dc.contributor.advisor | Yalaki, Yalçın | |
dc.contributor.author | Akçam Yalçın, İrem | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T08:58:02Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T08:58:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-01-13 | |
dc.identifier.citation | Akçam Yalçın, İ. (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı ile araştırmaya dayalı fen öğretimi arasındaki köprü: sınıf öğretmeni adaylarının eğitimi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3352 | |
dc.description.abstract | In this research, compatibility of performance objectives in the Turkish Science Curriculum for 3rd and 4th grades with inquiry based science education was analyzed. In parallel to this investigation, how classroom teacher candidates’ self-efficacy perception on inquiry based science education, their general perception on science teaching and their attitudes towards science were affected by taking a methods course about applying guided inquiry and open inquiry activities in classrooms was studied. In the research, quantitative methods supported by qualitative data were used. Expert opinions were collected to describe the compatibility of performance objectives in the 2013 Turkish Science Curriculum with inquiry based science education. Furthermore, training on inquiry based science education was given to 2nd year classroom teacher candidates (n=34) studying at an undergraduate program of classroom teaching at a state university in Ankara during the 2014 - 2015 academic year for two semesters. Guided inquiry applications in the first term, open inquiry applications in the second term were completed to teach the teacher candidates about how to apply inquiry based science education in the classroom. Three different instruments were used at the beginning, middle and end of the study period and opinions of the student teachers were collected in order to determine their self-efficacy perception on inquiry based science education, self-efficacy on science curriculum and attitudes towards science.
As a result, although it is claimed that Turkish Science Curriculum is based on inquiry, expert opinions showed that very few numbers of performance objectives in the curriculum are compatible with inquiry based teaching. Courses and applications on inquiry based science education given to teacher candidates positively changed their self-efficacy perception on inquiry based science education, science curriculum, self-efficacy perception and attitudes towards science. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fen bilimleri öğretim programı | tr_TR |
dc.subject | araştırmaya dayalı fen öğretimi | |
dc.subject | öğretmen adaylarının eğitimi | |
dc.title | Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı İle Araştırmaya Dayalı Fen Öğretimi Arasındaki Köprü: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Yapılan araştırma kapsamında 3. ve 4. sınıflar için Fen Bilimleri Öğretim Programında yer alan kazanımların araştırmaya dayalı fen öğretimine uygunluğu incelenmiştir. Buna paralel olarak sınıf öğretmeni adaylarına kılavuzlu araştırma ve açık araştırma ile ilgili uygulamalar yaptırılarak sınıf öğretmeni adaylarının araştırmaya dayalı fen öğretimine yönelik öz yeterlik algılarının, fen öğretimine yönelik genel algılarının ve fene karşı tutumlarının değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmada nitel verilerle desteklenen nicel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın amaçlarına ulaşmak amacıyla 2013 Fen Bilimleri Öğretim Programında yer alan kazanımların araştırmaya dayalı fen öğretimine uygunluğunun belirlenmesi için uzman görüşlerinden yararlanılmıştır. Ayrıca Ankara’daki bir devlet üniversitesinde Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim gören 2. sınıf öğretmen adaylarına (n=34) 2014 – 2015 öğretim yılında iki dönem sürecek şekilde araştırmaya dayalı fen öğretimine yönelik eğitim verilmiştir. Uygulamanın ilk döneminde öğretmen adaylarıyla birlikte kılavuzlu araştırma uygulamaları, ikinci döneminde ise açık araştırma uygulamaları yapılmıştır. Söz konusu uygulamanın başında, ortasında ve sonunda öğretmen adaylarının araştırmaya dayalı fen öğretimine yönelik öz yeterlik algıları, fen öğretimine yönelik öz yeterlik algıları ve fene karşı tutumlarının belirlenmesi amacıyla üç farklı ölçek uygulanmış ve öğrenci görüşleri alınmıştır.
Araştırma sonucunda 3. ve 4. sınıflar için Fen Bilimleri Öğretim Programının araştırmaya dayalı eğitim esas alınarak hazırlandığı iddia edilmesine rağmen yapılan analizler sonucunda çok az sayıdaki kazanımın uzman görüşlerine göre araştırmaya dayalı öğretime uygun olduğu görülmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarına verilen araştırmaya dayalı fen öğretimine yönelik eğitim ve uygulamalar, öğretmen adaylarının araştırmaya dayalı fen öğretimine yönelik öz yeterlik algılarını, fen öğretimine yönelik öz yeterlik algılarını ve fene karşı tutumlarını olumlu yönde değiştirmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.contributor.authorID | TR111246 | tr_TR |