıf etkileşimi, öğretmenlerin etkileşimi çoğunlukla sorularla başlattığı, ardından ikinci sırada bir öğrenci yanıtının ve sonraki aşamada öğretmen değerlendirmesinin izlediği Başlatma-Yanıtlama-Değerlendirme (McHoul, 1978; Mehan, 1979) dizileri etrafında şekillenir. Öğretmen soruları cevapsız bırakıldığında, öğretmenler, etkileşimi ve pedagojik ilerlemeyi sağlamak için çeşitli yanıt arama uygulamalarına başvurur. Önceki araştırmalar, öğretmenlerin çeşitli yüz yüze eğitim ortamlarında yanıt arayışında kullandıkları bir takım etkileşimli uygulamaları belgelemiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin fiziksel olarak farklı yerlerde bulundukları çevrimiçi sınıflar son yıllarda giderek yaygınlaşmış ve bu tür ortamları bilgilendiren araştırma eksikliği her zamankinden daha belirgin hale gelmiştir. Bazı araştırmalar, çevrimiçi sınıf etkinliklerinde daha az öğrenci katılımı gibi zorluklara işaret etse de öğretmenlerin bu bağlamlardaki gerçek uygulamaları büyük ölçüde keşfedilmemiş olarak kalmıştır. Bu araştırma boşluğunu ele alan bu çalışma, bir yüksek öğretim bağlamında video aracılı yabancı dil sınıflılarında öğretmen sorularına yanıt eksikliğini ele almaktadır. Yabancı dil olarak İngilizce sınıf etkileşiminin video kayıtlarının incelenmesinde çok modlu konuşma analizi yöntemini kullanan bu çalışma, bir yabancı dil olarak İngilizce öğretmeninin öğrenci katılımı artırmak için uyguladığı yanıt takip uygulamalarını belgelemektedir. Çalışmanın bulguları, öğretmenin, çevrimiçi öğretim platformunun sağladığı imkânlar çerçevesinde, ekran tabanlı eylemler de dahil olmak üzere çeşitli sözlü ve çok modlu uygulamaları kullanarak öğrenci katılımını ortaya çıkardığını ve dolayısıyla etkileşim ve pedagojide devamlılığı sağladığını göstermektedir. Bu uygulamaların etkileşim alanını nasıl en üst düzeye çıkardığını ortaya çıkaran çalışma, öğretmen yanıt takip uygulamalarının etkileşimli organizasyonunun anlaşılmasına katkıda bulunup video aracılı yabancı dil sınıf söylemine yeni anlayışlar getirmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T10:40:20Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster