Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, Ismail Firat
dc.contributor.authorOzkardas, Sinem
dc.date.accessioned2023-07-31T08:36:17Z
dc.date.issued2023-05-25
dc.date.submitted2023-04-14
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33781
dc.description.abstractThis mixed-methods study explores the interrelationships among pragmalinguistic change, culture shock, and social identity of 40 international students in the Bridge to Academic Success in English (BASE) program at Renison University College affiliated by University of Waterloo. Data were collected using a questionnaire, discourse completion tests, and semi-structured interviews, and analyzed through SPSS, CCSARP coding manual used by Blum-Kulka et al., and thematic analysis. The findings suggest that participants experienced culture shock, as shown by the questionnaire, DCTs, and interviews. Pragmalinguistic development also improved, bringing participants closer to native speakers, as measured by the control group of Canadian undergraduate students. Participants reported decreased interpersonal stress over time, indicating the BASE program's positive impact on social identity. This study contributes to the literature on second language acquisition and cross-cultural communication, providing insights into the complex relationships among pragmalinguistic development, culture shock, and social identity of international students. Utilizing the CCSARP coding manual and thematic analysis provides rigor and credibility to the study's findings. This study's comprehensive approach distinguishes it from prior research that focused on a single aspect of international student experiences. Conducting the research in a particular cultural context offers a unique perspective on the international student experience at Renison University College. The study provides a nuanced and holistic understanding of the challenges international students face when adapting to new language and culture. These findings may assist educators, researchers, and practitioners in providing necessary support and resources to international students to succeed in their academic and personal growth.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectInternational students
dc.subjectCulture shock
dc.subjectPragmalinguistics
dc.subjectSocial identity
dc.subjectCross-cultural communication
dc.subjectUluslararası öğrenciler
dc.subjectKültür şoku
dc.subjectEdimdilbilim
dc.subjectSosyal kimlik
dc.subjectKültürler arası iletişim
dc.titleInternational Students Second Language Pragmalinguistic Change, Culture Shock and Socıal Identity Relationtr_TR
dc.title.alternativeUluslararası Öğrencilerin İkinci Dil Edimdilbilimsel Değişimi, Kültür Şoku ve Sosyal Kimlik İlişkileritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetKarma yöntem araştırmasını benimseyen bu çalışma, Waterloo Üniversitesi'ne bağlı Renison Üniversite Koleji'nde Bridge to Academic Success in English programına (BASE) kayıtlı olan 40 uluslararası öğrencinin ikinci dil edimdilbilimsel değişimi, kültür şoku ve sosyal kimliği arasındaki ilişkileri incelemiştir. Veriler, anket, söylem tamamlama testleri (DCT'ler) ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılarak toplanmış ve SPSS, Blum-Kulka ve diğerleri tarafından hazırlanan kodlama kılavuzuyla birlikte Cross-cultural Speech Act Realization Project (CCSARP) çerçevesi ve tematik analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, katılımcıların anket, DCT'ler ve görüşmelerle belirtildiği gibi kültür şoku yaşadıklarını göstermektedir. Özellikle DCT'lerle ölçülen edimbilimsel değişimleri, kontrol grubu olarak hizmet katılım sağlayan 16 Kanadalı lisans öğrencisi olan yerli konuşmacılara daha da yakınlaşarak bir iyileşme göstermiştir. Dahası, katılımcılar zaman içinde kişiler arası streste bir azalma bildirmişlerdir, bu da BASE programının sosyal kimlikleri üzerinde olumlu bir etkisinin olduğunu ima etmektedir. Ayrıca, çalışma, uluslararası öğrencilerin benzersiz deneyimlerinin kapsamlı bir incelemesini sunarak, ikinci dil edinimi ve kültürler arası iletişim üzerine mevcut literatüre katkıda bulunmaktadır. CCSARP kodlama kılavuzunun ve tematik analizin kullanımı, çalışmanın bulgularına güvenirlik kazandırmaktadır. Edimdilbilimsel değişim, kültür şoku ve sosyal kimlik arasındaki kesişimleri inceleme açısından kapsamlı bir yaklaşım benimsenen bu çalışma, genellikle uluslararası öğrenci deneyiminin sadece bir yönüne odaklanan önceki araştırmalardan ayrılmaktadır. Ayrıca, bu araştırma, Renison Üniversitesi Kolejindeki uluslararası öğrencilerin deneyimlerine ilişkin benzersiz bir bakış açısı sunan belirli bir kültürel bağlamda yürütülmüştür. Bu çalışmanın bulguları, uluslararası öğrencilerle çalışan eğitimciler, araştırmacılar ve uygulayıcılar için gerekli destek ve kaynakları sağlamak için kullanışlı olabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T08:36:17Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster