Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüngör Ergan, Nevin
dc.contributor.authorAydın, Talha
dc.date.accessioned2023-07-24T10:12:37Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationAYDIN, Talha. Türk Sosyolojisinde Sosyo-Kültürel Yapı ve Girişimcilik, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33721
dc.description.abstractIn this study, the relationship between socio-cultural structure and socio-economic structure and entrepreneurship in Turkey is discussed based on the Turkish sociology literature. At the end of the study, it is aimed to organize the opinions and evaluations that present a scattered view on the phenomenon of entrepreneurship in Turkey. In this way, it is aimed to create a reference source about entrepreneurship as a sociologically ignored phenomenon in Turkey and to determine the main sociological facts in relation with entrepreneurship in Turkish society. In this direction, the views of 10 Turkish sociologists, who were selected to cover the periodic distribution in the Turkish sociology literature and represent the sociological differences of opinion, on the phenomenon of entrepreneurship were examined, and after this examination, the common themes about the entrepreneurship phenomenon in Turkish sociology were determined. Then, based on these common themes, the current state of entrepreneurship in Turkey was evaluated by supporting it with some statistical data. As a result of the study, it has been seen that the central position of the state in social and economic fields is considered as the dominant factor when it comes to the phenomenon of entrepreneurship in Turkey, and it has been argued that the problem in the context of entrepreneurship in Turkey is not caused by individuals, but by a series of social/institutional/structural factors.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGirişimciliktr_TR
dc.subjectTürk Sosyolojisitr_TR
dc.subjectSosyo-Kültürel Yapıtr_TR
dc.subjectSosyo-Ekonomik Yapıtr_TR
dc.subjectBürokratik Zihniyettr_TR
dc.subjectDini Zihniyettr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleTürk Sosyolojisinde Sosyo-Kültürel Yapı ve Girişimciliktr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, Türk sosyoloji literatüründen hareketle Türkiye’de sosyo-kültürel yapı ile sosyo-ekonomik yapının girişimcilik ile ilişkisi konu edilmektedir. Çalışma sonunda, Türkiye’de girişimcilik olgusuna dair dağınık bir görünüm arz eden görüş ve değerlendirmelerin düzenlenmesi ve organize edilmesi sayesinde Türkiye’de sosyolojik açıdan göz ardı edilmiş bir olgu olarak girişimciliğe dair bir başvuru kaynağının oluşturulması ve Türk toplumunda girişimcilik ile ilişki içerisindeki başlıca sosyolojik olguların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, Türk sosyolojisi literatüründe ekolleri kapsayacak ve sosyolojik görüş farklılıklarını temsil edecek şekilde seçilen 10 Türk düşünürünün girişimcilik olgusu üzerine görüşleri incelenmiş ve bu inceleme sonrasında Türkiye’de girişimcilik olgusu ile ilgili ön plana çıkartılan ortak temalar belirlenmiştir. Daha sonra bu ortak temalardan hareketle Türkiye’de girişimciliğin güncel durumu birtakım istatistiksel verilerle de desteklenerek değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, Türkiye’de girişimcilik olgusu söz konusu olduğunda devletin toplumsal ve iktisadi alanlardaki merkezi konumunun başat faktör olarak değerlendirildiği görülmüş ve Türkiye’de girişimcilik bağlamında sorunun birey kaynaklı değil, toplumsal/kurumsal/yapısal bir dizi faktör kaynaklı olduğu ileri sürülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-24T10:12:37Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster