Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOnur Erman, Deniz
dc.contributor.authorYüksel, Zekai
dc.date.accessioned2023-07-24T13:06:38Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-07-13
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33733
dc.description.abstractIn the first part, the increase in the use of fossil fuels after the Industrial Revolution and environmental problems such as global warming and climate change are discussed. The negative effects on the animal populations living in that region after the melting of the glaciers in the polar regions and the rupture of large-scale glaciers are examined. In the second part, how the modern man, who broke away from nature, has included nature in art on an international scale, and the relations of movements such as Land Art and Ecological Art with nature are mentioned. While investigating the use of ready-made material from nature as an art object, transforming and conceptualizing nature as a space in the changing art environment after the 1960s, the importance of the projects and artistic arrangements in their approach to nature in the movement and the works of important artists whose influence continues in the field of art today are discussed. In addition, the way in which the artists take nature as an issue in the artistic production process is examined in line with their artistic production. In the third part, various animals that try to survive in the polar region in nature are discussed and included in the field of ceramic art. Especially the extinction of some animals living in the region is considered as an irreversible global disaster. In order to draw attention to this disaster, the figures of animals living in the poles and in danger of extinction are transformed into ceramic forms and ceramic surface works in order to draw attention to the increasing destruction of nature today.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKüresel ısınma
dc.subjectİklim değişikliği
dc.subjectKutuplar
dc.subjectDoğa
dc.subjectSanat
dc.subjectÇağdaş seramik sanatı
dc.titleKüresel Isınmanın Çağdaş Seramik Sanatındaki Yansımalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBirinci bölümde, Sanayi Devrimi sonrası fosil yakıtların kullanımındaki artışlar, küresel ısınma ve iklim değişikliği gibi çevresel sorunlar ele alınmıştır. Küresel ısınma odaklı kutup bölgelerindeki buzulların erimesi ve büyük ölçekli buzulların kopmasının ardından o bölgede yaşayan hayvan popülasyonlarına olumsuz etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde, doğadan kopan modern insanın uluslararası ölçekte sanata doğayı nasıl dâhil ettiğine, Arazi Sanatı, Ekolojik Sanat gibi akımların doğa ile ilişkilerine değinilmiştir. 1960’lı yıllar sonrası değişen sanat ortamında sanatçıların doğadan hazır malzemeyi sanat nesnesi olarak kullanması, doğayı mekân olarak dönüştürmesini ve kavramsallaştırmasını araştırırken, doğaya yaklaşımlarındaki proje ve sanatsal düzenlemeleri akım içerisindeki önemi ve günümüzde de sanat alanı içinde etkisi devam eden önemli sanatçıların çalışmaları ele alınmıştır. Ayrıca sanatçıların sanatsal üretim sürecinde doğayı hangi açıdan mesele edindiği, sanatsal üretimleri doğrultusunda incelenmektedir. Üçüncü bölümde, doğa içerisinde kutup bölgesinde yaşamını sürdürmeye çalışan çeşitli hayvanlar ele alınarak seramik sanatı alanında yer verilmektedir. Özellikle bölgede yaşayan bazı hayvanların nesillerinin tükenmesi, geri dönüşü olmayan küresel bir felaket olarak düşünülmektedir. Bu felakete dikkat çekilmesi amacıyla kutuplarda yaşayan ve nesli tükenme tehlikesinde olan hayvanların figürleri, seramik formlara, seramik yüzey çalışmalarına dönüştürülerek, günümüzde artan doğa tahribatı konusuna dikkat çekilmeye çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-24T13:06:38Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster