Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.authorSayan, Gözde
dc.date.accessioned2023-07-31T08:14:53Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-02-21
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33773
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the relationship between preschool teachers' mathematical pedagogical content knowledge and preschool children's working memory skills, teachers' working memory awareness and discourse-based practices. The mixed method, in which quantitative and qualitative research methods are used together, was used in the research. Interview as a qualitative data collection method; Descriptive analysis approach was used for the analysis of the data, and the “Pedagogical Content Knowledge Scale in Preschool Mathematics” with a Cronbach Alpha value of .71 and the "Working Memory Rating Scale" with a Cronbach Alpha value of .975 were used as quantitative data collection tools. Data on teachers' mathematical pedagogical content knowledge were obtained with Pedagogical Content Knowledge Scale in Preschool Mathematics and data on children's working memory were obtained with Working Memory Rating Scale". In the study conducted with 119 preschool teachers and 357 children working in the 60-72 month group. In the study, it was found that the scores of teachers from OMPAB did not show a statistically significant difference according to theirs age and professional experience, and it was determined that the pedagogical field knowledge scores of undergraduate teachers were lower than those of teachers with graduate education. It was concluded that as teachers' pedagogical content knowledge increases, children show stronger working memory characteristics. When the scores of the children in the WMRS were compared, it was concluded that the boys showed stronger working memory characteristics compared to the girls. In terms of the variable of getting pre-school education, there was a significant difference in favor of the children who received pre-school education for 1 year or more compared to the children who received pre-school education for less than 1 year.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematik
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectÖğretmenlerin alan bilgisi
dc.subjectÇalışma belleği
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik Pedagojik Alan Bilgileri ile Çocukların Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin matematik pedagojik alan bilgileri ile okul öncesi dönem çocuklarının çalışma belleği becerileri arasındaki ilişkinin, öğretmenlerin çalışma belleği farkındalıklarının ve söyleme dayalı uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Nitel veri toplama yöntemi olarak görüşme; nicel veri toplama aracı olarak .71 Cronbach Alfa değerli “Okul Öncesi Matematiğinde Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği (OMPAB) ile Cronbach Alfa değeri .975 olan “Çalışma Belleği Derecelendirme Ölçeği” (ÇBDÖ) öğretmenlere ve çocuklara yönelik olmak üzere iki farklı ölçek kullanılmış olup öğretmenlerin matematik pedagojik alan bilgilerine yönelik verilere OMPAB ile çocukların çalışma belleğine ilişkin verilere ÇBDÖ ile ulaşılmıştır. 119 okul öncesi öğretmen ve 357 çocukla yürütülen çalışmada öğretmenlerin OMPAB’dan aldıkları puanlarının yaş ve mesleki deneyime göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediği bulgusuna ulaşılmış olup lisans mezunu öğretmelerin pedagojik alan bilgi puanlarının lisansüstü eğitim düzeyine sahip öğretmenlere göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada öğretmenlerin pedagojik alan bilgileri arttıkça çocukların daha güçlü çalışma belleği özelliği gösterdiği sonucuna varılmıştır. Çocukların ÇBDÖ’den aldıkları puanlar karşılaştırıldığında kızlara kıyasla erkeklerin daha güçlü çalışma belleği özelliği gösterdikleri sonucuna ulaşılmış olup okul öncesi eğitim alma değişkeni yönünden 1 yıldan daha az okul öncesi eğitim alan çocuklara oranla 1 yıl ve üzeri süreyle okul öncesi eğitim alan çocukların lehine anlamlı farklılık göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T08:14:53Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster